Volkswagenovi inženjeri priznali su manipulacije s emisijama ugljičnog dioksida

Rezultatima emisijama CO2 manipuliralo se na 800.000 vozila za europsko tržište

Volkswagen cars are lined up on the forecourt of a dealership in Sydney on October 3, 2015. Embattled auto giant Volkswagen on October 3 suspended the sale of some diesel-powered cars in Australia as the fallout from its emissions-cheating software expanded.  AFP PHOTO / William WEST
FOTO: AFP

Nekoliko Volkswagenovih inženjera priznalo je manipulacije s emisijama CO2 kojima se pribjeglo zbog toga što je bivši direktor Martin Winterkorn pred njih postavio “nerazumne ciljeve”, piše Bild.

“Zaposlenici su u okviru interne istrage ukazali na postojanje nepravilnosti u određenim podacima o potrošnji. Okolnosti i detalji ovih događaja još su predmet istrage koja je u tijeku”, izjavio je glasnogovornik VW-a odbivši dalje komentirati članak objavljen u Bildu. Prema tim napisima, koje je prenio Reuters, VW inženjeri su eksperimentirali s tlakom u gumama i miješali dizel s motornim uljem kako bi vozila trošila manje goriva, a ovakva praksa počela je 2013. godine i trajala sve do ovog proljeća.

Naime, prošloga je tjedna iz tvrtke priopćeno da su “tijekom internih ispitivanja otkrivena neobjašnjiva zastranjivanja u pogledu razine CO2. Na temelju sadašnjih spoznaja, oko 800.000 Volkswagenovih automobila prodavanih u Europi je zahvaćeno tim problemom.”

Razotkrivanje novog problema s emisijama ispušnih plinova na 800.000 vozila, nakon što je krajem rujna odjeknuo globalni dizel skandal s lažiranjem na ekotestovima, potaknuo je interno zviždač unutar same tvrtke. Falsificiranje podataka počelo je nedugo nakon što je je bivši izvršni direktor Martin Winterkorn naredio smanjenje emisije ugljičnog dioksida za 30 posto do 2015. godine, piše Bild.

I dalje nije razjašnjeno pod kojim je okolnostima i pod čijom odgovornošću došlo do lažiranja s rezultata emisija ispušnih plinova dizelaša koji uključuje oko 11 milijuna Volkswagenovih vozila isporučenih diljem svijeta.