Genijalna karijerna prilika u trgovačkom divu Eurospinu: kako od prodavača do mjesta u upravi

Očekivati promjenu u karijeri bez dodatnog truda i angažmana je nerealno, kaže voditeljica ljudskih resursa maloprodajnog lanca

Eurospin zaposlenici
FOTO: Promo

Studija provedena na 400.000 radnika pokazala je da kada se djelatnicima daju promaknuća na učinkovit i transparentan način, odnosno prema naporima koje ulažu, postoji dvostruko veća vjerojatnost da će ih to potaknuti da se još više trude na poslu.

Riječ je o istraživanju koje je proveo Harvard Business Review, a na temelju njega zaključuju kako su promaknuća i način na koji ih se dodjeljuje jedan od ključeva uspjeha velikih kompanija. To jako dobro znaju i u Eurospinu gdje je većina rukovoditelja u trgovinama promaknuta s nižih pozicija.

Tako je 47 posto voditelja smjene ondje promovirano s pozicije prodavača ili studenta. Oko 52 posto voditelja smjene promovirano je u voditelja trgovine, a čak 100 posto područnih voditelja prije toga radilo je na pozicijama voditelja trgovine. Također, 14 posto zaposlenika uprave počelo je raditi kao student ili prodavač u trgovini.

Prepoznali potencijal u ljudima

Sjajne su brojke postigli, otkriva voditeljica ljudskih resursa Renata Ćulumović Novak, prepoznavanjem zaposlenika s motivacijom za daljnji rast, a nakon toga su nastavili pratiti njihov potencijal.

“Naravno, svatko je od njih već imao iza sebe ostvarene vidljive rezultate u radu. Svojim dodatnim trudom, zalaganjem i željom za učenjem pokazali su da mogu i žele više u karijeri”, kaže naša sugovornica koja se ovim poslom bavi već 14 godina, a u Eurospinu brine za oko 430 zaposlenika.

Razvojni centri za zaposlenike

Rezultati kompanije pobijaju vjerovanje koje ljudi često imaju, potpuno neopravdano, a to je da se u trgovačkom lancu ne može napredovati.

“Eurospin se razlikuje od drugih zbog brzine ekspanzije čime je pružena mogućnost zaposlenicima da vrlo brzo napreduju. Razvijaju se kroz sudjelovanja u novim otvaranjima, ispomoći drugim poslovnicama i radu na sezoni čime imaju priliku raditi pod vodstvom različitih mentora”, rekla je Renata Ćulumović Novak.

Ono po čemu se još ističu, dodaje, jest da imaju i razvojne centre gdje njihovi zaposlenici mogu razvijati kompetencije i specifične vještine potrebne za sljedeći korak u karijeri kroz sustavno praćenje i edukaciju.

Odjel za ljudske potencijale Eurospina Promo

Koraci do napretka

Na tragu priče o napredovanju, voditeljica ljudskih resursa izdvaja pet ključnih faktora za promaknuće unutar velike tvrtke. To su, dakako, rezultati koje zaposlenici postižu, dodatan trud i angažman, vjera u sebe i svoje mogućnosti, ali i prilagodljivost te dobre socijalne vještine.

„Da biste napredovali u karijeri, morate se isticati od ostalih i donijeti rezultate. Očekivanje pomaka u karijeri bez dodatnog truda i angažmana nije realno. Fleksibilnost u prihvaćanju novih zadataka i sredina te otvorenost prema nepoznatom također je važna, a ponekad i fleksibilnost u smislu prihvaćanja i eventualne selidbe u drugo mjesto rada”, kaže Renata Ćulumović Novak.

Često poslodavac, nastavlja voditeljica, ima potrebe za određenim pozicijama na nekim udaljenijim lokacijama, ali nema dovoljno zainteresiranih kandidata za preuzimanje tih radnih mjesta, dok je u većim gradovima situacija obratna.

“Također, socijalne vještine pomažu u svim poslovima jer smo povezani s kolegama i klijentima te način na koji se odnosimo prema njima je jako važan. Niti jedan poslodavac neće izabrati kandidata koji ima vrhunske rezultate ako je on problematičan u odnosima s klijentima ili kolegama”, objašnjava naša sugovornica.

Treba vjerovati u sebe

Ljude prema karijernom usponu često koče razne stvari koje nisu vidljive poput nekih privatnih situacija, kaže voditeljica ljudskih resursa talijanske tvrtke koja je svoju prvu trgovinu u Hrvatskoj otvorila 2020.

“Isto tako, ukoliko zaposlenik ne vjeruje da može napredovati neće se ni dodatno truditi pa ga niti nadređeni neće zamijetiti. Zaposlenici prije svega moraju vjerovati u pravedan sustav koji će im pružiti mogućnost napredovanja ukoliko pokažu rezultate”, ističe.

Isto tako, dodaje, moraju vjerovati i u sebe i svoje sposobnosti kako ne bi imali strah od novih izazova. Također, mora se uzeti u obzir i to da ne žele svi napredovati, što je sasvim u redu.

Eurospin zaposlenica Promo

Zaposlenici su temelj organizacije

Zaposlenici koji dobro obavljaju svoj posao i zadovoljni su onime što rade, smatra naša sugovornica, temelj su svake organizacije i daju joj stabilnost. Zbog toga Eurospin ima svoja poslovna načela kojih se drže kako bi usrećili zaposlenike pa tako i kupce.

“Misija nam je zadovoljiti potrebe kupaca nudeći im ciljani asortiman kvalitetnih proizvoda i garantirane svježine po povoljnim cijenama, ali i ljubaznošću te uslužnošću naših zaposlenika šireći time povjerenje u naše robne marke. To želimo postići kroz orijentiranost na kupce u svemu što radimo”, govori Renata Ćulumović Novak.

Novi logistički centar

Tvrtka se brzo širi, što radnicima omogućava vrlo brzo napredovanje. Primjerice, u Vukovini pokraj Velike Gorice otvoren je novi logistički centar na površini od 82.000 četvornih metara gdje će dugoročno biti zaposleno 100 novih djelatnika, a tamo se seli i sjedište kompanije.

To će im olakšati poslovanje i distribuciju robe, a s obzirom na udaljenost novih ureda, organizirali su i prijevoz zaposlenicima koji ne žive u blizini. Selidbi su se, ističu, jako veselili, posebice zato što su prerasli sadašnje urede.

“U upravi nas je već 57, a predviđamo da će nas biti uskoro dvostruko više. Zbilja mi je neizmjerno zadovoljstvo kad vidim kako smo od nekoliko zaposlenika koji su dijelili jedan ured u početku, u dvije godine došli do velikog tima, 18 trgovina, novih velikih ureda uprave i logističkog centra”, zadovoljno dodaje.

Novi logistički centar Eurospina Eurospin

Cjeloživotna edukacija

Osim prijevoza do posla, nude i edukcije te usavršavanja za što voditeljica ljudskih resursa ističe da je vrlo važno jer se tržište neprestano mijenja, a treba biti ukorak s trendovima i tehnologijom.

“Promjene su sve brže. Poslodavci i zaposlenici trebaju ih pratiti te prilagođavati načine rada. Poslodavci trebaju pomoći svojim zaposlenicima savladati potrebne kompetencije za obavljanje poslova, a zaposlenici pokazati volju za učenjem i prilagodbom”, kaže Renata Ćulumović Novak.

Dinamično i zabavno okruženje

Za one koji iz prve ruke žele doznati kako spinati karijeru u pravom smjeru, mogu postati dio Eurospinovog tima tako da se jave na oglase za radna mjesta koje trenutačno nude poput voditelja smjene ili voditelja u trgovini.

“Bitno nam je da svi zaposlenici razumiju poslovanje i kupce kako bi to kasnije mogli prilagoditi u radu na svim poslovima u kompaniji. A važno je i poštenje te poštivanje dostojanstva svih osoba i zakona u tom procesu”, kazala je voditeljica.

Dodaje i da potencijalni radnici mogu očekivati na novom poslu dinamično okruženje u kojem se puno radi, ali i zabavlja.

“Svi smo jako povezani, upravo jer od početka zajednički gradimo kompaniju na koju smo ponosni. Eurospin je jedna lijepa, uspješna priča gdje se svaki dan vidi napredak i rast što je vrlo motivirajuće, osobito kada znamo da je to rezultat rada svakog od nas”, zaključila je naša sugovornica.


Sadržaj nastao u suradnji s Eurospinom