Roditelji se bune zbog prikazivanja neprikladnog sadržaja na Googleovu servisu YouTube Kids

Prostote, reklame za alkohol ili crtići s tematikom za odrasle samo su neki od sumnjivih sadržaja

YouTube
FOTO: Flickr

Grupa za zaštitu potrošača upozorila je na reklame koje se javljaju u YouTube Kids mobilnim aplikacijama. Postoji tako video koji objašnjava kako vezati omču, igrati se sa šibicama ili probati kiselinu iz baterija. Grupa je upozorila i na crtiće s tematikom za odrasle i prostotama. Pronašli su i uvod u degustaciju vina te reklame za pivo.

Svi ovi sadržaji, upozoravaju, mogu biti opasni ili uznemirujući za djecu. Prijava je podignuta još u travnju, nakon što je Google isključio zabranu prikazivanja reklama na dječjem YouTubeu. Grupa se buni i zbog videa koji prikazuju raspakiravanje igračaka ili elektroničkih uređaja i njihovu recenziju. Neki su roditelji ostavljali negativne kritike, kako bi upozorili ostale na sadržaj neprimjeren za djecu. Međutim, glavninu negativnoga sadržaja iskopala je konkurentska tvrtka KidKam.

Koriste algoritme za određivanje sadržaja

“Jasno je da se Google bavi obmanjujućim marketingom, kad kaže da je YouTube Kids sigurno mjesto za djecu”, kaže Josh Golin, jedan od podupiratelja žalbe. Pronađeni su i videi u kojima voditelji emisija spominju marihuanu, TED-ov govor o samoubojstvu i slični, piše CNN Money.

Google je u veljači u pogon pustio aplikaciju za iOS i Android. YouTube Kids pojednostavljenoga je dizajna, s velikim gumbima prilagođenima djeci, a opcija komentiranja onemogućena je. Za pronalaženje ponešto diskutabilnijeg materijala potrebno je ipak neko znanje, ali i omogućavanje pretraživanja blokiranoga sadržaja. Međutim, YouTube se umnogome oslanja na algoritme, koji sami određuju koji će se sadržaji prikazivati, tako drugo filtriranje, osim onoga automatiziranog, zapravo i ne postoji.

Cijene povratne informacije

“Radimo na tome da čim više pojednostavimo YouTube Kids, a povratne informacije uzimamo vrlo ozbiljno”, kazali su iz Googlea u priopćenju. Također pozivaju ljude da sav sadržaj koji smatraju neprikladnim tako i označe. Svaka 24 sata osvježavaju se svi videozapisi, pa oni koji su označavani kao neprikladni automatski nestaju iz aplikacije.

Grupa za zaštitu potrošača apelira da Google uvede pristup putem kojega su videozapisi prethodno filtrirani, kao što je to slučaj s televizijskim programom. Međutim, obzirom na količinu videa koje YouTube ima u svojoj arhivi, iz Googlea zaziru od ovakvoga pristupa, pa kazuju da roditelji mogu isključiti traku za pretraživanje, kako bi bili sigurni da im djeca neće naići na neprikladan sadržaj.