Fond za zaštitu okoliša pokušao kupiti skupi džip na dizel. Odustao nakon Telegramovog maila

Osim činjenice da Fond koji potiče građane da kupuju električne aute za sebe naručuje dizel, zanimljiva je i detaljno opisana oprema koju su tražili

FOTO: Luka Klun/Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (FZOEU) 16. prosinca raspisao je otvoreni postupak javne nabave SUV vozila s diesel motorom. Vozilo, čija je nabava procijenjena na 280.000 kuna bez PDV-a, kupovalo se za Samostalnu službu – Posredničko tijelo unutar Fonda.

Uz činjenicu da ustanova koja za građane redovno raspisuje natječaje za subvencioniranje kupnje električnih i hibridnih vozila nabavlja auto s dizel motorom, zanimljiva nam je bila i obvezna oprema koju su tražili.

Karoserija, tražili su iz Fonda, mora imati oblik SUV, mjenjač mora biti automatski, boja perla metalik, a lakometalni naplatci moraju imati najmanje 19 cola. Tražila su se i, primjerice, zatamnjena termoizolacijska stakla, dvozonski automatski klima uređaj, radio s navigacijom i najmanje 8 zvučnika te akustična i vizualna pomoć pri parkiranju sprijeda i straga. Sve pak unutar strogo propisanih željenih dimenzija izraženih u milimetrima.

Poništit će natječaj

Na naše iznenađenje, dan nakon što smo Fondu poslali upit o objavljenoj javnoj nabavi, odgovorili su nam kako će poništiti navedeni natječaj. Tvrde kako je nedavno imenovan novi direktor, a odluka o nabavci planirana je i pokrenuta prije dolaska nove uprave.

“Obzirom da je u tijeku procjena potreba i izrada plana nabave za narednu godinu, donesena je odluka da će natječaj biti poništen”, odgovorili su nam iz FZOEU-a ne navodeći razlog. Doduše, uz ogradu da nabava vozila “nije isključena iduće godine”.

Pozivanje na prijašnju upravu je zanimljivo budući da je vlada novog direktora, Luku Balena, imenovala na sjednici 29. rujna, a u sudskom registru piše da zastupa društvo od 10. listopada. Natječaj je raspisan 16. prosinca.

‘Baterije su ograničenog dometa…’

Iz Fonda kažu i kako je SUV trebao ići službi koja nadzire provedbu oko 2000 projekata diljem Hrvatske koje uključuju i niz terenskih aktivnosti na koje često ide i do četvero djelatnika.

Na naše pitanje zašto baš žele diesel motor, priznaju da električna vozila koja Fond koristi nisu adekvatna za dulja putovanja zbog ograničenog dometa baterije. “Terensko vozilo s baterijom koja bi bila dostatna i za dulja putovanja je puno skuplje, odnosno iznad planiranih 280.000 kuna”, žale se iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

Voditeljica službe kojoj je trebalo ići vozilo je Sanja Jelačić. Njen suprug Željko Jelačić je direktor državne tvrtke HEP – ESCO d.o.o. za vođenje i financiranje projekata energetske učinkovitosti.

Tehnička Specifikacija SUV vozila za FZOEU by Andrej Dimitrijević on Scribd