Pojavila se nova društvena mreža, Mastodon. Na prvu malo izgleda kao kopija Twittera, ali je fora

Mrežu je pokrenuo 24-godišnji dečko, a neo-naciste odmah blokiraju

FOTO: Mastodon/screenshot

Twitter je, izgleda, dobio konkurenciju. Ili je bar dobio pokušaj konkurencije. Novu društvenu mrežu Mastodon pokrenuo je 24-godišnji Eugen Rochko, a osnovni koncept je zapravo dosta poznat. Na Mastodonu korisnici kreiraju profile, slijede druge korisnike i objavljuju statuse – koji se u ovom slučaju zovu tootovi umjesto tweetova.

Iako zvuči kao očita kopija Twittera, što u mnogočemu i jest, Mastodon u isto vrijeme i nije baš isti kao Twitter. Kako pišu američki mediji, glavna razlika u odnosu na Twitter je to što Mastodon ima bolje uvjete privatnosti, a ekstremni desničari i neo-nacisti su eksplicitno zabranjeni.

Novac zapravo nije pretjerano bitan

Mastodon je organiziran na način da nema vlasnika u smislu u kojem ga imaju druge društvene mreže i da ne postoji nikakav upravni odbor kompanije koji bi Rochka mogao pritiskati da monetizira podatke o korisnicima.

Novac je u cijeloj priči, izgleda, nebitan. Rochko, koji inače živi u Njemačkoj, uspio je financirati cijeli projekt samo s računom na Patreonu (platformi preko koje ljudi mogu uplaćivati mikro- uplate kreatorima). Cilj, koji je već prešao, bio je da sakupi 800 dolara na mjesec.

Ima nekoliko bitnih razlika u odnosu na Twitter

“Ne zanima me financiranje, monetizacija, reklame ili išta slično”, napisao je Rochko na Mastodonovoj Github stranici. Mastodonovi tootovi mogu sadržavati 500 znakova za razliku od 140 na Twitteru, no to nije jedina razlika. Svaka pojedina objava se može označiti kao javna ili kao privatna, što znači da ne morate birati između javnog i privatnog profila kao na Twitteru. Korisnici mogu svoje poruke, ukoliko misle da će nekoga uzrujati, objaviti pod markicom “content warning” i tako automatski sakriti dio poruke dok je drugi korisnik, koji ju želi pročitati, sam ne otvori.

Mastodon, koji je nastao prije par mjeseci, trenutno ima približno 41.700 korisnika. To se vjerojatno neće tako brzo promijeniti s obzirom na to da je Rochko morao privremeno obustaviti registracije zbog preopterećenja servera izazvanog dolaskom novih korisnika. Novu društvenu mrežu već su prepoznali pojedini brandovi. Profil je primjerice već otvorio američki trgovački lanac Wallmart.