Samsonite preuzimanjem konkurentske tvrtke Tumi za 1,8 milijardi dolara cilja na kinesko premium tržište

Unatoč usporavanju gospodarstva, Kina je i dalje jako tržište za luksuzne brendove

Jedan od globalnih lidera u proizvodnji opreme i galanterije za putovanja, tvrtka Samsonite, najavila je preuzimanje konkurentske firme Tumi, javlja AFP.

Iako manje poznat na domaćem tržištu, američki Tumi je orijentiran na proizvodnju luksuznih putnih torbi i kovčega koja više od 68 posto prodaje u Sjedinjenim Američkim Državama. Prema Bloombergu, Tumi je s oko 170 trgovina prisutan diljem svijeta, a cijena njegovih kovčega se kreće oko 1300 dolara.

Akvizicijom vrijednom 1,8 millijardi dolara Samsonite ulazi na visoko profitabilno kinesko tržište premium brendova i na taj će način pokušati potaknuti nešto slabiji prošlogodišnji rast prodaje u Kini, koja čini 10 posto njihovog tržišta. Uz to, sinergijom namjeravaju omogućiti rezanje troškova logistike, prodaje i marketinga, ali i u pogledu distribucije i razvoja proizvoda.

“Kinezi vole kupovati Samsonite. Međutim, u posljednjih nekoliko godina počeli su više kupovati luksuzne putne torbe i to je glavni razlog zbog kojeg Samsonite podiže letvicu”, komentirao je financijski analitičar Jackson Wong iz Simsen Financial za AFP. Kina se općenito smatra najvećim svjetskim tržištem za ekskluzivne zapadnjačke brendove.

Tumi je tijekom prošle godine ostvario rast prodaje za četiri posto koja je narasla na 548 milijuna dolata, a profit je skočio za 8,6 posto na 63 milijuna dolara.

Za Samsung, Tumi je tek posljedna u nizu akvizicija kojoj je prethodilo preuzimanje firme February Rolling Luggage koja je fokusirana na prodaju svojih proizvoda u trgovinama na aerodromima i talijanskog proizvođača opreme za putovanja Chic Accent.