Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

ZET zbilja ne zna što bi s tramvajskim kartama pa opet najavljuju novosti; evo kako se cijena mijenjala kroz 2 godine

Izbacit će kartu za 15 kuna koje se jedina mogla kupiti kod vozača u tramvajima i busevima

ZADNJA IZMJENA: sij 18, 2019
Foto: PIXSELL

Zbilja više nije jednostavno pratiti promjene koje ZET uvodi oko cijene tramvajskih karata, a evo sad javljaju o još jednoj. Uskoro, naime, namjeravaju ukinuti najskuplje karte koje koštaju 15 kuna. Radi se, dakle, o jedinim kartama koje se trenutno mogu kupiti u njihovim autobusima i tamvajima. Od 1. veljače vozači će prodavati dvije nove, jeftinije vrste karata – jedna će koštati šest kuna, a druga deset. S ovom za šest kuna ljudi se mogu voziti pola sata, a ova za 10 kuna trajat će sat vremena.

Ako karte kupujete na kiosku, imate tri opcije. Karta za pola sata vožnje košta četiri kune, za sat vremena platit ćete sedam kuna, dok ona koja vrijedi sat i pol košta deset kuna. Iz ZET-a kažu kako naprosto žele smanjiti pritisak na vozače kod kojih ljudi, inače, masovno kupuju karte kad uđu u tramvaje i buseve. Zato su prvotno i uveli ovu od 15 kuna. No, to im evidentno nije bilo ispativo jer je rijetko tko htio za kartu dati taj iznos pa sad uvode nove. Ovo je, inače, treća promjena koju ZET uvodi u posljednje dvije godine pa smo napravili mali pregled kako je to izgledalo.

1. veljače 2017. godine

Početkom veljače 2017. godine prvi je put uvedena nova karta koja košta četiri kune i vrijedi pola sata. Ne posve neočekivano, to je postala najpopularnija karta je ZET-u ozbiljno pala prodaja ostalih karata i pokaza, što se baš i nije pokazalo isplativim. U travnju 2018. u medijima se pojavila informacija da će ZET ukinuti tu kartu, ali to se na kraju nije dogodilo.

1. svibnja 2018. godine

Nakon što se u medijima pisalo o mogućem ukidanju karte od četiri kune, do čega na kraju nije došlo, prvoga svibnja 2018. godine ukinuto je pravo na oprost prvog prekršaja. Gradonačelnik Bandić tu je mjeru uveo u ožujku 2017. godine, prije lokalnih izbora. Dakle, ukoliko bi vas kontrola prvi put uhvatila bez karte, ZET bi vam to oprostio. No od svibnja prošle godine toga više nema.

1. srpnja 2018. godine

Početkom srpnja prošle godine, u kioske i prodavaonice ZET-a uvedena je nova jednosatna karta koja košta sedam kuna. Tad ste, dakle, mogli kupiti kartu za četiri kune, za sedam kuna i za deset. Iako ste dotad u tramvajima mogli kupiti onu kartu za 4 kune, to je ukinuto. Vozači su počeli prodavati samo karte po cijeni od 15 kuna koje su vrijedile sat i pol. Međutim, kako su mediji pisali, ta karta je bila toliko nepopularna da su vozači ZET-a dnevno prodavali tek jednu ili dvije karte. Uspinjači je također tada povećana cijena, s četiri na pet kuna.

1. veljače 2019. godine

Prema napisima Večernjeg lista, ZET sad uvodi još jednu promjenu. Ukida kartu od 15 kuna, a vozači u tramvajima će prodavati karte za šest i deset kuna koje će vrijediti pola sata, odnosno sat vremena.

Mobilna aplikacija kasni

Krajem lipnja prošle godine, iz ZET-a su ponosno najavili da će vratiti mogućnost plaćanja prijevoza mobitelom, što su zbog zlorabljivanja sustava ukinuli 2013. godine. Nova aplikacija trebala je biti spremna za jesen prošle godine, no od nje za sada nema ništa. Međutim, krajem studenog, ZET je uveo besplatan Wi-Fi u nekoliko svojih vozila, što je možda prvi korak ka lansiranju aplikacije.

Ivan Luzar
Telegram autor
1602 članka Više o autoru
Više s weba