FOTO: Saša Ćetković

Prvi logo nacrtali su u studentskoj sobi. Deset godina kasnije su ovi uspješni IT-ovci isti zadatak dali profesionalcima

Nakon desetljeća rada, Ars Futura odlučila je napraviti redizajn brenda

Prvi logo nacrtali su u studentskoj sobi. Deset godina kasnije su ovi uspješni IT-ovci isti zadatak dali profesionalcima

Nakon desetljeća rada, Ars Futura odlučila je napraviti redizajn brenda

FOTO: Saša Ćetković

Krenuli su iz male sobe u studentskom domu Stjepan Radić u Zagrebu, a danas se uz njihovo ime vežu samo superlativi – jedna od naših najuspješnijih, najbrže rastućih i najperspektivnijih IT tvrtki.

Njihova je priča počela prije deset godina, kada su u pola sata nacrtali svoj logo i dan nakon toga otvorili firmu. Tako je zagrebačka developerska agencija Ars Futura krenula u ozbiljan rad u eSports kategoriji gdje su prepoznati po svojoj kvaliteti u cijelom svijetu.

Danas, 10 godina nakon, odlučili su se za redizajn svojeg brenda. Udružili su sa zagrebačkim studijom Size, za koji su, kako su nam rekli, bili sigurni da im žele povjeriti važan zadatak: stvoriti novo lice njihove tvrtke.

Na taj su se korak odlučili zato što su osjetili da je vrijeme da njihova komunikacija prema javnosti poprimi novi izgled koji će uspješno prezentirati njihove vrijednosti i ideje kojima se vode od samih početaka.

Redizajn cijelog brenda

Iako možda na prvu zvuči kao jednostavan zadatak, u pitanju je proces koji je trajao skoro dvije godine. Naime, sve je započelo još 2021. godine. Tada su prvi put došli na ideju o redizajnu.

No, nisu odbacili sve po čemu su postali prepoznatljivi. U novom logu se tako nalaze ljubičasta i narančasta boja, od kojih se jednostavno nisu mogli oprostiti. No, kako naglašava COO Luka Drezga, trebalo je definirati puno više stvari od samog loga.

“To nije bio redizajn samo vizualnog identiteta, već i postavljanje smjernica u komunikaciji, postavljanje vrijednosti firme i na koji način se isti komuniciraju. To je zaista redizajn cijelog brenda, eksterno i interno, odnosno vizualno, komunikacijski i stilski”, objašnjava Drezga.

Uz Drezgu, u sam proces redizajna su bili uključeni i ostali članovi uprave – Ivan Božić (CEO), Nikola Jakić (CEO), i Tomislav Bilopavlović (CTO). Oni su tako vijećali o svakoj promjeni, pa i o potencijalnoj promjeni imena.

Luka Drezga, COO Ars Future Saša Ćetković

Ars Futura nastavlja biti Ars Futura

Baš kao i sam logo, ime agencije je nastalo spontano, bez kalkuliranja o tome kako će se to odraziti na tržište i potencijalne klijente. “Malo je to romantično, ali ipak je ovo ime izgradilo neku svoju priču”, ističe Božić.

Upravo zato su odlučili da, iako su nekoliko mjeseci razmišljali o tome koje bi im novo ime trebalo biti, ipak neće mijenjati ime unatoč tome što su njihovi strani klijenti imali problema s izgovorom.

“Možda je to više nama interno bitno nego ljudima vani, ali mi smo Ars Futura i nastavit ćemo to biti. Ti problemi s imenom su postojali i postojat će i dalje, ali to su problemi s kojima želimo nastaviti živjeti”, kaže nam Božić.

Stare vrijednosti, nove poruke

Uz staro ime, odlučili su zadržati i krilaticu koja ih prati od samih početaka, a to je ‘Do good work with good people’. S time da su dodali i neke nove poruke kao što su ‘Put in the time‘, ‘Do good‘, ‘Create a legacy‘ i ‘Spark some joy‘, koje puno bolje prezentiraju način na koji rade, interno i eksterno.

Ove poruke, osim što su namijenjene komunikaciji s javnošću, usmjerene su i na njihove zaposlenike, kojih sada već ima 60. Svoj rast su opisali kao pametan i organski.

Nikada se nisu fokusirali na rast kao rast, već na sklapanje zanimljivih suradnji i projekata koji onda, samim time, povlače i novi broj zaposlenika. Upravo zbog tog pristupa su čak tri puta proglašeni najboljim poslodavcem u Hrvatskoj, a prošle godine su imali stopu od 0 posto odlazaka iz firme.

Ivan Božić, CEO Ars Future Saša Ćetković

Među najpoželjnijim poslodavcima

Iako su u jednom trenutku doživjeli takav rast da im se u godinu dana udvostručio broj zaposlenika, uspjeli su zadržati istu kulturu rada kao i kada ih je bilo desetak – još uvijek se pamte i datumi rođendana, hvali se Božić.

Smatraju da je njihova najveća prednost po tom pitanju, upravo odnos prema radnicima. Tako su, na primjer, vrlo fleksibilni i po pitanju radnog vremena. Ne prate strogo tko koliko radi, već daju ljudima na slobodu da upravljaju svojim vremenom i odgovornostima koje imaju.

“Mislim da je to dosta oslobađajuće i da je to jedan od super benefita. Može se i raditi i na daljinu cijelo vrijeme, nemamo nikakvu određenu količinu vremena koliko se mora biti u uredu”, ističe Drezga.

Nikola Jakić, CEO Ars Future Saša Ćetković

Kvaliteta, a ne kvantiteta

Iako sada više nisu mala firma, imaju mali broj klijenata, njih desetak, kaže nam Božić. S velikim brojem klijenata imaju suradnju dugi niz godina, a većinu novih dobivaju upravo putem preporuka. Drezga smatra da im se s novim brendingom otvaraju i nove mogućnosti za drugačije nalaženje klijenata.

“Novi brend je dosta jači nego prije, pa će i potencijalnim klijentima biti prepoznatljiviji, u pitanju je sada jedna unificirana priča, jasnija je slika u glavi. Mislim da puno bolje prenosimo duh i toplinu firme, retrofuturizam nam je bio okosnica”, pojašnjava Božić.

Uz klijente koji su ih pratili i nastavljaju ih pratiti kroz sve dizajne, u idućih deset godina planiraju nastaviti istim tempom – a možda i za 20. rođendan uslijedi i novi redizajn. Već u 2024. godini ih čekaju novi, veliki projekti.

Tomislav Bilopavlović, CTO Ars Future Saša Ćetković

Sadržaj nastao u suradnji s Ars Futurom.