Zagrebački Async Labs u društvu blockchain inovatora

Želimo biti katalizator promjena i to je jedan od temeljnih razloga zašto radimo na projektima koji su nepoznanica nama i tržištu

Uspješni hrvatski fintech startup Revuto prošle se godine lansirao u kripto svijet postavši prvi projekt ikad koji je financiran putem prodaje tokena na platformi Cardano. Od startupa koji je korisnicima omogućio inovativan pristup upravljanja pretplatama, Revuto je, uz pomoć softverske i marketinške agencije Async Labs, postepeno počeo razvijati svoj vlastiti ekosustav koji se uglavnom temelji na Revuto walletu odnosno novčaniku i poznatom Revu tokenu.

Vlasnici jedne od prvih kripto informativnih platformi

Rad s kriptom i blockchain tehnologijama Async Labsu nije novitet. Uz nekoliko projekata razvijenih na Ethereum platformi, agencija se može pohvaliti i Crobitcoinom, vlastitim projektom koji predstavlja jednu od prvih i trenutno najvećih informativnih platformi za kripto novosti u Jugoistočnoj Europi.

 

Bilo je tu i projekata na Ethereum blockchainu na kojima su gradili svoje “crypto” vještine i znanja i stvarali si generalni skillset na temelju kojeg su počeli stizati sve zahtjevniji projekti i nove tehnologije.

  • Mi smo ljude interno educirali o tome i krenuli od jednog tima koji je radio dubinski research i onda kako je firma rasla, rastao je broj različitih blockchain projekata i ljudi koji rade na njima – cijeli tim se morao upoznati s kompleksnim konceptom koji je puno dublji od poznavanja crypto razmjene na uobičajenoj korisničkog bazi. – Luka Klancir, suosnivač i COO Async Labs.

Referral programom do prepoznatljivosti brenda

S Revutom surađuju već nekoliko godina, otkada fokus nije bio prvenstveno na blockchain tehnologiji već osmišljavanju novog modela upravljanja pretplatama koji će korisnicima omogućiti slobodu, transparentnost te uštedu novca. U sklopu razvoja web stranice i mobilne aplikacije osmišljen je posebni Revuto referral program koji je za prvotni cilj imao osvijestiti potencijalne korisnike o Revutu, odnosno uspostaviti određeni brand awareness. Program se pokazao uspješnim prikupivši 300 tisuća aktivnih korisnika te tri milijuna ljudi na listi čekanja u razdoblju od godinu i pol dana.

 

Ubrzo nakon razvoja aplikacija za upravljanje pretplatama te prve i iznimno uspješne prodaje token na Cardano platformi krenulo se u razvoj Revuto walleta (novčanika), novog projekta kako za Async Labs tako i za tržište u cjelini.

Put u nepoznato

Unatoč iskustvu i portfoliju projekata u kripto industriji, Cardano blockchain predstavljao je novu nepoznanicu, kako Async Labsu, tako i cijelom tržištu. Usprskos rastućoj popularnosti, u developerskoj zajednici ne postoji mnogo resursa i informacija o Cardano blockchainu zbog čega je bilo potrebno samostalno raditi na istraživanju i edukaciji tima uz paralelnu implementaciju stečenih znanja u ovakav pionirski projekt.

  • Prvenstveno je bilo nužno ekipu koja radi na projektu upoznati s procesom, terminologijom i cijelim konceptom. Tu su osim developera i quality insurance analista, dizajneri, business analisti, copywriteri i članovi marketing tima. Morali smo napraviti dubinski research stvari koje su poprilična nepoznanica na tržištu i developerskoj zajednici i kombinirati naša postojeća znanja i iskustva o cryptu s novim rješenjima koja smo otkrivali. Upravljanje samo tim dijelom procesa je vrlo izazovno, ali nam je drago da se na kraju isplatilo. Luka Klancir, suosnivač i COO.

Unatoč svim nepoznanicama i neočekivanim izazovima, razvoj ovog Cardano walleta pokazao se uspješnim s obzirom na to da predstavlja prvi nativni wallet na ovoj platformi naspram ostalih, kojih su do Revuta bili hibridni. Jednostavno rečeno, wallet nije preuzet i prilagođen potrebama projekta već je nastao kao kompletno novi proizvod razvijen posebno za tzv. Revuto ekosustav.

Kontinuirane promjene su neizbježne

Cijeli proces se odvijao u agilnom scrum pristupu upravljanja projektima s dvotjednim sprintevima unutar kojih su se radila mjerenja, testiranja i izmjene te se zapravo pratio cijeli razvojni put projekta. Ovo je jedini način na koji se može pristupiti području koje je tehnološka nepoznanica na tržištu.

  • Nismo mogli napraviti točnu specifikaciju i predvidjeti sve slučajeve kad je materija bila nepoznata, to je sve dolazilo postepeno kako se razvijala sama aplikacija. Zato je najveći izazov bio upravljati cijelim procesom i stvarima koje su se pojavljivale slučajno i neočekivano. Upravljanje rizicima projekta je bila ključna stvar da zadovoljimo kvalitetu i rokove. – Luka Klancir.

Interni poticajni program

Iako su sprintevi standardna praksa u većini IT agencija, izazov poštivanja rokova i istovremenog dostavljanja kvalitetnih softverskih rješenja je uvijek prisutan. Kod upravljanja cijelim procesom bitno je motivirati ljude na individualnoj i timskoj razini.

Luka Klancir

 

Svakoj situaciji se uvijek nastoji pristupiti gledajući dugoročnu perspektivu. Osim izazovnih i zanimljivih projekata, to podrazumijeva i dobro razrađenu internu strategiju upravljanja procesima, nešto na čemu se radi od osnutka agencije, ali intenzivno u posljednjih par mjeseci. U razvoju je trenutno interni program motivacije zaposlenih čiji je cilj poticanje produktivnosti neovisno o tipu projekta.

Izazovi na blockchainu nude priliku za poslovni rast i razvoj

Iako kripto sve više obuzima svijet i postepeno se integrira u ekonomiju i poslovanja, u Hrvatskoj je još uvijek poprilična nepoznanica. Dosta ljudi ne zna razliku Bitcoina i blockchaina, stoga je kod realizacije blockchain projekata developere i dizajnere potrebno educirati kako bi imali duboko razumijevanje područja rada, šire od poznavanja osnovnih koncepta.

  • Želja Async Labsa kao developerske agencije je ostvariti utjecaj na razvoj tehnologije, što je ujedno i jedan od glavnih razloga zašo biramo blockchain projekte koji su ujedno dovoljno izazovni da dugoročno motiviraju developere. – Luka Klancir.