U suradnji s
U suradnji s Visokom školom Edward Bernays

Nove brojke potvrđuju nastavak rasta hrvatskog turizma. Stručnjakinja nam je otkrila ključ daljnjeg razvoja

Važno je educirati nove generacije turističkih djelatnika, ističe naša sugovornica Željka Balja

Usprkos sumnjama i strahovima, prema broju noćenja ostvarenih do kraja srpnja nadomak smo rekordne 2019. godine. I dok ostatak Hrvatske kaska s dva milijuna noćenja za sezonom prije pandemije, Istra je već ostvarila prednost s gotovo 270 tisuća noćenja više. Tajna Istre kao vodeće turističke destinacije, slažu se stručnjaci, krije se u više faktora. No, među njima se ističe kvalitetno upravljanje destinacijom.

Jedinstvena i prepoznatljiva komunikacija prema potencijalnim posjetiteljima, bogata i raznolika ponuda sadržaja samo su neke od ključnih karakteristika uspješnih turističkih destinacija. Povrat investicije u takav razvoj je neosporan, a obrazovanje nove generacije turističkih djelatnika na taj način pak nužan. Iz svog nam je poslovnog i akademskog iskustva o prilikama i edukaciji u turizmu više rekla stručnjakinja za brendiranje u turizmu Željka Balja.

Višegodišnje iskustvo u turizmu i poduzetništvu

Balja je još tijekom studija svoja iskustva s putovanja dijelila putem bloga. S time više nikada zapravo nije ni stala. S diplomom iz turizma i dodatnim usavršavanjem u oglašavanju i odnosima s javnošću odlučila je uskočiti u poduzetničke vode. Danas je uspješna partnerica brojnih turističkih poduzeća koja su se uz njezinu pomoć promovirala i pozicionirala na tržištu.

Njezino iskustvo i znanje, međutim, nije na raspolaganju samo drugim poduzetnicima. Balja je vanjska suradnica Visoke škole Edward Bernays gdje je zadužena za organizaciju terenske nastave koju mnogi studenti pohađaju upravo sada.

Partnerstva osiguravaju studentima stjecanje međunarodne konkurentnosti Vedran Tolić

Iskustvo na terenu kao temelj nastave

„Terensku nastavu dosad smo uvijek planirali u ljetnom semestru jer se u tom periodu turistička ponuda budi pa svojim studentima možemo u praktičnom smislu pokazati razlike u ponudi, ne samo kontinentalne i primorske Hrvatske, već i drugih država“, pojašnjava Balja.

Cilj je terenske nastave da studenti na licu mjesta predlože konkretne korake kako poboljšati ponudu određene turističke destinacije.

“Studenti su tako u direktnom kontaktu s mnogobrojnim pružateljima usluga te im usvajanje praktičnih znanja brže otvara vrata da svojim kompetencijama i vještinama odgovore na realne potrebe u turističkom sektoru”, pojašnjava Balja.

Partnerstva s renomiranim tvrtkama

Prilike za terensku nastavu Visoko učilište osiguralo je studentima kroz mnogobrojna partnerstva.

“Kako bismo potaknuli Bernaysove studente na otvorenost i međunarodnu konkurentnost, sklopili smo partnerstvo s dvije renomirane međunarodne tvrtke iz turističkoga sektora – Hotelom Klinik iz Italije i nizozemskom organizacijom Green Destinations”, istaknula je Balja.

Bernaysovci u Eko muzeju Međimurje Malo

Stjecanje međunarodnog iskustva

Hotel Klinik je jedna od najistaknutijih konzultantskih kuća koja savjetuje više od 120 hotela te nudi strateške konzultantske usluge i usluge marketinga za hotele, hotelijere i investitore. Bernaysovi studenti će od ove godine imati priliku testirati svoje znanje upravo ondje u međunarodnom okruženju.

Kroz suradnju s vodećom svjetskom organizacijom za certificiranje destinacija Green Destinations studenti će učiti o praksama održivog turizma i to kroz primjere koji se primjenjuju u više od 200 destinacija diljem svijeta.

Relevantno iskustvo koje studenti mogu steći isključivo suočavanjem s postojećim izazovima na tržištu okosnica je studijske vertikale Turizam Visoke škole Edward Bernays. Na početnoj razini nude preddiplomski stručni studij ‘Menadžment i marketing turističke destinacije’.

Za one koji se žele dodatno usavršiti nude dvogodišnji specijalistički diplomski studij ‘Upravljanje doživljajem u turizmu’, a upisi su još uvijek otvoreni.

Studenti sudjeluju u kreiranju planova

Kod odabira sadržaja i destinacija za nastavu vode se i željema studenata.

„Mnogi od njih privatno puno putuju i prate trendove u turizmu. Oni su tek na početku svog profesionalnog puta pa bolje i slobodnije razmišljaju na destinacijama koje ih zanimaju. Zato se kod konačnog izbora lokacije uvijek vodimo interesima studenata i trudimo se doista pružiti edukaciju o najatraktivnijim konceptima u turizmu kako bismo im pokazali što sve može bolje“, objašnjava Balja.

Terenska nastava u starogradskoj jezgri Motovuna PROMO

Oduševljenje kontinentalnom ponudom

Uz posjete inozemnim destinacijama, otkrivanjem skrivenih potencijala hrvatskog turizma nastoje razbiti percepciju da kontinent nije dovoljno razvijeno turističko područje.

“Htjeli mi to priznati ili ne, još uvijek vlada imidž o Hrvatskoj kao morskoj turističkoj destinaciji”, istaknula je Balja te dodala da su, unatoč tome, oduševljenje prema ponudi kontinentalne Hrvatske iskazali domaći i Erasmus studenti, koji svoja osobna iskustva prenose putem suvremenih medija, ali ih odnose i u svoje matične zemlje.


Sadržaj nastao u suradnji s Visokom školom Edward Bernays.