Ogromna vijest: hrvatska agencija Five prodana za 40 milijuna dolara, postaju dio međunarodne grupe

Upravo je objavljeno da Five postaje dio međunarodne softverske grupe Endava

Zagrebačka agencija Five, jedan od najuspješnijih startupova iz Hrvatske, prodana je i postaje dio međunarodne softverske grupe Endava. Iznos transakcije je 40 milijuna dolara, odnosno oko 250 milijuna kuna, čime agencija Five ulazi na listu najvećih digitalnih akvizicija na hrvatskom tržištu.

Five je 2005. godine osnovao Viktor Marohnić, a pet godina kasnije pridružio mu se sadašnji partner i suvlasnik Luka Abrus. Imaju 220 zaposlenih u Zagrebu, New Yorku, Osijeku, Rijeci i Splitu, s fokusom na programerske i marketinške usluge za američke klijente.

“Za nas je ovo novo i uzbudljivo poglavlje”, kažu iz Fivea za Telegram. “Kao dio Endave, kompanije trideset puta veće od Fivea, moći ćemo raditi puno veće projekte, za puno veće klijente, nego smo to sami mogli. Ovo je kao da smo pet godina razvoja ubrzali i ostvarili ga odmah, sutra”.

Pregovori su trajali mjesecima

Pregovori su trajali mjesecima, od studenog prošle godine. Kupac Fivea, Endava, tehnološka je tvrtka specijalizirana za poslovna rješenja, sa 7500 zaposlenih u 33 ureda po cijelom svijetu. Sjedište im je u Londonu, a izlistani su na njujorškoj burzi. Trenutna tržišna vrijednosti dionica Endave iznosi 5,4 milijarde dolara.

U službenom priopćenju o akviziciji, predstavnici grupe ističu kako im je Five bio zanimljiv zbog svoje razgranate američke operacije i rada s klijentima kao što su Rosetta Stone, Mariott, Starz, Napster, Penguin Random House, McAfee i drugih. O uspješnim međunarodnim projektima Fivea ovih je godina pisao i Telegram.

“Oni su sjajna ekipa koja će u Endavu donijeti dodatne vještine, posebno u proizvodnoj strategiji i optimizaciji rasta”, izjavio je John Cotterell, CEO Endave. “Dodatno, njihova reputacija vodeće njujorške agencije sa središtima u Hrvatskoj komplementarna je s našom strategijom i dodatno pojačava našu prisutnost u jadranskoj regiji”.

Marohnić, Abrus i Marušić planiraju ostati u Fiveu do daljnjeg

U razgovoru za Telegram, voditelji Fivea Marohnić, Abrus i Sven Marušić kažu kako im odluka nije bila jednostavna, ali smatraju da su napravili najbolje za kompaniju i sve zaposlenike. Na operativnoj i upravljačkoj razini, planiraju ostati u Fiveu do daljnjeg i raditi na projektima kao da se ništa nije promijenilo.

“Još lani mislio sam da ću cijeli život provesti u ovoj kompaniji”, kaže Marohnić. “Five sam osnovao s jednostavnom idejom: stvoriti poslove za mlade i nabrijane programere kakav sam i ja bio. U to smo vrijeme čitali o uspjesima startupova u Silicijskoj dolini i htjeli smo dobiti priliku pokazati kako možemo biti jednako dobri kao oni. Na početku sam bio zadovoljan što mogu plaćati račune”.

Bilo je vrijeme za novi skok

Five se u međuvremenu izuzetno brzo razvijao – kroz agenciju je prošlo oko 500 ljudi u petnaest godina, kaže – i bilo je vrijeme za novi skok. Marohnić, Abrus i Marušić proteklih su godina razmišljali o mogućim iskoracima za Five. Razmatrali su, kažu, kupovanje manjih tvrtki, kao i traženje strateških investicija kojima bi si značajno ubrzali poslovni rast.

Treća opcija bila je prodaja Fivea većoj grupi, unutar koje bi mogli raditi još naprednije i zanimljivije poslove. Nakon upoznavanja ljudi iz Endave, zaključili su kako imaju vrlo slične poslovne i kulturološke vrijednosti, te se odlučili za razgovore s njima. “Nakon puno razmišljanja, zaključio sam kako je ovo najbolja odluka. Valjda je to kao s djecom, kako odrastaju, vrijeme je da napuste domove. Emotivno je teško, ali racionalno znaš da je ispravno”, kaže Marohnić.

Prilika za rast u svim segmentima

“Radujemo se zajedničkom nastupu na tržištu, novim mogućnostima koje se otvaraju ovom suradnjom i prilikama za rast u svim segmentima poslovanja,” kaže Marušić. “Naši ljudi će ovom transakcijom dobiti priliku da rade na još većim projektima, s globalnim klijentima. Vjerujemo kako nam ovakav strateški zaokret u poslovanju omogućuje kvantni skok u budućnost poslovanja digitalnih agencija”.

Posljednjih su se godina zaredale akvizicije i investicije u hrvatske startupove. U prosincu prošle godine, objavljeno je kako je domaća gaming kompanija Nanobit prodana za 148 milijuna eura, a velike investicije skupljaju tvrtke poput Rimac Automobila i Photomatha Damira Sabola.