FOTO: Spin Valis

Inovativni proizvodi i nove tehnologije budućnost su hrvatske industrije namještaja. Ovaj projekt to dokazuje

Razgovarali smo sa Stipom Jelušićem, voditeljem projekta Cekom Spin

Inovativni proizvodi i nove tehnologije budućnost su hrvatske industrije namještaja. Ovaj projekt to dokazuje

Razgovarali smo sa Stipom Jelušićem, voditeljem projekta Cekom Spin

FOTO: Spin Valis

Projekt Cekom Spin održao je u srijedu, 20. prosinca, u novootvorenom salonu Bjelin u Zagrebu, konferenciju i stručni skup na kojem su predstavljeni iskustvo i rezultat razvojnih aktivnosti projekta.

Cekom Spin, sufinanciran europskim sredstvima, pokrenut je unutar tvrtke Spin Valis prije četiri godine, a za cilj je imao ubrzati prilagodbu tržišnim trendovima kroz stvaranje inovativnih proizvoda. Nakon četverogodišnjih aktivnosti rezultati su nadmašili sva očekivanja.

Osim što su sudionici stekli nova znanja i iskustva, podignuta je svijest o razvoju vlastitog originalnog proizvoda kroz interdisciplinarnu suradnju tehničkih, ekonomskih i kreativnih disciplina iz čega je nastao novi brend namještaja Metoda.

“Na početku projekta Cekom Spin nije bilo govora niti spoznaja da će se formirati novi brend”, rekao nam je u povodu održavanja konferencije voditelj projekta Cekom Spin, Stipo Jelušić.

Predstavljene nove kolekcije

“Razvojem proizvoda kroz sedam kategorija, tj. aktivnosti istraživanja i razvoja, moglo se prema idejnim rješenjima dizajnera uočiti veliki iskorak u odnosu na postojeći asortiman nositelja projekta. Kako se radilo s priznatim dizajnerima s našeg područja, te im se dala sloboda kod razvoja dizajna proizvoda, to je bilo i za očekivati”, kaže Jelušić.

Već kod prvih nastupa na međunarodnim sajmovima, reakcije posjetitelja na tada prikazane proizvode bile su pozitivne i to je bio indikator za nastavak rada. “Tada se polagano krenulo, u razgovoru s dizajnerima i partnerima projekta, razmišljati o formiranju nečega novoga kroz što bi mogli živjeti novi proizvodi razvijeni u Cekom Spin projektu.”

Kao rezultat tih aktivnosti nastala je Metoda, održivi brend namještaja s potpisom nekih od najistaknutijih dizajnerskih autora u Hrvatskoj među kojima su Numen/ForUse, Grupa, Neisako, Simon Morasi Piperčić, Regular Company, ThinkObjects i Mladen Orešić.

Na konferenciji su predstavljene i Metodine kolekcije, a otvoren je i stalni izložbeno-prodajni salon Bjelin u kojem su uz Metodu predstavljeni i drugi najkvalitetniji proizvodi grupacije Spin Valis.

Spin Valis

Tehnološke inovacije za udobnost sjedenja

Kroz projekt Cekom Spin razvijeni su inovativni proizvodi namještaja iz masivnog drveta što je tradicija tvrtke Spin Valis, ali i drugih materijala. Jedna od uspješnijih inovacija svakako je novi način savijanja masivnog drva hrasta.

“Tu se radilo većinom o stolicama gdje se s inovativnim savijanjem drveta te upotrebom novih tehnologija, koje su nabavljene kroz projekt Cekom Spin, dolazilo do ergonomski jako udobnih stolica. Stolice su jako udobne unatoč tome što su sjedalo i naslon bili izrađeni od masivnog drveta”, kaže Jelušić.

Inovativni proizvodi razvijeni su i od tekstila pa je tako kreiran novi sustav otvaranja vrata komoda uz pomoć filca. “Radi se o kliznim vratima komode. To je bilo moguće korištenjem više vrsta materijala poput filca, drva i metala.”

Nisu sve inovacije uspjele, kaže Jelušić, ali to je “bilo i za očekivati jer se radi o procesu istraživanja i razvoja.” Svakom novom greškom zato su stare verzije unapređivane te su postajale sve bolje i bolje.

Posjetitelji međunarodnih sajmova ciljano ih traže

Metoda je u nešto više od godinu dana postojanja već predstavljena na sajmovima Superdesign Show u Milanu, Maison & Objet u Parizu, Blickfang u Beču i Brussels Furniture Fair u Bruxellesu. A oni su im pružili novi uvid za daljnji razvoj.

Jelušić kaže da su im upravo sajmovi pomogli uočiti kako je za plasman ovakvih proizvoda potrebno puno više od same proizvodnje, a o tome su ih nesebično savjetovali i kolege iz drugih tvrtki iz Hrvatske i regije kao što su Prostoria, Nunc, Milla & Milli, Artisan i Goes.

Posjetitelji sajmova bili su vrlo zainteresirani kako za same proizvode tako i za njihovo podrijetlo i način proizvodnje te je šira publika dobila novu sliku o snazi hrvatskog drvno prerađivačkog sektora.

“To se primijetilo i posjetom istih posjetitelja na raznim sajmovima, gdje su posjetitelji ciljano tražili našu lokaciju na sajmu radi ponovnog posjeta i gledanja istih i razvoja novih proizvoda”, kazao nam je Jelušić.

Spin Valis

Projekt za budućnost

Požeški kraj poznat je po drvnoj industriji, a Cekom Spin dodatno je oživio taj segment proizvodnje i mogao bi dugoročno pozitivno utjecati na daljnji razvoj projekata u čitavoj industriji.

“Unazad par godina su nastupile velike problematike u prodajnom i samom opskrbnom lancu za industriju”, kazao nam je Jelušić. “Pričamo naravno o COVID-u, trenutnom ratu u Ukrajini i stalnoj inflaciji.”

Zbog toga je i drvna industrija još uvijek u padu te je trenutačno prisutan pad, kaže Jelušić, od 40-ak posto i to ne samo u Hrvatskoj. No, Cekom Spin jedan je od dobrih primjera kako si tvrtke mogu pomoći u takvoj situaciji.

“Cekom Spin je uvelike pomogao kako nositelju tako i partnerima projekta da spoznaju nove informacije o razvoju novih, konkurentnih proizvoda za nova tržišta. Bez potpore u sufinanciranju projekta kroz Europski fond za regionalni razvoj nositelju projekta bi bilo jako teško postići ovakve proizvode i širu sliku”, zaključio je Jelušić.

Spin Valis

Sadržaj nastao u suradnji sa Spin Valis.

Naziv projekta: Centar kompetencija za razvoj inovativnih drvnih proizvoda – CEKOM SPIN

Naziv korisnika: Spin Valis d.d.

Ukupna vrijednost projekta: 118.635.689,57 HRK/ 15.745.661,90 EUR

EU sufinanciranje projekta: 60.233.713,38 HRK / 7.994.387,60 EUR

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Sadržaj publikacije isključiva je odgovornost tvrtke Spin Valis d.d.