Stiglo je novo doba u kojem crtači grafita koriste dronove za svoje radove

Jedan grafiti umjetnik došao je na genijalnu ideju da spoji vatrogasni aparat s dronom

FOTO: Artur Holland Michel

U New Yorku je upravo rođeno doba robotskih grafita. Ovako sročena rečenica bi prije samo nekoliko godina zvučala kao najava nekog trashy Youtube filma snimljenog u kućnoj produkciji, no danas je to realno stanje stvari. Što se dogodilo? Ništa, osim što je jedan crtač grafita uzeo dron i pomoću njega prešarao jedan od najvećih jumbo plakata u New Yorku. Na njemu se u tom trenutku nalazila reklama za Calvin Klein na kojoj pozira Kendall Jenner.

KATSU, čovjek koji stoji iza ovog smionog poteza, je poznati njujorški grafiti umjetnik koji je aktivan od kraja 90-ih, a koji se proslavio stvarajući konceptualna djela koja spajaju elemente vandalizma s tehnologijom i poslovnim svijetom. Tako je, primjerice, 2011. zamijenio stotinjak reklamnih plakata u njujorškim telefonskim govornicama s lažnim reklamama koje je sam dizajnirao.

https://www.tumblr.com/coolactivities/11125206705/katsu-steve-jobs

KATSU je počeo raditi na razvitku nove tehnologije još prije nekoliko godina, kad je uspio prenamjeniti vatrogasni aparat u sredstvo za crtanje ogromnih tagova na zidovima i fasadama, što je i demonstrirao 2012. na Muzeju suvremene umjetnosti u Los Angelesu. Lani je otišao korak dalje kad je uspio spojiti taj modificirani vatrogasni aparat s dronom, kako bi u galerijama mogao oslikavati velike bijele površine.

No bilo je samo pitanje vremena kad će iskoristiti svoj ludi izum na ulici kako bi ostavio svoj pečat na mjestima koja su do sad bila nezamisliva čak i najodvažnijim crtačima grafita. A upravo to se dogodilo ovih dana.

“Ispalo je iznenađujuće dobro. Bilo je uzbudljivo koristiti ovu napravu za vandalizam”, izjavio je KATSU nedugo nakon što se ovo dogodilo. Ovaj bilboard nalazi se na vrlo prometnom križanju na Manhattanu i stvarno je ogroman (visok je gotovo 6 katova). Ono što je također ogromno je i potencijal kojeg dron grafiti imaju na ovakvim površinama, jer je teško zamisliti nešto upadljivije prolazniku od pošaranog jumbo plakata ovakvih proporcija. Tradicionalnim metodama je teško pristupiti ovakvim lokacijama i to zahtijeva puno vremena, čime se povećava šansa da vas primjeti i uhvati policija.

No represivni organi ne trebaju (još) dizati paniku. Ovakvi dronovi su tek u fazi prototipa i njima je teško upravljati, što za posljedicu može imati da grafit na kraju ne ispadne kako ga je umjetnik zamislio, a to je velika anti-reklama. Sigurno postoji i veliki broj crtača grafita koji će se protiviti ovakvim metodama crtanja koje oduzimaju na opasnosti same situacije, a time i umjetnici gube na svom uličnom kredibilitetu.