Prvi dobitnici Nositelja bolje budućnosti: Podijelili smo priznanja top talentima mlađe generacije

Nositelji bolje budućnosti
FOTO: Sasa Cetkovic

Mladi u uredima diljem zemlje donose neke nove vrijednosti, načine rada i učenja i pomiču poznate nam granice poslovnog u svakodnevici. O tome koliko ih se poslodavci boje, a da ih još više trebaju, razgovarali smo na prvom Openspaceovom meetupu Budućnost mladih. Tijekom tri panela, na kojima su sudjelovali predstavnici raznih industrija i stručnjaci u employer brandingu i zapošljavanju, suočili smo se s ključnim pitanjima o ulozi mladih na tržištu rada, o čemu smo detaljno izvijestili u ranijem tekstu.

Naš je prvi meetup obilježila i prva dodjela priznanja Nositelja bolje budućnosti kojom smo pozornicu htjeli dati mladih i perspektivnim talentima koji su se tek nedavno pridružili tržištu, no već osvajaju pažnju i naklonost starijih kolega i poslodavaca iznimnim vještinama, osobinama i trudom. Naše su dobitnike nominirali vjerni partneri Telegram Media Grupe i iz svojih redova odabrali talente koji uistinu u svom radu nose bolju budućnost.

Svaki je dobitnik nositelj jedinstvene kategorije koja ga najbolje opisuje, a u nastavku donosimo njihova imena, kratke priče o tome kako su se pokazali kod svog poslodavca i što im ovakvo priznanje znači kao mladim zaposlenicima. A što točno mlađe generacija očekuju od svog radnog mjesta, koje su njihove potrebe i želje, potražite na platformi Vještine budućnosti koja je za A1 Hrvatska istražila kakve su generacije Z i Y zapravo na poslu.

Dreamer: Kristina Kozić, 31

Kristina Kozić Saša Ćetkovic

Kristina je voditeljica social media tima u Real grupi, a tamo se zaposlila prije manje od četiri godine. Sasvim neočekivano, Kristina je, kao studentica geografije na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagreb, svoje prve novce zaradila u medijima. Dok je pisala diplomski, radila je novo oformljenom odjelu digitalnog marketinga i ubrzo postala social media menadžerica. Potom je prešla u jednu manju agenciju kao content strategistica i uskoro došla u Real kao senior social media menadžerica. U njezinom je timu danas šestero mladih i vrlo kreativnih pojedinaca s kojima, kaže, svaki novi izazov postane prilika za naučiti nešto novo, nasmijati se, družiti se i stvoriti novu lijepu uspomenu.

“Otkad sam na poziciji voditeljice, nijedan dan nije isti i zapravo nikad ne znaš što te danas čeka. Osim očekivanih zadataka poput strategija, analiza, reporta i drugih, morala sam pronaći dovoljno vremena sa sve klijente, ne samo svoje, i troduplo više sastanaka tijekom tjedna. I, na kraju, prihvatiti činjenicu da sam odgovorna za sve pozitivno, ali i negativno u našem timu. Najveći mi je izazov predstavljao taj prijelaz između kolegice iz tima u onu koja im je sad odjednom nadređena”, kaže Kristina, koja na kraju dana ipak vjeruje da je uspjela zadržati taj opušteni i prijateljski odnos sa svima u timu. Nedavno im je ponudila nakon kaotičnog tjedna da jave žele li da održe tjedni sastanak ili da ih pusti na miru, a odgovori su ih kolektivno odveli na poslijepodnevnu pivu bez govora o poslu.

Priznanje nositeljice bolje budućnosti silno ju je razveselilo. U jedno ju je ruku iskreno iznenadilo i bilo je sasvim neočekivano, ali primarno se osjećala kao da ju je netko primio za ramena, malo prodrmao i izbacio iz svakodnevice da joj kaže ‘ej, super si, samo tako nastavi’. Ovo joj je priznanje vjetar u leđa.

“Mislim da bi se ovakva priznanja trebala dodjeljivati češće, pogotovo generaciji Z, jer imam osjećaj da toga definitivno nedostaje u Hrvatskoj. Znam da svi pričaju o tome kako su mladi danas prezahtjevni, razmaženi, da preko noći žele postati članovi uprave i slično. S čime se u jednu ruku slažem, ali s druge strane, mislim da je pojedincima koji idu korak po korak, koji pokazuju rezultate, rastu iz dana u dan, upijaju i uvijek traže još, potrebno dati do znanja da se njihov trud i zalaganje itekako vrednuju i vide”, kaže Kristina.

Problem-solver: Hrvoje Miholić, 30

Hrvoje Miholić Sasa Cetkovic

Kao prodajni savjetnik u Auto Benussiju, Hrvoje radi sad sedam mjeseci, a u autoindustriji je proveo već četiri godine. Odgovoran je za prodaju Jaguar Land Rover vozila i kaže da to u prijevodu znači da za njega slobodno vrijeme ne postoji.

“Svaki dan je drugačiji i posao je užasno dinamičan, prostora za greške je jako malo odnosno nema ga jer radi se o iznosima nekada i po par milijuna kuna. Također, stranke su specifične pa sam uvijek dostupan na mobitelu i rješavam razno razne situacije i probleme”, kaže Hrvoje kojemu je ovo priznanje pristalo sasvim prirodno jer probleme rješava svakodnevno i ne postoji onaj koji će ga oboriti s nogu.

Ovo mu je priznanje potvrda napornog rada i truda te je svakako dobar poguranac da dalje nastavi isto, ako ne i još jače.

Caretaker: Ivona Škoro, 26

Ivona Škoro Sasa Cetkovic

Nakon studija turizma, Ivona je svoj prvi posao pronašla u struci kao pratitelj putovanja. No, pandemija ju je natjerala na novi smjer pa se našla kao suradnica na recepciji u Bagatinu. Smatra da je to usko vezano uz njezinu struku, pogotovo otkako je zdravstvo postalo ozbiljnim dijelom turizma, a i njoj najdražeg aspekta posla – usluge.

“Nakon svega godinu i pol dana otvorila se pozicija u ljudskim potencijalima. U meni su prepoznali osobu koja bi bila idealna za rad u tom odjelu. Vrlo sam komunikativna i otvorena osoba koja se može staviti u cipele drugog te vjerujem da me rad direktnom s ljudima može samo još više oplemeniti”, kaže Ivona.

Njezini su radni zadaci u početku bili briga o prikupljanju dokumentacije novih zaposlenika, uvođenje istih, kreiranje objava i novosti za intranet, organiziranje putovanja djelatnika, a postepeno je dobivala sve više dužnosti. Danas uz sve to radi selekciju samostalno, vodi brigu oko dokumentacije zaposlenika i pruža im podršku tijekom rada.

“Vrlo sam polaskana i ponosna, a ono što mi je još draže i ljepše bilo za vidjeti je koliko su se ljudi oko mene taj dan zajedno sa mnom veselili. Prije svega vjerujem da se svaki trud i rad, ljubaznost i dobrota kad tad prepoznaju i nagrade na brojne načine”. kaže Ivona koja vjeruje da je ključ prije svega biti dobar čovjek, a onda sve nekako dođe na svoje. Nekada je samo jedan zagrljaj od osobitog značaja. Mali znakovi pažnje, dodaje, i dobra volja mogu nas dovesti daleko.

Futurist: Mateo Črep, 28

Mateo Črep Saša Ćetković

Mladi Čakovčanin Mateo viši je specijalist u odjelu za razvoj i upravljanje kanalima prodaje A1 Hrvatska. Tamo se zaposlio prije pet godina u odjelu prodaje, a od početka radi s poslovnim korisnicima.

“S obzirom da sam radio u direktnoj prodaji, razumijem mindset prodavača, njihove svakodnevne izazove i u tom smjeru lakše razmišljam kako im poboljšati svakodnevne procese”, kaže Mateo kojemu je ovo priznanje tim više cool kad je prava rijetkost u društvu.

Drago mu je da je netko krenuo u tom smjeru i dao pozornicu i poticaj mlađim generacijama. Za svoju kategoriju pak kaže da je super fit jer na poslu većini stvari ne zna reći ne, a na svakom izazovu radi dok ne nađe rješenje.

“Kolege se znaju našaliti da sam svakom loncu poklopac i da se ne gasim jer uvijek želim prokomentirati situaciju, dati svoj komentar, i pronaći najbolje rješenje za svaki izazov. Win-win poslovanje za mene je svakodnevica, a takav način razmišljanja koristim u poslovnom i privatnom svijetu”, kaže Mateo.

Extra mile: Petra Blažeković, 27

Petra Blažeković Degordian

Petra je već tijekom studentskih poslova razvila dobar osjećaj za agencijski život, ali je tek kao pripravnica prije par godina, kako sama naglašava, našla u najboljem timu. Danas je PR i Social Media Manager što, drugim riječima, znači puno zadataka, onih planiranih i neplaniranih.

“Priznanje mi puno znači jer prije svega govori o meni kao osobi, ali i o mojem radu i radnoj etici. Ovo mi je najveći pokazatelj da sve što radim radim dobro i da tako nastavim i dalje. Potvrđuje činjenicu u koju sam se toliko puta uvjerila – trud i rad se uvijek isplate”, kaže Petra i dodaje da ono puno govori i o ljudima s kojima radi, o tome kako oni nju vide i koliko je poštuju, pa je i ovo najbolji pokazatelj da je izabrala najbolje mjesto za razvoj i rast.

Da joj priznanje itekako pristaju, potvrđuje i činjenica da je Petra jedna od onih koji će uvijek uletiti i dovršiti projekt pa makar i pod cijenu slobodnog dana.

“Za produženi slobodni vikend sam išla na snimanje umjesto kolega koji ne mogu. Netko bi vjerojatno rekao da je zauzet i da ne može. Ja bih uvijek otišla i rado pomogla. Mislim da u poslu često zaboravljamo da i tamo vrijedi ono najljepše, a to je da uvijek činimo drugima što i mi želimo da oni čine nama.”

Purpose: Tihana Barić Dvorabić, 32

Tihana Barić Dvorabić Saša Ćetković

Tihana je u Zvijezdu stigla kao pripravnica u proizvodnji i u samo pet godina stigla je do pozicije Glavnog tehnologa proizvodnje margarina i delikatese čime upravlja poslovanjem 130 ljudi u proizvodnji.

“U potpunosti mi se promijenila dinamika posla u smislu da sam se prije više bavila operativom i tehnologijom. Sada se taj fokus prebacio na ljude. To je ono što sada uzima 80 posto mog radnog vremena. Kada sam završila fakultet, nisam očekivala da ću se do te mjere baviti ljudima da bi mi kroz pet godina to postao glavni dio posla. U suštini sam inženjer pa kada upišeš takav faks, ne očekuješ da ćeš se u toj mjeri baviti ljudima”, kaže Tihana i dodaje da joj je trebalo vremena da se navikne na tu misao da posao čine ljudi.

Svakodnevna količina posla u proizvodnji i konstanta borba sa problemima i izazovima proizvodnje, kaže Kristina, natjera čovjeka da ponekad zaboravi na pozitivne stvari. Ovakvo priznanje joj je potvrda da se dobro nosi sa svim izazovima, a ima ih mnogo, i da to ne prolazi nezamijećeno.

“U Zvijezdi je trenutno cijela generacija mladih ljudi ogromnog potencijala te biti nominiran i na kraju dobiti nagradu je veliko priznanje. S obzirom na to da sam mlada žena koja je došla voditi toliki broj ljudi različitih generacija, stavova, mišljenja i godina iskustva te sam se uspjela uklopiti i postaviti kao vođa takvog tima, meni je dokaz da mladi ljudi, unatoč predrasudama, mogu biti prihvaćeni i promijeniti mindset okoline”, kaže Tihana.

Na šaljivu stranu, Tihana si je po završetku studija obećala da nikada neće raditi u proizvodnji. Spletom okolnosti upravo tamo gradi već zavidnu karijeru. Dala je priliku nečemu za što je bila sigurna da ne želi i da nije za nju, a pet godina kasnije radi posao koji voli i, sudeći po priznanju, u njemu briljira.

“Mislim da me to opisuje kao osobu. Volim se okušati u svemu, i truditi se da budem najbolja u tome. Upravo zbog toga mislim da starije generacije, kojima sad dolazi nova, moraju razmišljati na taj način. Dovoljno je dati priliku da vam se u potpunosti promijeni mišljenje o nečemu o čemu ste do sada imali predrasude ili čvrsti stav”, zaključuje Tihana.

Icon: Tena Pezdevšek, 24

Tena Pezdevšek Sasa Cetkovic

Tena je dvije godine radila kao brend dizajner u Superologyju pa je prije Božića preuzela najveći zadatak do sad – razvoj novog krovnog brenda Happening i njegovog brandbooka. Happening je službeno nastao početkom godine kao integracija Superologyja, Axilisa i još nekih odjela partnerskih kompanija, a Tena je dobila priliku prepustiti se čistoj kreativi i stvoriti nešto sasvim novo.

“Trenutni projekti su mi savjetovanje i koordiniranje uređenja ureda u Londonu, Bukureštu i Zagrebu kako bi sve bilo po smjernicama brenda. Uz to radim na konceptu art direkcije fotografije i videa, vanjskim projektima na kojima sudjelujemo te daljnjem razvoju Happeninga kao samog brenda”, kaže Tena.

Za svoju kategoriju kaže da je to dio njezinog uredskog identiteta, a sam nadimak ikona postao je standardni opis situacija u kojima ima svoje smiješne i nestašne ispade.

“Vrlo je očito tko je u našem timu “class clown” i da bi svi bili izgubljeni bez mene. Ja se u potpunosti poistovjećujem s tom imenicom i mislim da bi se svi trebali gledati kao ikone, ako već nemate tim koji Vam to konstantno ponavlja. Slay”, poručuje.

Za samo 24 godine, kaže, skupila je podosta anegdota koje bi upravo ovu titulu i opravdale, ali za ovu je priliku izdvojila njoj najdražu.

“Najdraža mi je definitivno bila vraćanje s konferencije iz Münchena gdje sam u potpunosti izgubila glas. Naime, na povratku mi karta za avion nije bila valjana jer sam do tamo išla busom. Nisam razmišljala da postoji mogućnost da se povratna karta poništava, ako ne dođeš prvo do destinacije s koje želiš i eventualno otići. Zamislite hodati kroz aerodrom i u bilješkama na mobitelu pisati što želite reći, a svi vam odgovaraju na njemačkom i smiju vam se. Neću ni spominjati stres koji su kolege prolazili sa mnom u tom trenutku, od zivkanja firme do traženja novih letova. No, ikona se uspjela vratiti kući.”


Budućnost mladih u organizaciji je Openspacea i Telegram Media Grupe, pod sponzorstvom A1 Hrvatska.

Partneri konferencije: Happening, Infobip, Degordian, dm, Real grupa, Algebra.