Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Analiza: Vlada je poduzetnicima obećala jeftine kredite, i? U mjesec dana uspjeli su obraditi 12 posto zahtjeva

Malo se uplela i čuvena birokracija; poduzetnici su dobili obavijest da se moraju prijaviti dvaput za istu stvar

ZADNJA IZMJENA: svi 6, 2020

Još 17. ožujka Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) u suradnji s Ministarstvom gospodarstva, poduzetništva i obrta, Ministarstvom regionalnog razvoja i fondova Europske unije i Ministarstvom poljoprivrede, najavila je provedbu novih mjera namijenjenih mikro, malim i srednjim poduzetnicima uslijed pandemije uzrokovane koronavirusom.

Tako su pri HAMAG-u 23. ožujka otvorene prijave za povoljnije ESIF zajmove za obrtna sredstva, a od 6. travnja prijave za COVID-19 krediti/zajmove za obrtna sredstva za male i srednje poduzetnike. Prijave su se radile putem online aplikacije na stranicama HAMAG-a. Cilj je bio, kako je tada istaknuo ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat, očuvati radna mjesta i poduzetnicima osigurati potrebna sredstva za likvidnost.

Gotovo mjesec dana kasnije Telegramu su se obratili poduzetnici koji tvrde kako se zajmovi, u trenutku kada se sprema potop gospodarstva, presporo obrađuju. Uz to iz HAMAG-a su u ponedjeljak na službene stranice stavili obavijest prema kojoj sve one koji su se već prijavili za mjere pozivaju da cijeli proces moraju proći ponovno, ali ovaj put preko stranice Financijske agencije – FINA MJERE, inače im zahtjevi neće biti obrađeni.

Treba im statistika

Iz HAMAG-BICRO-a Telegramu su odgovorili kako je nova prijava uvedena “radi unificiranosti praćenja efekata koje za gospodarstvo imaju donesene mjere, a koje su na raspolaganju poduzetnicima”. Tvrde kako bi ih oni sami ponovno ispunili umjesto poduzetnika, ali to ne smiju zbog GDPR regulative budući da prijava podrazumijeva unos osobnih podataka.

Naglašavaju i kako se prijavom na portal FINA-e omogućuje rasterećenje u smislu prikupljanja potrebno dokumentacije, budući da neće biti potrebno dostaviti Hrvatski registar obveza po kreditima koji su poduzetnici do sada morali predavati osobno u svojim bankama, čekati više dana i plaćati do iznosa od 200 kuna. No Telegramu nisu objasnili zašto to onda nije bilo naglašeno u startu već se poduzetnike tjeralo da gube vrijeme s prijavom na njihovom portalu.

Puževim korakom naprijed

Što se tiče brzine obrade zahtjeva, vladina agencija ni tu ne briljira. Kako su nam odgovorili, zaključno s 29. travnjem u 16 sati, HAMAG-BICRO zaprimio je 885 zahtjeva za ESIF Mikro zajam za obrtna sredstva, od čega je njih 408 trenutno u obradi te je odobreno za plaćanje 192 zahtjeva.

“Dodatno, zaprimljeno je i 1247 zahtjeva za COVID-19 zajam za obrtna sredstva, od čega je 1148 u obradi te je odobreno za plaćanje 72 zahtjeva”, odgovorili su nam iz HAMAG-a. To pak znači da je od pokretanja mjera vladina agencija obradila tek 264 od 2132 zahtjeva – dakle slabašnih 12 posto.

‘Ima puno dokumentacije’

Za Telegram se opravdavaju činjenicom da se radi o sredstvima iz EU fondova što pak podrazumijeva određenu količinu dokumentacije koju je potrebno dostaviti radi provjere osnovnih uvjeta prihvatljivosti, a onda i provjeriti. Dodaju i da im posao otežavaju i sami poduzetnici koji im dostavljaju nepotpunu dokumentaciju.

Iz Agencije napominju i kako zbog epidemije koronavirusa i potresa koji je pogodio i njihove prostorije zaposlenici rade prekovremeno i vikendima na rješavanju pristiglih zahtjeva, a kako bi se sredstva poduzetnicima isplaćivala u što bržem mogućem roku.

“Maksimalno ćemo se i dalje truditi odgovarati na svaki njihov upit, pružiti im podršku i dati jasne upute vezane uz prijavu na svaku od mjera te u što kraćem vremenu obrađivati njihove zahtjeve, kako bi mogli nesmetano nastaviti sa svojim poslovanjem”, zaključili su u odgovoru.

Andrej Dimitrijević
Telegram autor
140 članaka Više o autoru
Više s weba