Lani nisu imali odlazaka, radnici su sretni, a godinama su jedan od najposlodavaca u Hrvatskoj. Otkrili su nam kako

Unatoč ratu za talente, ova domaća IT tvrtka udvostručila je broj zaposlenih

FOTO: ARS FUTURA

Ratovi za talent i kvalitetnu radnu snagu su u mnogim industrijama u punom zamahu, pa i u svijetu IT-a. Unatoč tome, pronalazak stručnog kadra nekima ipak ne predstavlja prevelik problem. Tako ni domaćoj IT tvrtki Ars Futura koja je u samo godinu dana udvostručila svoj broj zaposlenih.

S radom je počela prije gotovo 10 godina, sa samo dvoje zaposlenika, a od početka su radili mobilne aplikacije, dizajn i web. Danas pak rade za razne industrije – od pravne do farmacije, a imaju 55 zaposlenih čije zadovoljstvo kontinuirano raste. Prema istraživanju portala MojPosao, Ars Futura o kojoj smo već pisali našla se na drugom mjestu najposlodavaca u kategoriji srednjih poduzeća.

Imaju ispunjenost od 100 posto, prošla godina im je obilježena nultom stopom odlazaka, a čak 100 posto zaposlenika bi je preporučilo prijateljima i obitelji. Što je to što najviše privlači i zadržava zaposlenike, ali i što se od poslodavaca u IT sektoru očekuje, ispričali su nam COO Luka Drezga i Head of People & Culture Sanja Karan.

Pozicija poželjnog poslodavca izuzetno je korisna

Broj otvorenih pozicija koje se moraju u relativno kratkom roku zatvoriti ponekad im djeluje poprilično izazovno. No, kaže Sanja, najbitnije je napraviti plan i dogovoriti kriterije koji će pomoći očuvati kulturu i zadovoljstvo trenutnih zaposlenika te osigurati kvalitetnu prilagodbu svih novih kolega.

“Nije neka novost da u našoj industriji traje borba za talent, ali to ne znači da nema kvalitetnih ljudi. Oružje koje u tom ratu dosta pomogne je pozicija firme kao poželjnog poslodavca na tržištu kao i dobar glas koji o firmi šire trenutni zaposlenici”, ističe.

Povjerenje je najbitniji temelj

“Uvijek pokušavamo kroz sve aktivnosti brendiranja prikazati kako je raditi u Ars Futuri i što nas diferencira od drugih poslodavaca, bez uljepšavanja i izmišljanja. Moram priznati da taj zadatak nije uopće trivijalan jer je teško naći granicu između hvalisanja i prikazivanja realne slike”, kaže Sanja.

Što se benefita tiče, dodaje, to je najbolje sročio jedan od njihovih voditelja Web tima kada je na intervjuu kandidatu predstavljao što može očekivati, rekavši da imaju sve benefite koji se od IT firme očekuju, uz koje dodaju ono što zaposlenicima treba i što traže.

“Nema komunikacije u rukavicama, što ne znači da smo neobzirni ili grubi, već da komuniciramo transparentno i izravno. Ono što vidiš je ono što dobiješ način rada nam se pokazao odličnim pristupom u izgradnji dugoročnih odnosa – što sa zaposlenicima, što s klijentima, pri čemu je povjerenje najbitniji temelj”, ističe Sanja.

Iza uspješne tvrtke stoje zadovoljni ljudi

Ključan faktor koji ih diferencira od drugih je način na koji pristupaju poslu – imaju iskren pristup komunikaciji s partnerima te se ne srame propitkivati proizvod i poslovne odluke. Ako smatraju da postoji bolji način za napraviti nešto, bit će glasni oko toga, a na svim projektima rade timski.

“Koliko smo fokusirani na to da radimo ono što je najbolje za projekt, toliko smo fokusirani i na to da radimo ono što je najbolje za ljude u Ars Futuri . Nećemo se širiti ako za time nema potrebe – želimo zadržati strukturu i kulturu koju imamo, a ne je žrtvovati kako bismo munjevito zahvatili što više projekata”, pojašnjava Luka.

Takav pristup usmjeren ljudima omogućio im je stabilan rast i relativno bezbolno širenje, a budući da iza svake uspješne tvrtke stoje zadovoljni i pametni zaposlenici, ističe Luka, isti slučaj je i u Ars Futuri.

COO Luka Drezga u Ars Futuri radi od samih početaka ARS FUTURA

Kvaliteta je na prvom mjestu

Sanja dodaje da je od početaka Ars Future misao vodilja radi dobar posao s dobrim ljudima. “S obzirom na to da nas je ta krilatica dovela do toga da smo u firmi okruženi pametnim, sposobnim i dobrim ljudima te da radimo sa zanimljivim i izazovnim klijentima, nema smisla mijenjati nešto što funkcionira”, ističe.

Pritom im je kvaliteta na prvom mjestu – u zapošljavanju, radu i komunikaciji. U svakom slučaju, bitno im je napraviti stvari kako spada te ih upravo to potiče u svakodnevnom poboljšanju poslovanja.

Stoga im istraživanje zadovoljstva zaposlenika na kraju godine, dođe upravo kao potvrda da su radili dobar posao tijekom cijele godine. No, neskromno priznaju, visoke ocjene ih ne iznenađuju.

Otvoreni međuljudski odnosi su vodeća stavka

“Razlog se krije u tome što sa svim kolegama puno razgovaramo, šaljemo im ankete te tako pokušavamo steći što konkretniju sliku toga što ih čini zadovoljnima ili nezadovoljnima. A upravo su otvoreni i zdravi međuljudski odnosi najčešći izvor zadovoljstva, uz koje je onda lakše prebroditi sva druga, sitna nezadovoljstva”, govori Sanja.

Iako teoretski hijerarhija u Ars Futuri postoji, u svakodnevnom se funkcioniranju ne osjeti. “U svakom trenutku bilo koga u firmi možete pitati ima li malo vremena i prokomentirati temu koja vas muči – bilo da se radi o nečemu što trenutno radite pa tražite savjet ili vas zanima nešto vezano za firmu”, kaže naša sugovornica.

Važno je što poslodavac može ponuditi

Kada je riječ o tome čemu današnji potencijalni zaposlenici teže pri traženju posla, Sanja ističe da je, na raznoraznim studentskim sajmovima i konferencijama te kroz intervjue za junior pozicije, primijetila da se stav u razgovoru s potencijalnim poslodavcima poprilično promijenio.

“Ljudi koji traže posao nisu više fokusirani na to da predstavljaju sebe, već traže odgovor na to što im poslodavac konkretno može ponuditi. Mišljenja sam da je takva promjena čak i zanimljiva jer njome dolazi do bolje obostrane selekcije i dugoročno kvalitetnije prilagodbe između zaposlenika i poslodavca”, pojašnjava.

Ujedno, u IT industriji školski pristup traženja novih zaposlenika objavom oglasa za posao u velikoj većini slučajeva više ne rezultira uspješnim zatvaranjem otvorenih pozicija.

Gleda se ono što poslodavca razlikuje od drugih

“Čini mi se da stručnjaci za zapošljavanje imaju sve veću sličnost s prodajom i marketingom – vještina je napisati dobar, ne prenapadan pitch koji će poslodavca diferencirati u moru poruka koje developeri dobiju u svoj LinkedIn inbox”, kaže Sanja.

Malo neugodniji trend koji primjećuje u LinkedIn zajednici je taj da neki benefiti koje poslodavci iz IT branše nude, postaju predmet podsmijeha i gledaju se kao prikrivanje nečega što u firmi ne funkcionira – na primjer, teambuilding aktivnosti.

“Razumijem odakle to dolazi i slažem se da takve stvari nema smisla nuditi zaposlenicima ako drugi procesi nisu dobro posloženi, ali ne vidim ništa loše da takvi benefiti budu ponuđeni”, ističe naša sugovornica.

Sanja Karan u Ars Futuri obavlja funkciju Head of People & Culture ARS FUTURA

Osmislili alat za ljudske resurse

Kako bi si olakšala brojne djelatnosti u području ljudskih resursa, Ars Futura nedavno je osmislila i alat ‘Along’ koji je predstavila i na prošlogodišnjem Web Summitu u Lisabonu.

“Razdoblje rasta Ars Future i traženja novih zaposlenika poklopilo se sa sve češćim radom od kuće. To je bio prvi put da smo se ozbiljnije upustili u traženje platforme koja bi nam olakšala procese ljudskih resursa. Međutim, nijedna opcija nam nije sjela. Htjeli smo nešto što bi moglo uključiti naš čitav tim te smo stvari uzeli u svoje ruke”, prisjeća se Luka.

Olakšan posao menadžerima i zaposlenicima

Ubrzo su shvatili da bi platforma koju su razvijali mogla biti korisna i drugim malim te srednjim tvrtkama. Alfa verziju izbacuju uskoro, a trebala bi uvelike olakšati posao svim menadžerima, kao i drugim zaposlenicima.

“Along će pojednostaviti selekciju, zapošljavanje i prilagodbu novih kolega. Omogućit će čuvanje i ažuriranje vrijednih informacija na jednom mjestu, ali i jednostavno praćenje dostupnosti cijelog tima i godišnjih odmora – to su samo neke od značajki koje planiramo implementirati”, ističe Luka.

Predstavljanje HR alata ‘Along’ u Lisabonu ARS FUTURA

Uvijek su otvoreni za nove kandidate

Dodaje da se u Ars Futuri planiraju i dalje razvijati kao i do sada – stabilno i nedestruktivno. Pritom nemaju ideju ogromne Ars Future, niti im je cilj zaposliti milijardu ljudi. “Slušat ćemo tržište te polako i pametno rasti, a kod odabira projekata smo konzervativni i oprezni”, govori Luka.

Spremni su preuzeti nove projekte samo ako im vide svijetlu budućnost, a s obzirom na veliki rast prošle godine, ovoj su godini pristupili puno opreznije. Trenutno imaju nekoliko otvorenih pozicija koje svi zainteresirani mogu pogledati na njihovoj Careers stranici.

“Generalno smo uvijek zainteresirani porazgovarati s kvalitetnim kandidatima, čak i kada otvorenih pozicija nema. Razvesele nas kvalitetne otvorene prijave i uvijek se potrudimo da s takvim kandidatima odradimo barem uvodni razgovor i uspostavimo dobar odnos”, ističe COO Ars Future.

Održavaju cijelu gaming platformu za Call of Duty

Surađivali su s Harvardom i tvrtkom Elemental Machines, radili projekte vezane uz Esport, Bluetooth Low Energy IoT, fintech i zdravstvenu industriju. No, na pitanje koji su im dosadašnji najdraži projekti, Luka uz smijeh odgovara: “Ovo je kao kad majku pitaš koje joj je najdraže dijete”.

Pritom kao najizazovnije izdvaja core projekte s Blizzardom – web stranice i mobilne aplikacije za Overwatch i Call of Duty ligu. “To su stranice koje tijekom godine pregledaju deseci milijuna ljudi, a moraju podnijeti i milijunske konkurentne posjete prilikom velikih događaja uživo”, pojašnjava.

Još im je posebno drag i spin-off Esports lige za Warzone, Call of Duty battle royal inačica – World Series of Warzone, u kojoj u suradnji s Activisionom već treću sezonu zaredom razvijaju platformu na kojoj se prenose turniri velikih novčanih nagrada i s milijunskim brojem pratitelja.

Rastu zajedno s projektima

Neovisno o tome radi li se o projektu s fiksnim datumima ili s dužim angažmanom, ekipa iz Ars Future se u svaki od njih nastoji dati u potpunosti, tako da na projekte ne gledaju kao na klijentske, već ih smatraju vlastitima.

“Cijelom procesu pristupamo timski, pa nikad ne radimo zatvoreno i samo isporučimo konačan produkt, nego iteriramo i komuniciramo. Stalno tražimo povratnu informaciju, slušamo sebe, ali i naše korisnike. Nikad nismo preponosni ili tvrdoglavi, adaptiramo se i rastemo zajedno s proizvodom na kojemu radimo”, zaključuje Luka.


Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Ars Futura.