Čini se da je netko ukrao vrijedne Rembrandtove i Dürerove grafike, a nitko to nije primijetio 2 godine

Godinama su mislili da su ih samo zametnuli, ali čini se da su ukradene

FOTO: AFP/AFP

Pretpostavlja se da su iz Knjižnice grada Bostona ukradena dva umjetnička djela vrijedna više od 600.000 dolara. Radi se o jednoj Dürerovoj grafici iz 1504. i jednoj Rembrandtovoj grafici iz 1634. godine.

Još je početkom travnja otkriveno da su sporne grafike nestale, a unatoč tome cijela je priča tek nedavno prijavljena policiji. Prema tvrdnjama dobro upućenih izvora, uprava knjižnice je još prošle godine znala za nestanak vrijednih grafika, ali se naivno nadala da su grafike samo zagubljene u procesu arhiviranja. Barem tako tvrdi ravnateljica knjižnice Amy Ryan.

Koliko god se cijela ova priča nekome činila neobičnom, objašnjenje koje je ponudila ravnateljica Knjižnice grada Bostona navodno bi i moglo biti donekle utemeljeno s obzirom na to da knjižica u svojoj zbirci drži više od 200.000 grafika i crteža. Moglo kažem, no zapravo je samo skandalozno smiješno.

Lopov je vrlo vjerojatno zaposlenik

Bostonska policija upravo istražuje mogućnost krađe spornih umjetnina, a sumnja se na nekoga od zaposlenika. Dvije nestale grafike, naime, nisu već godinama bile dostupne javnosti pa se to čini najlogičnijim ishodom ove čudnovate priče.

Nestala Rembrandtova grafika : Self-portrait with plumed cap and lowered sabre (1634.)
Nestala Rembrandtova grafika: Self-portrait with plumed cap and lowered sabre (1634.)
Nestala grafika Albrechta Dürera: Adam and Eve (1504.)
Nestala grafika Albrechta Dürera: Adam and Eve (1504.)

Ryan je nedavno izjavila da se Knjižnica “drži strogih procedura kad je u pitanju izdavanje vrijednih artefakata iz kolekcija koje knjižnica posjeduje, ali je izrazito teško izbalansirati obavezu da se kolekcije učine dostupne javnosti i obavezu da ih se ujedno zaštiti od svih mogućih prijetnji kako bi se vrijedni materijali sačuvali za buduće naraštaje”.

Čistačice koje uporno bacaju umjetnine u smeće

Isključena je mogućnost da su grafike doživjele sudbinu jedne Brancine suvremene skulpture. Svojedobno je njegovo djelo jedna muzejska čistačica zamijenila s hrpom smeća i shodno tome sanirala nered. Čovjek bi se začudio koliko je takav niz koji uključuje djela suvremene umjetnosti izložena u renomiranim institucijama i neupućene čistačice dugačak.

Tracy Emin je 1999. u jednoj poznatoj galeriji izložila svoje konceptualno djelo nazvano “My Bed”. Ono jednog jutra naprosto više nije postojalo, barem ne tamo gdje je trebalo. Pretpostavljate, marljive čistačice na djelu. Slična se stvar dogodila i s jednom Hirstovom instalacijom u 2001. u London Gallery, a ništa drugačije nije prošao niti Metzger 2004. kad je izlagao u Tateu.