Portal za društvena i kulturna pitanja. I svijet koji dolazi.

Telegram partner

Direktor brzorastuće tvrtke otkriva kako uskladiti privatni i poslovni život. Ključ je u jednoj stvari

Naš sugovornik ističe kako bez potpore i razumijevanja obitelji njegov uspjeh ne bi bio moguć

Roman Jašarovski, COO u Asuri
FOTO: Saša Ćetković

Budi se ujutro u šest sati, djecu sprema za školu i vrtić, a kad njih odbaci, odlazi na posao. Kao šef operative u jednoj od najbrže rastućih domaćih organizacija svakog dana se hvata u koštac s mnogim izazovima i sve uspijeva riješiti uz svoj, kako kaže, dobar i uhodan tim.

Zbog posla putuje izvan države nekoliko puta mjesečno, a povrh svega, stiže i s obitelji otići na more, putovanja u inozemstvo ili pak kratke izlete, ali i tri puta tjedno trenirati na Zagrebačkom velesajamu.

Pitali smo našeg sugovornika i uspješnog poslovnog čovjeka Romana Jašarovskog koji je COO u tvrtki Asura, firmi koja je jedna od vodećih na ovim prostorima u facility menagmentu, kako stigne uskladiti privatni i poslovni život. A recept je vrlo jednostavan – kompromis.

Treba pojednostavniti stvari

“Moja supruga je moj oslonac i puna je razumijevanja. Nekako smo se uhodali da naše troje djece ona kupi nakon škole i vrtića, a ja ih vodim ujutro. Stignemo uz to ih i voditi na izvanškolske aktivnosti, tenis te foklor. Također, supruga stiže uskladiti i svoje aktivnosti poput sviranja tamburice. Ključ je, kako u poslu tako i u privatnom životu, u dobroj organizaciji. Mi smo prilično jednostavni ljudi i to što ne kompliciramo ni oko čega nam uvelike olakšava svakodnevni život”, objašnjava Jašarovski.

Osim toga, dodaje, stigne se i povremeno opustiti s prijateljima, a nikada u životu nije se nečega primio pa onda odustao od toga zbog čega se nastoji baviti onim stvarima za koje je siguran da će im se stići posvetiti 100 posto.

“Žena i ja smo vrlo pragmatičan par. Ne radimo nikakve nauke oko sitnica. Tako i ja na poslu pokušavam maksimalno sve pojednostavniti. Za skladan život važno je odvojiti privatno i poslovno. Kad sam kod kuće, posvećen sam obitelji, a na poslu projektima, klijentima i kolegama”, govori COO u Asuri

Asura, foto sasa cetkovic Sasa Cetkovic

One contract, one bill

Osim što je skroman obiteljski čovjek, posljednje četiri godine radi u kompaniji koja se bavi nevidljivim poslovima. To uključuje sve od čišćenja i održavanja zgrada, skladišta, trgovačkih centara…, pa do mijenjanja žarulja, servisiranja klima uređaja, zaštitarskih usluga, primanja pošte… Jednom riječju facility management.

Njihova je poslovna filozofija “one contract, one bill”, što znači da tvrtkama pružaju sve usluge koje su im potrebne iskazane na jednom mjestu i u jednom računu, što je posebno bitno u radu s internacionalnim tvrtkama zbog preglednosti troškova. Ideja je klijente osvijestiti da sav svoj fokus stavljaju na njihov osnovni biznis, a brigu o objektu prepuste njima. Kako u smislu samog održavanja, tako i u smislu optimizacije troškova.

“Mi funkcioniramo više kao startup. Kada me kolegica Blaženka Dudaš dovela u Asura-u, nismo bili tako razgranat sustav. Od onda, sljedeći viziju našeg group CEO-a Andreja Mandića, Asura se udvostručivala po prometu svake godine. Nadamo se zadržati taj momentum i sljedećih nekoliko godina. Tržište je veliko, a mi smo jaki na više područja. To su prvenstveno briga za logističke projekte, industrijsku imovinu, uredske prostore i trgovačke centre”, objašnjava Jašarovski.

I kriza je za nekoga prilika

„Posljednjih nekoliko godina preuzeli smo više velikih logističkih objekata a posebice smo ponosni na posljednji veliki projekt, odnosno logistički centar u zoni Meridijan 16 pokraj Velike Gorice gdje brinemo o 67.000 četvornih metara prostora. U Makedoniji radimo već 12 godina i sredinom 2021. smo potpisali ugovor s East Gate Mall, najvećim trgovačkim centrom u Skopju”, rekao je COO.

Nastavlja kako dugoročno planiraju proširiti svoje poslovanje u istočnu i jugoistočnu Europu. Cilj im je postati prvi izbor velikih investicijskih fondova za brigu o njihovoj imovini.

“Situacija se na terenu konstantno mijenja, a nadolazeća kriza je prilika za agilne tvrtke poput naše. Što se trenutačnih planova tiče, očekuju da će se u bližoj budućnosti širiti i rasti u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji i Makedoniji. Teško je organski zadržati tako veliki rast pa intenzivno skeniramo tržište za potencijalne tvrtke koje bismo mogli preuzeti, i u Hrvatskoj, i u regiji”, zaključuje Jašarovski.

Asura, foto sasa cetkovic Sasa Cetkovic

Osloniti se na kompetentni kadar

Dodaje kako imaju plitku organizacijsku strukturu s djelatnicima kojima daju puno slobode u odlučivanju. Zbog toga odluke donose brzo i efikasno.

“Za bilo koji posao na svijetu potrebne su četiri ključne stvari: ljudi, procesi, sredstva i operativni kapital. Naš najveći kapital su ljudi i njihova ekspertiza, ali ne samo naših tehničara i spremačica, nego i odjela za ljudske resurse, financije i prodaje. Uzmimo za primjer East Gate Mall gdje smo u mjesec i pol dana morali zaposliti preko 90 novih radnika. Takvo nešto nije moguće ako nemate jake i kompetentne ljude koji su sposobni odraditi takav posao”, ističe COO.

Poslovanje proširiti dodanim vrijednostima

Čak i kada su zaposlili sve te ljude, bilo je važno oformiti tim koji će ih educirati za taj posao, dati im sredstva za rad, voditi ih, ali i nagraditi. Zato se toliko oslanjaju na princip leadershipa. Na kraju svi ti ljudi u lancu moraju stvoriti, navodi Jašarovski, neku dodanu vrijednosti za tvrtku i klijente. To je princip profitabilnosti.

“Pravi ljudi, adekvatno obučeni, opremljeni i usmjereni dovode nas do uspjeha. Osobno nikada nisam bio smetena osoba i duboko poštujem načela rada i reda. Svakodnevno se sastajem sa svojim direktno podređenima na kratkom sastanku gdje prokomentiramo potrebe i podijelimo zadatke. Nakon toga svatko ide svojim poslom. To su prednosti rada s kompetentnim i visoko motiviranim timovima koje smo formirali u Asura-i”, kaže COO.

Zadržati kvalitetne radnike

U potrazi su stalno i za novim radnicima pa trenutačno, primjerice, traže čistače, perače prozora, električare, domare… Dobre i kvalitetne radnike teško je pronaći zbog čega se trude svakome osigurati ugodno radno okuženje gdje će biti sretni i zadovoljni te se zadržati što duže.

“Tržište se rada jako promijenilo. Nekoć su poslodavci imali radnika na biranje, a danas su pak djelatnici ti koji imaju taj luksuz da budu probirljivi u izboru mjesta rada. Situacija se okrenula, što nije loše jer samim time su poslodavci primorani cijeniti više radnike i osigurati im bolje uvjete”, zaključuje Jašarovski.


Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Asura.