Sada i šefica YouTubea najavljuje podršku za NFT-ove. Kako i kada još ne znamo

Wojcicki je izjavila da su NFT-ovi golema prilika za kreatore sadržaja

FOTO: Unsplash

Susan Wojcicki, izvršna direktorica YouTubea najavila je nove opcije koje će kreatorima sadržaja na toj platformi omogućiti dodatan način zarade. Naravno, zaradit će i sama kompanija, a riječ je dakako o NFT-ovima, koje se čini da će podržavati apsolutno svi. Prošli tjedan je nove funkcije za NFT najavio i Twitter.

Wojcicki je naglasila kako je prošla godina pokazala važnost i popularnost kripto tehnologija, NFT-a i decentraliziranih autonomnih organizacija, što prema njenim riječima “predstavlja nezamislivu priliku za još jaču povezanost kreatora i njihovih fanova”. No, Wojcicki nije objasnila kako će YouTube implementirati NFT, već je samo rekla kako “rade na širenju ekosustava s ciljem pomoći kreatorima u kapitaliziranju rastućih tehnologija poput NFT”.

Kako i kada će YouTube implementirati NFT?

Ono što bi bilo logično je da će se kreatorima sadržaja omogućiti prodaja NFT-ova direktno s YouTubea, bez potrebe da odlaze na druge NFT burze, poput OpenSea. S druge strane, Google i YouTube bi mogli i krenuti drugom rutom, te sklopiti partnerstvo s, primjerice OpenSea, i implementirati tu burzu u YouTube.

Prema izračunima portala TechSpot, tržište NFT-ova nije nimalo zanemarivo. Prošle godine je vrijednost došla do 27 milijardi dolara, a sadašnji trend upućuje na to da će vrijednost i dalje povećavati. Kada bi YouTube mogao uvesti nekakvu podršku za NFT, za sada nije poznato.

No, uz NFT-ove, Wojcicki je spomenula i neke druge načine kako povećati zaradu. Spomenula je tako veću podršku za podcastove, novitete oko funkcije Shorts, te dodatne opcije s područja online kupovine.

Shortsi su velik hit

Čini se pak kako su YouTube Shortsi postavi pravi hit. Funkcija je debitirala prije nešto više od ginu i pol dana, a kreatorima sadržaja ponudila je objavljivanje kratkih videa nalik onima s TikToka. Shortsi su do sada privukli pet bilijuna pregleda s više platformi, što uključuje Android i iOS, te računala i laptope.

Wojcicki je otkrila da je YouTubeov fond za kreatore Shortsa, najavljen prošle godine i vrijedan 100 milijuna dolara, dostupan u više od stotinu zemalja svijeta. YouTube je iz tog fonda počeo isplaćivati kreatore Shorts sadržaja između 100 i 10.000 dolara mjesečno, ovisno o pregledima i interakcijama od korisnika.