Klasično gledanje televizije polako pada u zaborav. 'Platformu plaća obitelj dok ja uživam u sadržaju'

Popularnost streaming servisa u stalnom je porastu, a korisnicima je najvažnija raznovrsnost programa

FOTO: Vanja Malinić

Televizija je i dalje jedan od vodećih izvora vijesti i zabave za milijune ljudi diljem svijeta, a prema izvještaju Europske komisije TV se smatra i najkorištenijim medijem u Europi, s čak više od 80 posto svakodnevnih korisnika. No, unatoč kontinuiranom rastu gledatelja, tradicionalna TV potrošnja polako opada te na tržištu prevladavaju nove navike gledanja.

Kao glavni razlog tomu smatraju se noviteti koje pružaju digitalizacija i modernizacija, odnosno snažan razvoj široko dostupnih streaming servisa i online sadržaja na zahtjev, ali i sve veća očekivanja gledatelja koji žude za tematskom i žanrovskom raznolikošću.

Dodatno je vrlo važno da su takvi sadržaji dostupni kada god gledatelji to požele, uz najveću razinu fleksibilnosti, bez vezivanja za točan termin i lokaciju gledanja.

Potrošači žele imati sve na jednoj platformi

Stoga ni ne čudi očekivanje da će do 2026. godine gotovo polovina svjetske populacije koristiti barem jednu streaming uslugu, pri čemu se dodatno naglašava značajna uloga nelinearnog načina praćenja sadržaja.

Tome u prilog ide i činjenica da šest od sedam potrošača na globalnoj razini, to jest, njih više od 80 posto, želi imati platformu kojoj mogu pristupiti u bilo kojem trenutku s bilo kojeg mjesta, a koja će ispunjavati razne uloge – od praćenja sporta, zabavnih videa s društvenih medija do streamanja omiljenih filmova i serija.

Bitna je dostupnost raznolikih sadržaja

Premotavanje televizijskog programskog sadržaja, tako je, primjerice, postalo standard pametnih televizora, kao i gledanje televizije online, a korisnici sve češće zahtijevaju da se njihovi TV paketi vežu uz njih kao korisnike, a ne uz lokaciju, stoga su razna platformska rješenja postala primat u televizijskom svijetu.

Kako bismo istražili što o tome misle naši čitatelji, razgovarali smo s njih sedmero te su nam otkrili kako, što i na koji način oni preferiraju gledati.

Nekoliko je stvari gotovo svima zajedničko – televizija se gleda u prosjeku dva do tri sata dnevno, najviše zbog razonode i ispunjenja slobodnog vremena. Pritom im je najvažnija laka dostupnost raznolikog omiljenog sadržaja, a zbog čega se upotreba streaming servisa nalazi na prvom mjestu po popularnosti.

Pretplata na streaminge je na prvom mjestu

Upravo na streaming servisima najviše sadržaja svakodnevno prati Zoran Dušić (38) iz Grabovca, zbog čega klasične TV programe rijetko gleda.

“Ponekad ondje ipak znam pogledati informativne emisije ili sportske utakmice ako ih prenosi neka od naših medijskih kuća, no temelj mojih navika je online streaming, pa sam tako i pretplaćen na skoro sve servise koji su dostupni kod nas”, ističe.

Serije su među favoritima

Uz streaming servise poput Netflixa i HBO-a koje rado dijeli s prijateljima i obitelji, Matea Brkić Lovrić (30) iz Bjelovara svoje omiljene sadržaje prati i na programima koji su joj dostupni preko TV usluge jednog od operatera.

U procesu ugovaranja TV paketa najvažnije joj je bilo, kaže, da paket sadržava FOX programe jer je ovisnica o njihovim serijama koje prati najčešće u večernjim satima.

Do sada nije imala neugodnih situacija tijekom korištenja usluge, osim jednom, kada joj je prilikom prebacivanja na novu adresu, agentica poslala krivi račun, s pozamašnijim iznosom nego inače. “No, komunikacijom, dodatnim objašnjenjem i njihovom provjerom sve je vrlo brzo riješeno”, prisjeća se Matea.

Pregršt sadržaja velika je prednost

“Kada gledam klasičnu televiziju preferiram HRT, Novu TV i RTL, a filmove uvijek pratim na streaming servisima. Ukupno vrijeme koje dnevno provedem pred TV-om je dva sata, maksimalno”, prepričava pak Matea Stanić (24) iz Dugog Sela.

Dodaje da u kućanstvu TV gledaju također putem jednog od operatera, a razlog zašto su odabrali baš njih je taj što nude pregršt sadržaja i kanala. Jedini problem koji se ponekad pojavljuje, kaže, jest taj što servis radi isključivo putem interneta zbog čega je njegova brzina krucijalna ako želi bez smetnji gledati određeni sadržaj.

Više od 210 kanala i 24 tisuće naslova u Video klubu

Važnost pristupa raznolikom sadržaju koji je klijentima nerijetko na prvom mjestu, prepoznao je i Telemach te tako iz svoje ponude izdvaja EON TV – nagrađivanu i vodeću TV platformu u jugoistočnoj Europi. Na njoj je gledateljima omogućeno više od 210 kanala od kojih je većina u HD-u te 24.000 naslova u Video klubu, a uz to imaju i dodatan EON Sports i Kids Mode.

EON Sports Mode najvećim sportskim entuzijastima donosi nove mogućnosti još detaljnijeg praćenja favoriziranih sportskih sadržaja u vidu ljestvica, timskih formacija, sastava, statistika i drugih detalja u stvarnom vremenu, dok EON Kids profil na jednom mjestu najmlađima pruža širok izbor sigurnih sadržaja za djecu.

Uz to, dodatna prednost EON TV-a je mogućnost gledanja sadržaja do sedam dana unatrag, a preko personalizacije profila mogu se postaviti kriteriji tako da se gledateljima prikazuju sadržaji koje zaista žele gledati.

Telemach

Televizija služi i kao pozadinska buka

Malo drugačije TV navike ima pak Karmen Levar (24) iz Novog Vinodolskog koja kaže da televiziju pali čim ušeta u stan. Dodaje da razlog tomu nije gledanje određenog programa, već puštanje glazbe bez koje se ne snalazi u prostoru te joj tako TV služi isključivo kao pozadinska buka.

“Kada se i odlučim gledati nešto, odmah preskačem redovne programe i palim streaming servise. Filmovi i serije koji mi mame pažnju, nažalost nisu emitirani na našim programima, stoga sam totalni parazit na dva streaming servisa. Plaćaju ga članovi obitelji, dok ja uživam u sadržaju”, govori uz smijeh.

Dodaje da bi joj tako pri ugovaranju dodatnih TV paketa na prvom mjestu bilo to da paket uključuje filmske programe poput Cinestar TV-a, HBO-a i sličnih te da je cijena prijateljska sa studentskim budžetom. “Preferiram raznolikost. Iako postoje serije i filmovi koji su na vrhu ljestvice i rado im se vraćam, konstantni priljev novog i zanimljivog sadržaja je previše primamljiv da ostane zanemaren”, tvrdi Karmen.

Sportski programi su nezaobilazni

Svoje televizijske navike opisala nam je i Arijana Vuković (44) iz Karanca, rekavši kako televiziju najčešće gleda poslijepodne ili navečer te preferira različite programe, ovisno o tome što joj se u kojem trenutku svidi.

“Ne izdvajam previše vremena za TV – to otprilike bude do dva sata dnevno, a prilikom odabira TV paketa nemam neke određene zahtjeve, no najbitnije je da sadrže sportske kanale, prvenstveno zbog supruga”, ističe.

TV se gleda najviše vikendom

Maja Matić (33) iz Bjelovara televiziju gleda obično u večernjim satima, i to ne svaki dan. U prosjeku za to izdvaja oko sat vremena, a vikendom i nešto više. Ono što najviše voli su serije ili filmovi na streaming servisima, a posebne TV pakete ili usluge ni ne koristi.

“Smatram da ne provodim toliko vremena gledajući televiziju, stoga su mi osnovni TV programi itekako dovoljni”, govori Maja.

U prosjeku dva do tri sata dnevno na televiziju odvaja Vanja Malinić (27) iz Karanca, zbog čega se ne smatra baš nekim ovisnikom o TV-u. “Najčešće ga upalim navečer, prije spavanja, a trenutno doma imamo samo naše domaće kanale”, napominje.


Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Telemach.