Dekan Geodetskog faksa konačno istupio i genijalan je: ‘Profesor drži Land Rover u svojoj garaži da ne bude na cesti’

Brod mora biti određene specifikacije, pravdao se dalje dekan, dodajući kako 'ne možete u kaiću do Visa'

Telegram je ovih dana objavio dva velika otkrića o trošenju europskog novca na zagrebačkom Geodetskom fakultetu. Prvo smo otkrili kako su nabavili luksuzni Land Rover za istraživanje potresa, a vozi ga jedan profesor privatno.

Jutros smo pak objavili kako su kupili i jahtu, Mirakul 30, tvrdeći da im je i ona nužna za istraživanja. Dekan Almin Đapo, koji je Telegramu odbio odgovoriti na većinu pitanja koja smo mu postavili prije objave ovih tekstova, večeras je gostovao na RTL-u.

Dekan demantira katalog proizvođača

Nabavljeni brod Mirakul 30 u katalogu se deklarira kao jahta, no dekan tvrdi kako to nije istina. Štoviše, proizvođač Grginich jahte reklamira je kao “jednu od najboljih u klasi plovila za višednevna obiteljska krstarenja, sport i rekreaciju”, no profesor Đapo ustraje u tvrdnjama da je to, citiramo, običan brod.

“Uopće se ne radi o jahti, radi se o brodu, plovilu od devet metara. Brod mora biti određene specifikacije, tu se mora staviti vrijedna oprema. Ne možete u kaiću isploviti, recimo, do Visa i očekivati da ćete preživjeti”, govorio je. Zatim je komentirao kako je, opet citiramo, “maliciozno i bezobrazno” što smo objavili katalošku fotografiju Mirakula 30. Dekan naime tvrdi da njihov brod “uopće tako ne izgleda”, iako je Telegram članak ilustrirao točno tim modelom koji je fakultet kupio.

‘Profesor čuva auto u svojoj garaži’

Na kraju intervjua za RTL kratko je komentirao i kupovinu Land Rovera, luksuznog automobila koji su nabavili za istraživanje prirodnih katastrofa, no vozi ga privatno, kako je pokazala Telegramova istraga, profesor Boško Pribičević.

U zgodnom lupingu dekan Đapo konstatirao je kako navedeni profesor vozi taj auto u svoju privatnu garažu, kako bi ga zbrinuo. “Pitate me vozi li ga privatno? U zadnje vrijeme, ako je pitanje vozi li ga u svoju garažu – odgovor je da. Mi smo preselili. Fakultet nije u svojoj zgradi. Mi nemamo dedicirani parking. Ako netko odveze auto da ne bi bio izložen na cesti u svoju garažu i sutra ga vrati, ja ne vidim problem u tome”, kazao je.

“Natječaj djeluje kao namješten, javila se samo jedna tvrtka – bojite li se istrage?”, bilo je sljedeće pitanje novinara Marka Šiklića koji je time vratio razgovor na brod. “Ne, papiri su čisti. Gledajte, ovaj brod mora biti u vlasništvu fakulteta kada završi projekt još dodatnih pet godina, mora dokazati održivost koncepta i održivost projekta što znači da mora sam sebe održavati još pet godina, do 2029. godine. Tako da, slobodno”, kazao je.

Dekan Telegramu napisao neistinu

Nažalost, i nakon ovog istupa ostala su otvorena brojna pitanja. Primjerice, zašto je dekan Đapo u odgovoru Telegramovoj novinarki Dori Kršul kazao evidentnu neistinu.

Naime, u skladu s Općim uvjetima za EU projekte, sva vozila kupljena iz europskih sredstava moraju imati naljepnice koje to jasno ističu. Telegramovi izvori, međutim, ustvrdili su kako profesor Pribičević nije htio istaknuti spomenutu naljepnicu, kako ne bi “nagrdio auto koji vozi privatno”.

Stoga smo dekana prije objave teksta upitali jesu li i automobili koje je kupio njegov fakultet propisno obilježeni. Odgovorio nam je sljedeće: “Obavještavamo vas da su vozila nabavljena u okviru projekata adekvatno označena pomoću naljepnica na kojima se nalaze osnovni elementi vidljivosti”.

To, međutim, naprosto nije istina. Telegramovi reporteri tijekom višetjednog istraživanja snimili su automobil iz svih kuteva i, nesporno je, nije imao spomenutu oznaku. Kako dokazuju naše fotografije, djelatnici Fakulteta nalijepili su ih tek nekoliko dana nakon Telegramovog upita dekanu, gotovo tri godine nakon što su automobili kupljeni EU sredstvima.

Land Rover snimljen prije i nakon Telegramovog upita: