Ovo nije mala stvar: Time piše da će film koji je snimao najbolji hrvatski direktor fotografije mijenjati Hollywood

Vanja Černjul radio je na filmu Crazy Rich Asians koji je trenutno hit u kinima

Vanja Černjul
FOTO: Borko Vukosav

Časopis Time svoju je naslovnicu za izdanje koje izlazi 28. kolovoza posvetio filmu Crazy Rich Asians, koji će, kako pišu, promijeniti Hollywood. Prvi je to film u 25 godina u kojem glavne junake glume Azijati i u kojem, zapravo, glume samo azijski glumci. Film je premijerno prikazan u srijedu i tad je zaradio pet milijuna dolara, a Forbes predviđa da bi u prvom tjednu prikazivanja mogao zaraditi više od 30 milijuna. Film je režirao Jonathan M. Chu no, puno zanimljivije, na njemu je radio i jedan od najboljih hrvatskih direktora fotografije Vanja Černjul.

Time piše kako, zapravo, nije posve neočekivano da je ovaj film postao hit s obzirom na rastući utjecaj azijske kulture. “Crazy Rich Asians je čista eskapistička fantazija, priča o jednoj azijsko-američkoj ženi koja se susreće s neobičnom i ludom bogatom obitelji svog dečka u Singapuru. U njemu, dakle, imamo junakinju romantične komedije i dovitljive dijagole. Već je osvojio kritiku, na Rotten Tomatoes pozitivno je ocijenjen s 96 posto”, pišu. Priča filma se, inače, temelji na romanu Kevina Kwana iz 2013. godine.

Černjul je dva puta nominiran za Emmyja

Černjul je dosad radio na poznatim serijama poput Ružne Betty, Bored to Death, Orange is the New Black, The Deuce, a dva puta je, zbog serija Televizijska posla i Sestra Jackie, bio nominiran za Emmyja. Kako nam je ispričao u intervjuu u studenom, snimanje filma Crazy Rich Asians završio je prošlog ljeta i bio je prilično zadovoljan suradnjom s redateljem. Ispričao nam je tada i kako je s Jonathanom trebao raditi na još jednom velikom projektu, no kako je film trebao biti razvijen kroz Weinstein Company bilo je izgledno da će on nakon afere s Weinsteinom biti odgođen.

“Za ljude koji ne poznaju proces stvaranja filma može biti kontraintuitivno kada kažem da što je jači režiser i što je čvršća njezina ili njegova vizija, to je moja sloboda veća. U takvoj situaciji su moje ideje upotrebljivije i mogu doprinijeti kvaliteti filma, a ne samo estetici slike. Različiti režiseri su različiti ljudi. Postoje oni koji se kamerom gotovo uopće ne bave nego rade isključivo s glumcima i čitav mise-en-scene prepuštaju snimatelju. Nasuprot njima su oni koji se jako malo bave glumcima, ali imaju vrlo preciznu ideju o kompoziciji i pokretu svakog kadra, znaju kakav žele objektiv ili čak dubinsku oštrinu. Na meni je da budem timski igrač, ali uvijek uspijevam pronaći prostor u kojem mogu biti kreativno ispunjen”, rekao je tada Černjul.

Černjul živi u New Yorku, povremeno dolazi u Hrvatsku, ali kako nam je rekao, život mu je zapravo u putnim torbama. Kaže da je stvorio naviku da se za svaku stvar koju u životu namjerava posjedovati prvo pita stane li u njegov kofer ili standardni carry-on. Ako ne stane, najčešće mu ne treba. Intervju u cijelosti možete pročitati na ovom linku.