U Švedskoj je, pazite, ovaj globalno popularni meme proglašen seksističkim

Jedna tvrtka koristila ga je u oglasima za posao, nadzornom tijelu nad oglašavanjem to se nije dopalo

Globalno popularni meme “ometenog dečka”, koji prikazuje čovjeka kako se okreće za drugom ženom dok svoju curu drži za ruku, švedsko nadzorno tijelo nad oglašavanjem proglasilo je seksističkim. Stock fotografija, znana kao “Čovjek koji gleda u drugu ženu”, djelo je španjolskog fotografa Antonia Guillema, u travnju proglašeno memeom mjeseca.

Nadzornom tijelu sporan je oglas u kojem se taj meme koristio u oglašivačke svrhe na Facebooku, u kojem je poslužitelj interneta Bahnhof tražio nove zaposlenike. Ometeni dečko predstavljao je osobu koju gleda oglas, užasnuta djevojka njegov trenutni posao, a prolaznica za kojom se okreće posao u Bahnhofu.

På jakt efter ett nytt jobb? Just nu letar vi efter säljare, drifttekniker och en skillad webbdesigner. Kolla in vår sida med lediga tjänster här: https://www.bahnhof.se/om/karriar

Gepostet von Bahnhof am Mittwoch, 4. April 2018

Ne smiju lupiti kaznu, ali smiju kritizirati

Švedski Local piše da je taj meme proglašen spolno diskriminirajućim, prema mišljenju nadzornog tijela. “Oglas objektificira žene, budući da žene prikazuje kao zanimljive samo temeljem njihovog izgleda. Također prikazuje degradirajuće, stereotipne spolne uloge za žene i muškarce, a sugerira također da muškarci mogu mijenjati žene toliko često koliko mogu mijenjati poslove”, tvrde. Švedska oglašivačka industrija je samoregulirajuća, stoga to nazdorno tijelo ustvari nema pravo izreći sankcije, no smije kritizirati.

Oglas koji je objavljen tijekom travnja privukao je preko 1000 komentara, među kojima su i žene koje ga kritiziraju zbog seksizma. Uglavnom pišu kako kompanija očito ne želi privući žene, niti “dobre i vjerne dečke”.

‘Problem je u tome što uopće ne kuže memeove’

Bahnhof je odluku o objavi memea pokušao opravdati na svojoj Facebook stranici. Kažu da su htjeli ilustrirati situaciju koja pokazuje da je Bahnhof atraktivan poslodavac, pa bi ljudi koji rade u dosadnim kompanijama mogli biti zainteresirani za posao kod njih. Tu situaciju, kažu, odlično su mogli dočarati tim memeom.

“Svi koji koriste internet i memeove znaju kako se ovaj meme koristi i kako ga se interpretira. Spolovi su posve nebitni u njegovom kontekstu. Mi smo pokušali objasniti ovu fotografiju, kao i kulturu memeova ljudima iz nadzornog tijela, no oni su ga odlučili interpretirati na svoj način, posve krivo”, napisali su. “Ako bi se kompanija trebala kazniti zbog nečega, onda je to korištenje starog, već otrcanog memea”, zaključuju.