Uoči izložbe u Guggenheimu, na Picassovoj slici otkriven skriveni psić sa crvenom mašnom

Picasso je bio poznat po unošenju promjena usred stvaranja slike

FOTO: Screenshot CBS News

Na slici Pabla Picassa, Le Moulin de la Galette, iz 1900. godine, u donjem lijevom kutu, uočava se smeđa masa, najvjerojatnije kaput, prebačen preko stolice. Nakon detaljnijeg pregleda, vide se obrisi glave i ušiju, najvjerojatnije malog psića, pasmine cavalier king Charles španijel, s crvenom mašnom oko vrata.

Zahvaljujući uređaju za fluorescentnu spektrometriju rentgenskih zraka i snimkama napravljenima uoči izložbe u Guggenheim muzeju, “Mladi Picasso u Parizu”, kustosi mogu približno procijeniti kako je maleni pas izgledao prije nego je pretvoren u kaput, piše Hyperallergic. Neki stručnjaci misle da je pas bio previše uvjerljiv i da bi odvlačio pozornost promatrača.

“Eliminirajući psa, Picasso više pozornosti usmjerava na figure i prostor”, kaže kustosica izložbe Megan Fontanella za Hyperallergic. Tom Williams, povjesničar umjetnosti sa Sveučilišta Belmont u Nashvilleu, kaže za The New York Times da je teško zamisliti ovu posebnu sliku sa psom u prvome planu: “Meni se čini da pas ne bi imao smisla u mračnoj, nelagodnoj i erotski nabijenoj atmosferi koju je Picasso tako sjajno dočarao na ovoj slici.”

Poznat po promjenama

Picasso je bio poznat po unošenju promjena usred stvaranja slike. Nekoliko djela iz umjetnikovog Plavog razdoblja sadrži skrivene kompozicijske elemente. Na slici Juha iz 1902. godine, naslikao je nekoliko odbačenih elemenata, uključujući i ženu okrenutu leđima. Na slici La Miséreuse Accroupie, Prosjakinja koja čuči, naslikao je osobu koja u ruci drži predmet oblika diska kojeg je poslije prikrio.

Nestanak psa nije jedina promjena koju je Picasso napravio na ovoj slici. Promijenio je i rodnu prezentaciju para na plesnom podiju i dodao praznu stolicu, kaže CNN.

Sve više uočavamo da je to bio dio Picassovog radnog procesa, navodi CNN. Dok je razvijao kompoziciju, pojedine je elemente slikao ili pretvarao u nove kompozicijske detalje. A, vrlo često, ostavljao je aspekte originalnih kompozicija još uvijek vidljivima gledatelju koji pažljivo promatra.