Pinterest pokušava uloviti novi zalet. Imaju velike planove za širenje, a počinju u Velikoj Britaniji

Prioritet je promijeniti predožbu da se radi o platformi namijenjenoj ženama

FOTO: Twitter

Šest godina otkako se pojavio, platforma za dijeljenje koja funkcionira kao katalog ideja Pinterest spremna je za novu fazu, koja će uključivati širenje korisničke baze i jaču monetizaciju platforme.

Pinterest ima oko 100 milijuna mjesečno aktivnih korisnika. Na početku, otprilike pola korisnika Pinteresta bili su Amerikanci, a sada se omjer polagano mijenja u korist internacionalnih tržišta. Pinterest smatra da će sljedećih 100 milijuna biti izvan tržišta SAD-a. Kažu da im broj korisnika u Njemačkoj gotovo utrostručio. Osim toga, platforma postaje sve popularnija u Brazilu, Japanu i Rusiji.

Iako su svojeg prvog zaposlenika na tržištu Velike Britanije zaposlili još 2013. godine, tamo su tek odnedavno počeli prodavati oglasni prostor. Širenje opcija oglašivačima najavili su još prošloga ljeta, najavom uvođenja gumba za kupnju, uz postojeće oglase u formatu promoviranih pinova. sada će nastojati mobilizirati internacionalne oglašivače.

Nove funkcije za novi zalet

Kompanija je najavila dvije stvari – za početak, uvest će novu funkciju Featured Collections, uređivani sadržaj koji će se prvi pojavljivati prilikom pokretanja tražilice na Pinterestu. Radi se o kolekciji objava i korisnika i brendova koji će izabirati njihovi partneri, specijalizirani za određeno tržište. Tako će primjerice, u Velikoj Britaniji, odakle kreće lansiranje, ove sadržaje uređivati slavni chef Jamie Oliver, model i TV zvijezda Alexa Chung te modni brendovi poput Top Shopa i Burberryja.

Pinterest će lansirati svoju prvu oglašivačku kampanju prvo u Velikoj Britaniji. Samim time što su se odlučili lansirati kampanju tamo umjesto u SAD-u, pokazuje da imaju velike planove za internacionalizaciju. Ušli su u partnerstvo s Chanel 4 i još nekim britanskim TV kanalima, u planu je korištenje vanjskog oglasnog prostora i naravno, neizbježne digitalne kampanje koje će uključivati više od 100 različitih kreativa. Cilj je, kako kažu, pokazati kako Pinterest može prezentirati korisne ideje za rješavanje svakodnevnih problema. Samim time, nastoje privući nove korisnike i postati poželjna platforma za oglašivače, koji su i dalje glavni izvor prihoda.

Moraju prevladati određene zablude

Prvenstveno, uvriježeno je mišljenje, koje se sousnivač Evan Sharp želi otresti, jest to da je Pinterest platforma za žene. “Uobičajena je percepcija da je Pintereest namijenjen ženama. Istina je da ga žene vole, ali je jednako vrijeda i muškarcima. Ja sam muško, koristim Pinterest. Pinterest je izvrstan za praćenje trendova u muškoj modi, kuhanje, ako volite motocikle, možete pronaći nešto za sebe, znači ništa na Pinterestu nije definirano prema jednom spolu.”

Prema podacima iz 2012. godine, više od 80 posto korisnika Pinteresta bilo je ženskog spola. Jedina iznimka bila je Velika Britanija, u kojoj je omjer ženskim i muških korisnika bio otprilike pola-pola. Možda je upravo i ta činjenica djelomično razlog zašto s kampanjom kreću na tom tržištu.

Iako kompanija ne objavljuje financijske rezultate, Sharp tvrdi da su im prihodi u 2015. rasli za pet puta u odnosu na 2014. godinu, kada se platforma otvorila oglašivačima. Prema informacijama koje je objavio Tech Crunch, Pinterest je u 2015. godini predviđao prihod od 169 milijuna dolara, na za ovu brojku nema službenih potvrda. Prema predviđanjima nekih analitičara, ove bi godine prihod mogao narati na oko 500 milijuna dolara.