Šef Tesla Motorsa Elon Musk pridružio se pomalo neobičnom prijedlogu za kažnjavanje VW-a

Prijedlog je osim Muska potpisalo još 44 istomišljenika

FOTO: Heisenberg Media

Ako se pita direktora Tesla Motorsa Elona Muska, Volkswagen za varanje na emisijama s ispušnim plinovima treba kazniti tako da umjesto spornih dizelaša u Kaliforniji mora popraviti – zrak.

Nakon izbijanja dizel skandala, uprava Volkswagena je priznala da su njihovi dizelaši na ekotestovima pokazivali frizirane rezultate emisija ispušnih plinova, a kompanija se obvezala na popravak dizelaša koji ispuštaju veće količine emisija nego što je dozvoljeno američkim zakonima.

Popravak spornih dizelaša nije rješenje

U otvorenom pismu objavljenom u Newsweeku, koje je osim Elona Muska potpisalo još 44 istomišljenika među kojima su i bivši predsjednik eBaya Jeff Skoll i šef tvrtke za čistu energiju Energy Innovation Hal Harvey, upućen je poziv kalifornijskoj agenciji za zaštitu okoliša da oslobodi Volkswagen obaveze popravaka spornih dizelaša. Umjesto toga, predlažu da VW novac rezerviran za popravke i plaćanje kazni radije investira u proizvodnju vozila s nultom emisijom štetnih plinova.

Naime, Musk i društvo smatraju da popravak baš i neće biti od prevelike koristi. “Za veliki broj dizelaša koji ispuštaju prevelike količine štetnih plinova nema pravog rješenja. Vozači neće odvesti na popravak vozilo ako će taj popravak kompromitirati njegove performanse”, kažu u pismu.

Prijedlog u pet točaka:

1. Osloboditi VW od obaveze popravka dizelskih vozila koja su već na kalifornijskim cestama, a koja ionako ne predstavljaju prevelik udio u ukupnoj količini emisija u Kaliforniji, i to pod uvjetom da emisije tih vozila ne ugrožavaju zdravlje svojih vlasnika ili korisnika.

2. Umjesto toga, narediti VW-u da povećaju svoje napore za razvoj i proizvodnju električnih automobila, jer takvi auti po svojoj prirodi ne proizvode štetne plinove, pa ne postoji niti mogućnost za varanje na emisijama.

3. Zatražiti od VW-a ubrzanje razvoja automobila s nultom emisijom koji bi u roku od pet godina trebalo rezultirati smanjenjem zagađenja u omjeru 1 naprema 10 u usporedbi sa zagađenjem povezanim s dizel skandalom.

4. Zatražiti od VW-a da iznose financijskih kazni ulože u izgradnju tvornica (baterija za električna vozila) i/ili istraživanje i razvoj, te da iznos investicije u Kaliforniji odgovara iznosu kazni koje VW tamo treba platiti.

5. Omogućiti Volkswagenu određenu količinu fleksibilnosti u provođenju ovog plana uključivanjem u kalifornijski program vozila s nultom emisijom.

Umjesto kazni, investicija u tvornicu baterija za EV

Naime, usko grlo proizvodnje vozila s nultom emisijom štetnih plinova jest dostupnost baterija i hitno je potrebna izgradnja novih tvornica baterija. Na ovaj način, sredstva za izgradnju tvornica mogla bi se osigurati do američke podružnice VW-a.

Za razliku od pukog naplaćivanja kazni i povlačenja i popravaka vozila, prihvaćanje ovakvog prijedloga predstavljalo bi mnogo bolje rješenje za smanjenje emisija štetnih plinova u Kaliforniji, više novih radnih mjesta i veliki korak naprijed u usporavanju klimatskih promjena, zaključuje se u pismu.