Google i režiser nove sezone 'True Detective' mijenjaju budućnost filma na mobitelima, a možda i cijelog medija

Kratki film 'Help' snimljen je revolucionarnom novom tehnologijom

Behind-the-scenes novog nastavka Googleovih Spotlight Stories
FOTO: fasttocreate.com

Američko-tajvanski redatelj Justin Lin, poznat po radu na franšizi ‘Fast and Furious’, ali i na novoj sezoni ‘True Detective’ (u kojoj je režirao dvije epizode), još prije dvije godine udružio se s inženjerima iz Googlea kako bi zajedno izmijenili budućnost percepcije filma na mobilnim uređajima. A možda i filma kao takvog, jer stvorili su doista nesvakidašnje djelo. Kad su ga nazvali iz Googlea i ponudili mu punu kreativnu slobodu na jednom prilično eksperimentalnom projektu, Lin je znao da je riječ o prilici kakva se rijetko pruža, kako je izjavljivao u nedavnim intervjuima. Rezultati njihovog rada predstavljeni su ovih dana na Googleovoj I/O konferenciji za razvoj projekata u San Franciscu, tijekom koje su održane premijere čitavog niza novih proizvoda, o čemu ste već imali prilike opširno čitati na Telegramu.

Ono što je Justin Lin predstavio vrlo je impresivno. Naime, režirao je petominutni promotivni film ‘Help’, u principu u žanru filma katastrofe, čija je uloga da svijetu predstavi najnovije Googleovo postignuće. Riječ je o posebnoj aplikaciji za gledanje i distribuciju filmova koja omogućava gledateljima da filmski svijet neprekidno doživljavaju pod kutem od 360 stupnjeva, kao da je riječ o virtualnoj stvarnosti. Ako uključuje tu aplikaciju, mobitel ili neki slični uređaj počinje funkcionirati doslovno poput kamere, samo što film ne snimate, već ga promatrate takoreći očima kamermana.

U ovom slučaju, ako prilikom gledanja ‘Helpa’ mobitel okrenete ulijevo, vidjet ćete vanzemaljsko čudovište kako razara Los Angeles. Ako ga pak okrenete udesno, ukazat će vam se prestrašena lica prolaznika na ulicama grada, a kad mobitel usmjerite uvis, ugledat ćete eskadrilu helikoptera koja im pristiže upomoć. To je doslovno prozor u izmaštani svijet, skoro kao ormar iz Narnije.

Behind-the-scenes filma
Behind-the-scenes filma fasttocreate.com

Potpuna promjena tehnologije snimanja

Kako su postignuti ovi efekti i zašto se Google upustio u tu avanturu? Za projekt je bio zadužen ATAP (Advanced Techonologies and Projects), odsjek tvrtke posvećen širenju mogućnosti mobilne tehnologije, zajedno s Linovom produkcijskom kućom Bullit. Regina Dugan, predstojnica odsjeka, objasnila je da su se u projekt upustili shvativši da se puni informatički potencijali mobilnih telefona ni izbliza ne koriste u potpunosti, a njihovi su procesori jaki poput onih u najjačim igraćim konzolama. Eksperimentirajući s grafičkim hardverom mobitela i različitim ugrađenim senzorima, Dugan i njezin tim shvatili su da su na tragu velike promjene digitalnih medija pripovijedanja. No, za nastavak rada trebali su angažirati dobrog filmskog pripovjedača, i tu je u igru ušao Lin.

Za produkciju i režiju ovog čuda svi uključeni morali su potpuno promijeniti svoje alate, počevši od kamere. Raniji pokušaji u tom smjeru rješavani su snimanjem s više GoPro kamera istodobno, povezanih u kružnu konstrukciju, pa bi se snimke nakon montaže polirale u post-produkciji, no Lin nije bio zadovoljan tim pristupom. Nakon četiri mjeseca rada, Linov tim konstruirao je uređaj sastavljen od četiri Red kamere visoke rezolucije koje su snimale pod kutem od 360 stupnjeva, a najveća novost bila je u tome da su sirove snimke isprva automatski montirane simultano sa snimanjem, u realnom vremenu, kako bi se postigla što uvjerljivija iluzija stvarnosti. Količina snimljenog materijala bila je ogromna i brojala se u terabajtima i terabajtima podataka. Ipak, pothvat je uspio.

Novi izazovi za filmsku industriju

Istini za volju, Google je ovakve stvari radio i prije skupa s vrhunskim animatorima iz Pixara, u sklopu svoje serije Spotlight Stories, ali u području animiranog filma kojem su ovakve iluzije ipak prirodnije. ‘Help’ je prvi slučaj da Google koristi igrani film kao bazu ovakvih eksperimenata, i možemo samo zamišljati dokle će ih to dovesti. Čini se da razvoj mobilne tehnologije koja ide u smjeru sve veće sinhronizacije uređaja i aplikacija nitko ne može u potpunosti predvidjeti i vidjet ćemo kako će filmska industrija odgovarati na ove izazove. U međuvremenu, Linov kratki film dostupan je na Androidu i iOS-u, a redatelj je izjavio da je spreman nastaviti suradnju s Googleom čim završi rad na trećem nastavku preporođenog Star Trek serijala. Tko zna, možda jednog dana dočekamo i dugometražni film snimljen ovom revolucionarnom tehnikom.

Izvor: Variety.com