Opel odlazi iz Rusije

Iz Opela su najavili odlazak s ruskog tržišta i zatvaranje tvornice s 1000 radnika.

Opel se povlači s ruskog tržišta. Europska podružnica američkog proizvođača automobila General Motorsa najavila je 18. ožujka kako će zatvoriti tvornicu u St. Petersburgu, u kojoj su zapošljavali tisuću radnika.

“Nije dobro, ne samo kratkoročno, nego i kad gledamo srednje i dugoročno razdoblje”, rekao je o izgledima na ruskom tržištu šef Opela, Karl Thomas Neumann. Prodaja GM podružnice za nevjerojatnih je 86 posto manja u veljači 2015. godine, u odnosu na isti mjesec lani. Ove je godine Opel prodao 1900 vozila, u odnosu na više od 10 tisuća u istom razdoblju lani, piše francuski Le Monde.

Dodatni gubici

Opel je u priopćenju kazao kako će ova odluka rezultirati dodatnim troškovima u iznosu od 600 milijuna dolara. Novi je to gubitak za američkog giganta, koji je 2014. godine dosegao 1,2 milijarde dolara.

Marke Opel i Chevrolet bit će povučene s ruskog tržišta. Partnerstvo Chevroleta i ruskog GAZ-a također će prestati. U budućnosti se GM želi usredotočiti na premium segment na ruskom tržištu, što znači na marku Cadillac i “američke ikone” Chevroleta.

Kaos u automobilskom sektoru

Nažalost, kriza u Ukrajini i pad cijena nafte, jednog od glavnih deviznih resursa zemlje, dovelo je do kaosa u ruskoj ekonomiji. Automobilski je sektor bio jedan od prvih koji pate zbog neobuzdane inflacije rublja.

U tom kontekstu, svi proizvođači smanjuju svoju izloženost ruskom tržištu. Grupacija Renault-Nissan odlučila je na nekoliko tjedana obustaviti proizvodnju. Osim toga, nastavila je prisilno provoditi restrukturiranje svoje ruske podružnice. Volkswagen još uvijek pokušava zadržati svoj tržišni udio. Iz Toyote i Forda najavljuju, pak, daljnja ulaganja u svoje ruske tvornice, ne bi li tako oživjeli posrnulu rusku industriju.