U suradnji s
U suradnji s HGK

U svijetu niže uspjehe, radio je i za kraljevsku obitelj. Čuveni strateg donosi savjete hrvatskim poduzetnicima

Hrvatski izvoz raste, ali nedovoljno. Futurolog Matthew Griffin savjetuje što pod hitno treba mijenjati na tržištu

FOTO: TMG Creative

Posljednji podaci Državnog zavoda za statistiku pokazuju kako je u prva dva mjeseca ove godine hrvatski izvoz skočio za 42,5 posto, a uvoz 39,7 posto naspram istog razdoblja lani.

Međutim, ekonomski stručnjaci tvrde kako se tim brojkama ne treba previše zanositi jer dolaze velike promjene na globalnoj razini zbog geopolitičkih zbivanja, ali i zbog koronavirusa koji je u mnogim aspektima već promijenio svijet.

Stari proizvodi prevladavaju

Bacimo li pogled na proteklih nekoliko godina, stručnjaci skreću pozornost na to da je jedan od najvećih problema hrvatskog izvoza taj što se previše oslanja na stare proizvode i tržišta. Točnije, one postojeće i to u industrijama sa slabije razvijenom tehnologijom.

Drugim riječima, novi proizvodi postoje na domaćem tržištu, ali ih je nedovoljno da stvore nove smjerove koji će napraviti bitniji pomak da nas približe nivou na kojem su neke najuspješnije svjetske kompanije.

Da bi se to dogodilo, naše bi gospodarstvo trebalo biti hrabrije i promijeniti poslovne modele. Samim time bi bilo konkurentnije u globalnim lancima vrijednosti.

Globalni lanac vrijednosti

Što je uopće globalni lanac vrijednosti, koncept koji je nastao u osamdesetima? To je put nekog proizvoda od ideje do trenutka kada je isporučen kupcu.

Čine ga različite faze realizacije koje se odvijaju u različitim dijelovima svijeta, ali je svaka jednako bitna za finalni proizvod kojemu daje dodatnu vrijednost. To je na koncu ono što proizvod koji stiže do kupca čini skupljim.

Fleksibilnost i inovativnost u poslovanju

Pandemija je ubrzala nastanak krize u lancu koja bi se, prema stručnjacima, ionako dogodila. To za naše tvrtke znači da će morati biti fleksibilnije, informiranije i inovativnije u poslovanju.

Potrebno je i poticati nastanak novih tvrtki zato što podaci Hrvatske gospodarske komore govore kako je struktura domaćih poduzeća posljednjih više od desetak godina samo sve starija.

HGK

Stručnjak svjetskog glasa

Ima li hrvatsko tržište onda šanse preživjeti u ovim izazovnim vremenima? Naravno. Štoviše, ima potencijala i prostora za rast, a domaći poduzetnici mogu postati konkurenti na globalnom tržištu.

Trebat će se voditi primjerima poduzeća koja su već uspješna u globalnim lancima vrijednosti, a njihova tajna leži u kvaliteti, poštivanju rokova isporuke, dobrom upravljanju i konkurentnosti.

Kako točno Hrvatska može iskoristiti tržišne prilike i poboljšati izvoz te na čemu trebaju tvrtke poraditi zna Matthew Griffin, poznati svjetski futurolog, autor i osnivač Instituta 311 za strateško predviđanje i istraživanje budućnosti.

Savjetovao kraljevsku obitelj

To je i jedna od tema o kojima će govoriti 4. svibnja u zagrebačkoj Laubi na konferenciji Hrvatske gospodarske komore naziva “Kako preživjeti krizu u lancima vrijednosti?”.

Griffina, koji će biti glavni predavač, nazivaju savjetnikom iza savjetnika budući da je tijekom karijere pomagao vladarima, investitorima, multinacionalnim kompanijama i regulatorima izgraditi održive svjetske sustave.

Na popisu njegovih klijenata su članovi kraljevske obitelji, svjetski čelnici, vlade država G7 i G20 te Microsoft, SAP, Samsung, T-Mobile, Lego, Deloitte, Huawei i LinkedIn.

Shutterstock

Što nosi internacionalizacija?

Stručnjaka svjetskog glasa koji je, između ostalog, radio i za IBM, ATOS te EMC ugostit će Hrvatska gospodarska komora u sklopu konferencije za koju je temelj projekt Inicijativa konkurentnosti klastera. Projekt je nastao u suradnji sa Svjetskom bankom kako bi se povećala konkurentnost međusobno povezanih hrvatskih poduzeća.

Osim Griffinovog predavanja, održat će se i dva panela. Poduzetnici će na panelima govoriti o prilikama i dodanoj vrijednosti koje za njih nose internacionalizacija poslovanja i jačanje izvoznih kapaciteta.

Može se slušati i online

U prvom panelu “Kriza je prilika: Budućnost lanaca vrijednosti i dobave” u fokusu će biti rasprava o tome kako Hrvatska može ojačati svoje tržište, samim time i izvoz, ali i podići industriju na svjetski nivo.

U drugom panelu “Inovativnost i hrabrost: Kako “pametno” internacionalizirati domaću industriju” će se pak osvrnuti na to kako domaće tvrtke mogu odgovoriti na nove potrebe tržišta, odnosno pripremiti se za globalno povezivanje.

Konferencija se može pratiti i online, a prijaviti se može ovdje.


Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom.