Što će Porsche i Infinum razvijati u novom centru u Zagrebu? Pričali smo s vodećim ljudima iz obje kompanije

Nova tvrtka imena Porsche Digital Croatia zapošljavat će stotinjak ljudi kroz tri godine

FOTO: Infinum/Porsche

Zagrebački Infinum i tvrtka Porsche Digital, podružnica njemačkog Porschea, u Hrvatskoj su pokrenuli novu zajedničku tvrtku, Porsche Digital Croatia. Cilj kompanije je dizajn i razvoj novog softvera, s posebnim naglaskom na umjetnu inteligenciju i strojno učenje. Njihova zajednička tvrtka s radom kreće krajem rujna, a kroz tri godine, planiraju zaposliti stotinjak ljudi.

Tom prilikom kratko smo porazgovarali s Tomislavom Carom, CEO-om Infinuma, Josipom Bišćanom, managing partnerom, te Stefanom Zerweckom, Chief Operating Officerom u Porsche Digitalu. Pojasnili su nam detalje oko nove kompanije. Inače, Infinum je tvrtka koja ima 15 godina iskustva u kreiranju digitalnih proizvoda i usluga na velikim projektima. Trenutno imaju preko 250 zaposlenih, a klijente imaju po cijelom svijetu. Za svoj rad dobili su niz nagrada, među kojima su one Deloittea i Inc. 5000.

Priča je pokrenuta krajem prošle godine

Kako nam priča Bišćan, cijela priča pokrenuta je krajem prošle godine, kada su krenuli pregovori i dogovori koji su finalizirani stvaranjem nove kompanije. U novoj kompaniji Porsche Digital i Infinum imat će jednake vlasničke udjele, a Porsche Digital u nju će investirati 10 milijuna eura kroz tri godine. Kako su se uopće odlučili za partnerstvo s Infinumom, pojasnio nam je Zerweck.

“Tražili smo novu lokaciju za razvoj naših digitalnih proizvoda, kako bismo se dodatno proširili. Potraga po europskim tržištima dovela nas je na kraju do Hrvatske, a kroz našu mrežu došli smo u kontakt i s Infinumom. Brzo smo shvatili da je način na koji oni razvijaju proizvode i kako se odnose prema poslu sličan našem. Još brže smo shvatili da bi trebali prestati samo pričati, već da bi trebali udružiti snage i krenuti naprijed. Tražili smo pravog partnera, s kojim ćemo zajednički moći razvijati nove proizvode, koji će s nama i podijeliti vlasništvo nad njima”, priča.

Bave se prvenstveno poslovnim inovacijama

Zerweck nam je detaljnije pojasnio i čime se bavi Porsche Digital, podružnica njemačkog Porschea. “Bavimo se poglavito poslovnim inovacijama poput B2B usluga, ali istovremeno pomažemo i Porscheu razvijati nove digitalne proizvode. Zato smo i ustvari došli Infinumu. Želimo razvijati proizvode koje ćemo ponuditi Porscheu, a Porsche će te proizvode i usluge nuditi svojim kupcima”, objašnjava.

Točnije rečeno, usluge i proizvodi koje će razvijati neće nužno biti direktno povezani sa samim automobilima. Dakle, neće razvijati softver za upravljanje motora ili slično. Razvijat će softver s kojim će kupci doći kontakt u početku svog iskustva s Porscheom, poput kupnje ili plaćanja automobila, pa sve do usluga koje su povezane s kasnijim fazama vlasništva.

“Kada kupujete novi 911 online, vi i dalje kupujete automobil od Porschea ili pojedinog salona koji je u mreži Porscheovih salona, a tehnologija koja stoji iza te kupnje, to su proizvodi koje mi razvijamo. U početku ćemo raditi na postojećim servisima i uslugama, a u budućnosti ćemo dodati nove tehnologije poput blockchaina i umjetne inteligencije. Istražit ćemo kako će te nove tehnologije utjecati na to kako proizvodimo svoje automobile. Zagreb će tu biti jedan od centara koji će izgraditi naše vještine u tim područjima”, dodaje Zerweck.

Pomoću umjetne inteligencije do kvalitetnijih Porschea

Zerweck je dao potom i konkretniji primjer, fokusiran na proizvodnju. “Umjetnu inteligenciju možete koristiti za provjeravanje kvalitete u proizvodnji ili za provjeravanje samih dijelova prije nego što se ugrade. Umjetna inteligencija može provesti niz provjera. Primjerice, možemo ju naučiti kako provjeravati kvalitetu vrata na automobilima, kako se zatvaraju i otvaraju. Tu će umjetna inteligencija presuditi zadovoljava li kvaliteta proizvedenog automobila Porscheovim standardima”, kaže.

Tumači da će se kroz primjenu umjetne inteligencije u proizvodnji omogućiti brži razvoj, proizvodnja i još bolja kvaliteta. Prvenstveno, osigurat će se da je proces razvoja i proizvodnje mnogo efikasniji. S korisničke strane, Zerweck kaže da bi se tehnologija umjetne inteligencije mogla koristiti za planiranje putovanja, posebice električnim automobilima. Tako bi se pomoću te tehnologije mogla planirati optimalna ruta za manju potrošnju energije ili birati adekvatna ruta s obzirom na status automobila, poput razine napunjenosti.

Ideja je surađivati svuda po svijetu

Tomislav Car, prvi čovjek Infinuma, pojašnjava nam ideju iza Porscheovog koncepta ovakvih suradnji. “Cijeli taj koncept zovu open innovation. Ideja je da surađuju po cijelom svijetu, da sklope suradnju gdje god vide dobru priliku. Mislim da smo im mi bili zanimljivi jer Infinum već radi ovakve stvari. Ovo je prilika da to znanje i naše iskustvo sada prenesemo u automobilsku industriju, te da puno bliže surađujemo s njima nego da su nam samo klijent. Ovo je pravi partnerski dogovor”, priča Car.

Kaže kako su već pokrenuli razgovore s drugim uredima unutar Porsche Digitala, koji su locirani u gradovima poput Stuttgarta, Pao Alta, Tel Aviva i Barcelone. Car nam tumači da unutar nove kompanije postoje dvije grane. Jedna grana zadužena je za poboljšanje procesa proizvodnje unutar firme Porsche, dok je druga grana više orijentirana prema krajnjim kupcima i korisnicima.

Tomislav Car i Josip Bišćan Telegram

Kroz tri godine žele imati 100 zaposlenih

Trenutno već imaju 15 ljudi koji rade na projektima. “Plan nam je do kraja godine doći do 30 ljudi. U sklopu investicijskog plana, ideja nam je kroz tri godine imati 100 ljudi koji će raditi u zagrebačkom uredu”, kaže Bišćan. Što se tiče zaposlenih, iz Infinuma kažu da za novu kompaniju traže sličan profil ljudi kao i za sam Infinum. “Primarno se radi o developerima, dizajnerima, inženjerima koji se bave strojnim učenjem i umjetnom inteligencijom. Ukratko, ljudi koji pomažu razvijati nove tehnologije”, nadodao je Bišćan.

Infinumu ovo nije prva suradnja s automobilskom kompanijom, no ovo im je prva suradnja partnerskog tipa (joint venture). “Ovo je odlična prilika za nas i za ljude koji će raditi kod nas. Nije samo odlična prilika za nas kao firmu, nego i za ljude koji će raditi u Zagrebu i Hrvatskoj. Stvorit će se nekakva sinergija, a vjerujem da ćemo postati relevantni na ovom području. Mislimo da će nam ova suradnja otvoriti vrata za nove prilike. Gledamo na ovo kao prvi korak. Rekli smo si ‘idemo dovesti Porsche tu, pa se nadamo da će se iz toga stvoriti još velikih stvari u budućnosti'”, kaže Car.

Sretni su što rade baš s Porscheom

No, uz poslovni uspjeh, stvaranje ovakve kompanije pomalo je i osobni uspjeh za Cara. “Ja sam veliki fan sportskih automobila, pa mi je ovo dodatna sreća definitivno. Oduvijek sam volio aute, a rano sam ih i naučio voziti. Kod automobila je sjajno što spajaju hrpu stvari; dizajn, inženjerstvo i neku strast za vožnjom. Mislim da je tu Porsche kao brend vjerojatno najbolji i da to radi bolje od svih. Osobno sam sretan što radimo baš s Porscheom”, priznaje Car.

S njegovim mišljenjem slaže se i Bišćan, kojem je Porsche bio među najdražim autićima dok je bio klinac. “Mislim da je svima nama, čak i ako nisi zagriženi ljubitelj automobila, Porsche pojam. Kad smo bili klinci skupljali smo igračke i autiće. Najbitnija stvar ti je bila imati Porschea. Najbrži je, pojavljuje se u filmovima i slično, pa kada kasnije u životu dođeš u priliku raditi s Porscheom, to je definitivno ostvarenje snova. Čak i ako nisi zagriženi ljubitelj automobila kao Tomislav”, zaključuje.