Tesla opet pod istragom, u najnovijoj nesreći poginuli su vozačica automobila i njen suputnik

Još uvijek nije poznato je li u automobilu u trenutku nesreće bio uključen autopilot

FOTO: Screenshot/Youtube/Fox news 35

Prošloga tjedna, automobil Tesla, Model 3 iz 2015. godine, skrenuo je, iz nepoznatog razloga, s međudržavne autoceste u Floridi, prošao kroz odmorište i stražnjim dijelom udario u Walmartovo dostavno vozilo, te se prevrnuo na krov usmrtivši šezdesetšestogodišnju vozačicu i njezinog suputnika. Vlasti Floride nisu potvrdile je li u automobilu bio uključen samovozeći sustav autopilota ali su rekli da to istražuju, javlja CNBC News.

To je druga nesreća Tesle u tjedan dana koju istražuje američka Nacionalna uprava za sigurnost u prometu. Nesreća jako nalikuje na slične događaje u kojima su vozači poginuli, a koje se istražuje. Čini se da senzore kamere koji se koriste za upravljanje autopilotom često zbunjuju svjetla koja blješte na patrolnim vozilima na autocesti.

Tesla udarila i ubila ženu

Tesla je prva kompanija koja je 2015. godine počela koristiti tehnologiju autopilota koja nije uključivala potpuno automatizirane opcije te inzistiraju na tome da vozači moraju čitavo vrijeme imati ruke na volanu da budu spremni preuzeti upravljanje vozilom u slučaju nužde.

Američko regulatorno tijelo za sigurnost automobila potvrdilo je prošlog tjedna da je otvorilo posebnu istragu o smrtonosnoj nesreći u Kaliforniji, u kojoj je poginula pješakinja, a u kojoj je sudjelovao automobil Tesla iz 2018. godine. Sumnja se da je imao uključen napredni sustav pomoći vozaču. San Diego Union Tribune izvijestio je 7. lipnja da je Tesla poletjela u zrak, udarila i ubila ženu. NBC-7 javlja da je 39-godišnji muškarac optužen za ubojstvo iz nehata i vožnju pod utjecajem droge.

37 istraga o nesrećama s Teslom

NHTSA je otvorila 37 posebnih istraga o nesrećama u kojima su sudjelovala Tesla vozila za koje se sumnja da su koristila napredne sustave pomoći vozaču poput autopilota, navodi Reuters. NHTSA obično godišnje otvara više od 100 posebnih istraga sudara o novim tehnologijama i drugim potencijalnim sigurnosnim problemima automobila što je, na primjer, ranije pomoglo u razvoju sigurnosnih pravila za zračne jastuke.

U istragama o Tesli, uključujući i najnoviji incident, prijavljeno je ukupno 17 smrtnih slučajeva. Iz NHTSA su za Reuters rekli da su upoznati sa najnovijim slučajem i da su u razgovorima s Teslom u vezi nesreće u Floridi u kojoj je poginula vozačica Tesle i njezin suputnik. Kazali su i da žele što je brže moguće završiti istragu o Teslinom autopilotu.

U većini nesreća Teslina vozila

U lipnju je NHTSA unaprijedila svoju sondu za ispitivanje kvarova na 830.000 vozila Tesla s autopilotom. Otvorili su i preliminarnu evaluaciju kako bi procijenili performanse sustava na 765.000 vozila nakon desetak nesreća u kojima su Teslina vozila udarila u zaustavljena vozila za signalnim svjetlima i rekli su prošlog mjeseca da su identificirali još šest nesreća.

Gotovo 400 prometnih nesreća u SAD-u u razdoblju od deset mjeseci uzrokovano je tehnologijom za samovožnju ili asistenciju vozaču, kaže izvješće NHTSA. Vozila Tesla bila su uključena u većinu tih nesreća, u 273 od 392, a rezultirale su sa šest smrtnih slučajeva i pet teških ozljeda.

NHTSA je u lipnju prošle godine izdala nalog proizvođačima automobila kojim se traži da odmah prijave sve nesreće koje uključuju napredne sustave za pomoć vozaču. Od nesrećama je izvijestilo desetak proizvođača automobila, 90 je uključivalo Honde, a 10 vozila koja je proizveo Subaru. Ford Motor, General Motors, BMW, Volkswagen, Toyota, Hyundai i Porsche prijavili su manje od pet incidenata svaki.