Tesla Motors je za Model 3 u prvih 24 sata primio nevjerojatnih 115 tisuća prednarudžbi

Model 3 bi se na tržištu trebao naći tek 2017. godine

A handout photo provided on April 1, 2016 by Tesla Motors shows the car manufacturer's new Model 3 which was unveiled on March 31, and is scheduled to hit the market late next year. 
Tesla unveiled a new, cheaper model of its electric car aimed at the mass market on March 31, 2016, taking more than 115,000 orders in the past 24 hours -- nearly three times the number of cars it produced in all of last year. The company said orders were piling up even though the new car won't be available until late next year. The new Model 3 will have a base price of $35,000, half that of the two models it now sells -- the Model S and the Model X, which start at $70,000.  / AFP / TESLA MOTORS / STR / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO / TESLA MOTORS" - NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS
FOTO: AFP

Noćas održana prezentacija Modela 3 iz Tesla Motorsa, električnog auta s koji s cijenom od 35.000 dolara ciljaju na široke mase, polučila je neviđeni uspjeh. U samo jedan dan tvrtka je primila 134 tisuće prednarudžbi ukupne vrijednosti od 115 milijuna dolara, odnosno 115 tisuća prednarudžbi s pologom od tisuću dolara u prvih 24 sata. u sljedeća 2 sata bilo ih je više od 135 tisuća. I to za auto koji će biti dostupan najranije za godinu i pol. “Ovo je pomalo ludo”, izjavio je Elon Musk komentirajući brojke.

Osnovni Model 3 imat će ogromno stražnje vjetrobransko staklo, četvora vrata, prtljažnik s prednje i stražnje strane automobila, a predviđena je funkcija auto-pilota.

Model 3 će s baterijskim sklopom od 80kWh s jednim punjenjem imati domet od oko 350 kilometara i ubrzanje od 0 do 100 km/h za šest sekundi. Ipak, najvažniji model za Tesla Motors, Muskov master plan s kojim kompanija cilja na masovno tržište, već čeka poprilično žestoka konkurencija.

U 2015. godini Tesla Motors je udvostručio prodajne brojke, a s prodanih više od 50.000 vozila, Model S postao je najprodavaniji električni automobil. Nadaju se, da će prvenstveno zbog dobre prodaje Modela 3 do 2020. godine biti na 500.000 prodanih vozila godišnje.

Istovremeno, zbog velikih troškova proizvodnje gubitak kompanije popeo na 889 milijuna dolara, a ulazak na masovno tržište donosi i velike izazove.

Sljedeće godine na američkom tržištu kupci će moći birati 60 električnih modela, od General Motorsa koji je najavio izlazak Chevrolet Bolta koji će biti u istom cjenovnom rangu, do BMW-a i3, a te kompanije imaju prednost iskustva na masovnom tržištu i serijskoj proizvodnji.

Kako piše Economist, analitičari Barclaysa upozoravaju da je način na koji funkcionira Tesla stvara prevelike troškove, i očekuju da će kompanija u sljedećih pet godina potrošiti oko 11 milijardi dolara no bez ostvarivanja značajnog profita.