Popravak svih 11 milijuna automobila čije emisije ne zadovoljavaju standarde bit će ogroman problem za VW
Stručnjaci se boje da će skandal značiti kraj za dizel motore u cjelini
Zahtjev za popravkom 11 milijuna Volkswagenovih automobila s ugrađenim softverom za manipuliranje na ekotestovima bit će ogroman izazov za kompaniju, piše Business Insider.
“Proizvodnja konkurentnog motora uključuje balansiranje između četiri stvari – performanse, emisije, izdržljivost i potrošnja goriva”, objasnio je Jake Fisher, direktor za testove automobila u Consumer Reportsu . “U ovom slučaju, Volkswagen je žrtvovao emisiju štetnih plinova s ciljem stvaranja TDI motora s izvrsnim performansama, nevjerojatnom potrošnjom i solidnom pouzdanošću. Koji god način odabrali da poprave grešku, ići će nauštrb ekonomičnosti a vjerojatno i izdržljivosti motora”, tvrdi Fisher.
Neuspješni pokušaji popravka
Volkswagen je pokušao riješiti problem s drugim softverskim rješenjima u prosincu 2014. godine i travnju ove godine, no oba pokušaja su bila bezuspješna. Ostale mogućnosti uključuju rekalibraciju sustava za kontrolu zagađenja i instalaciju sustava za ubrizgavanje aditiva na bazi uree koji neutralizira dušikove okside.
Međutim, ni taj sustav, poznat kao ADBlue, nije dokazao punu učinkovitost. U izvještaju koje je američka regulatorna agencija (CARB) poslala VW Grupi stoji da su modeli proizvodeni 2015. i opremljeni s ADBlue tehnologijom također pali na ekotestovima u uvjetima cestovne vožnje.
Na američkim sudovima već je podignuto pedesetak građanskih tužbi u kojima kupci traže od Volkswagena otkup ili popravak vozila kojim se neće ugroziti performanse, emisije i ekonomičnost automobila.
#BREAKING Norway's economic crimes unit says has opened VW fraud probe
— AFP news agency (@AFP) September 25, 2015
U međuvremenu, se pripremaju kaznene tužbe u Velikoj Britaniji, Francuskoj, a prema posljednjim informacijama koje prenosi AFP i u Norveškoj.
Dizel skandal prekretnica u autoindustriji
Bivši šef Renaulta Louis Schweitzer na glas je izjavio za francuski poslovni list Les Echos ono od čega u ovom trenutku strepe svi proizvođači automobila: “Zaključak da dizel mora umrijeti bio bi potpuna katastrofa”. Schweitzer nije jedini, mnogi stručnjaci se boje da će nemogućnost proizvodnje doista ekološki prihvatljivih dizelskim motora koji će udovoljavati propisima, postati njihov kraj.
“Skandal bi mogao označiti prekretnicu u autoindustriji od koje će najviše koristi imati hibridne i električne tehnologije, kakve razvijaju Apple i Google”, piše londonski Times.