Trendovi u privlačenju i zadržavanju talenta: izdvojili smo pet koji nas očekuju u nadolazećoj godini

Usmjerenost na blagostanje zaposlenika bit će potrebnija nego ikad, a fleksibilnost rada vodeći je prioritet

FOTO: Unsplash

Strategije privlačenja i zadržavanja talenata, hibridni modeli rada, beneficije i naknade, organizacija timova, uključenost te dobrobit zaposlenika samo su neke od tema kojima iz godine u godinu poslodavci pridaju sve više pažnje.

Kontinuirane promjene na tržištu i velika konkurencija u gotovo svim sektorima tako su mnoge od njih nagnale da na domenu ljudskih resursa gledaju ozbiljnije no ikada prije.

Imajući to na umu, istražili smo koji će ključni trendovi ljudskih resursa obilježiti nadolazeću godinu te o kojim bi djelotvornim rješenjima svaki poslodavac trebao razmisliti ako želi pridonijeti dugoročnom uspjehu svoga poslovanja.

1. Maksimalna usmjerenost na zaposlenike

Poslovna kultura usmjerena na čovjeka naći će se na vodećoj poziciji. Prioritet će se davati dobrobiti, rastu i osjećaju pripadnosti zaposlenika, kao i ostvarenju njihovog potpunog blagostanja. Pritom se misli na emocionalno, fizičko, mentalno, socijalno i financijsko zdravlje, a koje nadalje uvelike može pomoći poboljšanju produktivnosti i motivaciji zaposlenika.

Naime, pojedina istraživanja ističu da zadovoljna radna snaga može biti značajan pokretač poslovnog uspjeha, čime se promiče angažman zaposlenika, potiču inovacije te dolazi do smanjenja stope odlazaka i privlačenja novih talenata.

Stručnjakinja Lais Bertolino napominje pak da organizacije moraju pokazati da su usmjerene na dobrobit svojih zaposlenika pružajući im sve što im je potrbeno – od fleksibilnosti rada i podrške mentalnom zdravlju do wellness inicijativa i politika ravnoteže između poslovnog i privatnog života.

Usmjerenost na ljude i njihove potrebe smatra se prevladavajućim trendom jer se i dalje želi izraziti važnost ljudske kreativnosti, empatije i suradnje, unatoč sve modernijim digitalnim rješenjima. Ne samo da će time organizacije pokazati da cijene svoju radnu snagu, već će potaknuti razvoj poželjnog radnog mjesta.

2. Fleksibilnost rada je prioritet

Prednosti fleksibilnog radnog vremena i rada od kuće mnogi su najviše iskusili tijekom pandemije koronavirusa, no potražnja za ovim mogućnostima na globalnoj je razini nastavila rasti i kasnije. Sve većem broju zaposlenika od izuzetne je važnosti da svoje poslovne zadatke mogu obavljati kada god i gdje god to žele.

Omogućena fleksibilnost zato je prepoznata kao jedan od najvažnijih pokretača zadržavanja talenata, poticanja produktivnosti te dobrobiti zaposlenika, stoga se smatra da će fleksibilni radni aranžmani biti temelj budućeg radnog okruženja.

Razmatrajući uvjete koji će moći zadovoljiti potrebu za fleksibilnošću, mnoge tvrtke i dalje će nastaviti istraživati i uvoditi udaljene i hibridne modele rada.

To će im ujedno pružiti priliku da svoje zaposlenike potraže u globalnom okruženju, a ne da budu ograničeni na određeni grad, državu pa čak i kontinent. Potpuni rad od kuće i spoj rada na licu mjesta i rada na daljinu bit će modeli kojima će se morati prilagođavati sve više organizacija.

3. Koncept kontinuiranog učenja sve je važniji

Brze promjene ponude i potražnje različitih tržišta te moderne inovacije koje se sve više isprepliću s tradicionalnim načinima rada, dovode do sve veće potrebe prekvalifikacije zaposlenika, poboljšanja njihovih znanja i vještina te kontinuiranog učenja.

Tako se smatra da će procvat doživjeti dva procesaeng. upskilling i reskilling. Upskilling obuhvaća podučavanje sadašnjih zaposlenika novim vještinama, dok je reskilling njihovo osposobljavanje za drugu radnu ulogu.

Na taj način sve će se više isticati isplativost zadržavanja i obuke postojećih zaposlenika umjesto zapošljavanja novih. Upravo zbog toga, tvrtke će sve više pažnje morati usmjeravati i konceptu agilnosti, ponajviše kontinuiranom učenju.

Zaposlenici će morati biti sposobni brzo se prilagoditi novim situacijama, trendovima i tehnologijama. Smatra se da će tvrtke koje svoj fokus stave na agilnost i kontinuirano učenje, ujedno biti i bolje pripremljene za iskorištavanje novih prilika u nestabilnom tržišnom okruženju.

4. Sve veći naglasak na iskustvu zaposlenika

Dajući prioritet iskustvu zaposlenika, tvrtke mogu privući vrhunske talente, poboljšati produktivnost i poticati pozitivnu kulturu na radnom mjestu. Pritom se ne misli na iskustvo koje su zaposlenici stekli prije dolaska u neku tvrtku, već ono iskustvo koje stječu tijekom rada u njoj.

Stvaranjem pozitivnih iskustava na radnom mjestu za zaposlenike, organizacijama će biti osiguran povećani angažman i produktivnost njihove radne snage. Ključno je slušati povratne informacije zaposlenika i iskoristiti ih za daljnji napredak.

Redovita komunikacija produbit će povjerenje, osnažiti međuljudske odnose i stvoriti ugodnu radnu atmosferu, ali i omogućiti poslodavcima da prepoznaju područja u kojima bi trebali napraviti određene promjene.

Da ovaj trend postaje sve važniji iz godine u godinu, svjedoči i podatak koji kaže da se oko 70 posto zaposlenika složilo da njihovi osjećaji o svakodnevnom radnom iskustvu, bili oni pozitivni ili negativni, utječu na osobnu produktivnost.

5. Praćenje novih tehnoloških rješenja

Kao i na gotovo svaki sektor, tehnološki razvoj i nova digitalna rješenja uvelike će utjecati i na budućnost ljudskih resursa. Ljudi će sve više surađivati s botovima i umjetnom inteligencijom, što bi nadalje trebalo povećati preciznost i brzinu obavljanja zadataka.

Očekuje se i širenje sektora u područje metaverzuma kako bi se iskoristile sve mogućnosti koje globalni virtualni prostor pruža – od lakšeg pronalaska talenata do obuke i kreiranja timova.

Alati umjetne inteligencije će pak pomagati u različitim aktivnostima – pregledavanju životopisa, mjerenju raspoloženja zaposlenika i slično te time pozitivno utjecati na točnost i učinkovitost.

Odjeli ljudskih resursa sve će se više oslanjati i na odluke temeljene na podacima kako bi poboljšali zapošljavanje, angažman zaposlenika i učinak poslovanja. Razne tehnike podatkovne znanosti te analitika podataka postat će sve važniji u kreiranju strategija i razvojnih planova tvrtki i organizacija.