Broj zaposlenih u državnoj agenciji u sedam godina porastao za 112 posto. I, genijalno, svaki četvrti je šef

Inače, u isto vrijeme potrošili su 4.388.145 kuna za angažiranje vanjskih stručnjaka

FOTO: Pixsell

Kako doznaje Telegram, Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU), na 364 zaposlena ima čak 82 rukovoditelja. To znači da je gotovo svaki četvrti zaposlenik Agencije nekome šef.

Ti rukovoditelji nadziru nevjerojatnih 85 ureda, službi, odjela i odsjeka. Sve njih pak nadzire ravnatelj koji ima zamjenicu, te dvanaest pomoćnika čija prosječna mjesečna neto plaća iznosi 13.868 kuna. Za voditelje službi ona iznosi 11.588, a za voditelje odjela 10.067 kuna.

Inflaciju rukovodećeg kadra iz SAFU-a pravdaju stalnim povećanjem opsega posla. U svjetlu tog obrazloženja, zanimljivo je spomenuti da su u posljednjih sedam godina potrošili 4.388.145 kuna za angažiranje vanjskih stručnjaka.

Broj Odjela skočio s 15 na 41

Razlika u broju zaposlenih na šefovskim pozicijama najočitija je kada se usporedi organizacijska struktura SAFU-a iz 2016. s onom koja je trenutačno prikazana na njihovim službenim stranicama. Tako je 2016. bilo devet ureda, a sada ih je dvanaest. Broj službi narastao je pak sa 17 na 30, a broj odjela s 15 na čak 41.

Tu je i niz ureda za koje nije jasno čime se točno bave, poput Ureda za horizontalne i međunarodne poslove i Ureda za zajedničke poslove. Organigrami pokazuju i da su 2016. godine tek četiri ureda imala službe s odjelima, u odnosu na sadašnjih sedam. Uz sve to, u SAFU-u postoji i nešto što se zove Odsjek za upravljanje voznim parkom.

Ured ravnatelja se u neka normalnija vremena sastojao od – logično – ravnatelja i njegove zamjenice, a sada mu je pridružen i pomoćnik ravnatelja za analitiku. Nekada je bilo osam pomoćnika ravnatelja, a sada ih je, kako smo već spomenuli, dvanaest. Ranije nije bilo niti jednog Ureda za provedbu kontrole projekata, a sada ih je četiri.

Organizacijska struktura SAFU-a iz 2016.
Organizacijska struktura SAFU-a iz 2022. Vidljiva je inflacija službi i odjela.

‘Stalno nam se povećava opseg posla’

Iz Agencije se pravdaju da su uredi za kontrolu do 1. ožujka 2022. godine zaprimili i odobrili više od 9000 Zahtjeva za nadoknadom sredstava. Dodaju i da su u 2020. i 2021. godini obradili i pripremili preko 500 dodataka Ugovorima o dodjeli bespovratnih sredstava, pregledali više od 2000 planova nabava i njihovih izmjena te odradili preko 600 provjera na licu mjesta.

“U okviru Operativnog programa ‘Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.’ (OPKK) ukupno je do sad ugovoreno 1141 projekt čija ukupna vrijednost iznosi preko 46 milijardi kuna”, tvrde iz SAFU-a. Doduše, iz tablice koju su nam poslali vidljivo je da je primjerice lani potpisano dvostruko manje ugovora nego 2020. godine, ali broj zaposlenih nije smanjen već je narastao s 311 na 364.

Visoke plaće rukovodećih kadrova u Agenciji pravdaju činjenicom da su primanja još veća u privatnom sektoru, a oni žele zadržati kvalitetan kadar. Kažu i kako su korisnik projekta Tehničke pomoći koji se financira iz OPKK-a, a kojim se sufinanciraju rashodi za zaposlene – u prosjeku 75,5 % plaće.

Izračun neto plaća rukovodećeg kadra u SAFU-u. Tablicu su izradili oni

Što točno radi Ured za horizontalne poslove?

Telegram je zanimalo i što točno rade Ured za promotivne aktivnosti i informiranje, Ured za horizontalne i međunarodne poslove i Ured za zajedničke poslove te zašto svaki od njih ima svoje službe i odjele. U SAFU kažu kako je razlog osnivanje Ureda za promotivne aktivnosti također povećanje radnog opterećenja Agencije, odnosno da više projekata znači i povećanu potrebu za promocijom.

Kako dalje objašnjavaju, Ured za horizontalne i međunarodne poslove brine o organizaciji aktivnosti ravnatelja i zamjenice ravnatelja, izradu i ažuriranje internih priručnika o postupanju, izradi očitovanja na nacrte revizorskih izvješća, koordinaciju i pripremu dokumentacije za revizije i kontrole, nadzor postupanja prema revizorskim nalazima i preporukama, te izvještavanje nadležnih tijela o provedbi preporuka.

Ured za zajedničke poslove, navode, brine pak o svim procesima potrebnim za redovito funkcioniranje Agencije i sastoji se od Službe za financije i računovodstvo, Službe za nabavu i opće poslove te Službe za informacijske sustave koja, osim što brine o informacijskom sustavu Agencije, pruža i stručnu savjetodavnu podršku kada su u pitanju ugovori o nabavi IT opreme ili usluga.

Broj zaposlenih u SAFU tijekom godina

U tijeku je četvrti natječaj za novog ravnatelja

Nakon što je lani u sklopu istrage oko afere Softver, koju je pokrenuo Telegram, uhićen sada već bivši ravnatelj Tomislav Petric, na čelu SAFU-a privremeno se nalazi Nikolina Tkalčec.

Zanimljivo, otkako je bivši ravnatelj podnio ostavku SAFU je raspisao čak četiri natječaja za to radno mjesto, ali tri su poništena. Zadnji je objavljen u lipnju. Natječaj za poziciju koja nosi plaću od 13.849 kuna neto raspisuje predsjednica Upravnog vijeća SAFU-a, ministrica regionalnog razvoja i fondova EU Nataša Tramišak.

Inače, SAFU je nadležan za cjelokupno upravljanje sredstvima, natječajne procedure i procedure nadmetanja, ugovaranje, plaćanja, računovodstvo te izvještavanje o financiranju nabave u decentraliziranom sustavu provedbe programa iz EU fondova. Agencija je zadužena i za provjeru izvršenja ugovornih obaveza te za kontrolu prihvatljivosti izdataka.