Jeste li vidjeli Plenkovićev predizborni spot? Zbog Milanovića morali lažirati Rafale, HDZ-ovci pogubljeno okreću glave prema nebu

Uvodni kadrovi koji bi trebali sugerirati izazove su već isprobani klišej

Trebalo je šest Rafalea preletjeti u jeku predizborne kampanje, ali premijeru Andreju Plenkoviću planove je poremetio predsjednik Zoran Milanović kada je prije tri tjedna objavio da će izbori biti 17. travnja.

Zrakoplovi će stići šest dana kasnije, 23. travnja, nedavno je precizirao MORH dodajući kako u Bordeauxu borbeni piloti i tehničari Hrvatskog ratnog zrakoplovstva (HRZ) provode posljednje pripreme prije preleta prvih šest aviona iz Francuske u Hrvatsku.

Kada već francuski vojni avioni nisu stigli na hrvatsko nebo, pojavili su se u HDZ-ovom predizbornom spotu koji je tako sebi, nimalo diskretno, prisvojio vojsku.

‘Son, you don’t own that plane’

U dvije sekunde spota iz smjera juga Pelješki most prelijeću tri vojna aviona ispuštajući trag u bojama hrvatske trobojnice. Primijenjen je bazični vizualni efekt i prilično rudimentarna upotreba CGI (computer generated image) rješenja.

Vizualni efekt montiranih aviona prati Plenkovićev glas koji kaže da sigurnost naših granica i neba nikad nije bila veća.

Budući da su za par sekundi stranačkog spota iskorišteni efekti vojnih zrakoplova, prikladno bi bilo za našeg Mavericka Plenkovića, Icemana Jandrokovića i Goosea Grlića Radmana iz scene kod Pelješca ponoviti Stingerove rečenice iz Top Guna. “You don’t own that plane! The taxpayers do!”

🇭🇷 premijer Andrej Plenković: Što god da se oko nas događa, 🇭🇷 će biti gospodarski još jača, još sigurnija zemlja. To vam obećavam! #ZaSveIzazove

Posted by HDZ – Hrvatska demokratska zajednica on Thursday, April 4, 2024

Zahtjevna scena

U kadru u kojem cijeli vrh HDZ-a prati prelet zrakoplova može se primijetiti kako protagonisti – stotinjak HDZ-ovih prvaka – nisu sigurni na koju stranu treba okrenuti glavu dok ih prelijeću fantomski, naknadno montirani avioni.

– Di je, di je?!

– A, evo ga, već iznad Opuzena.

Dalo bi se pretpostaviti da je ta scena, koja se snimala u Komarni, doživjela više frustrirajućih repeticija. Što rade vojni zrakoplovi svedeni na digitalno obrađeni efekt u stranačkoj kampanji, nitko se nije potrudio objasniti.

Spot je, rekao je premijer, snimljen u subotu prije Uskrsa, a kaže da “sintetizira ono s čime smo bili suočeni proteklih godina. Spot je okrenut prema budućnosti, predstavlja odlučnost i znanje ljudi koje imamo. Ljudi će vidjeti što poručujemo i u tu minutu smo nastojali sintetizirati najvažnija postignuća”, kazao je Plenković.

Ribari i roboti

Uvodni kadrovi koji bi trebali sugerirati izazove su već isprobani klišej. Mogli bi se pojaviti u TV spotu za pivo, trgovački lanac ili osiguravateljsku kuću. Atmosferom, strukturom i detaljima kopira stari HDZ-ov spot “Sigurna Hrvatska” iz kampanje 2020.

Poput tog četiri godine starog TV oglasa, prikazuju se “naši vrijedni ljudi” i ključni infrastrukturni projekti. Izmjenjuju se poljoprivrednici čijim voćkama prijeti tuča, ribari koji izlaze kočama na more pa nakon teške noći pune kašete friškim oradama i patračima, tim mladih znanstvenika koji se i 2020. i 2024. bave robotikom i kadrovi Pelješkog mosta.

U spotu iz 2020. Plenković u offu govori da je Hrvatska sigurna zemlja, sada poručuje “ne brinite”. Poručuje da će “Hrvatska biti gospodarski još jača, sigurnija, pravednija i sretnija zemlja.”

Svi oko epicentra

Osim na brzinu izvedene CGI simulacije vojnih aviona, produkcija je solidna, a tonovi lica HDZ-ovih prvaka ujednačeni u kvalitetnoj kolor korekciji.

Sličan je kao i prije četiri godine raspored HDZ-ovih prvaka koji okružuju Plenkovića, samo što je ovog puta ministar zdravstva Vili Beroš vidno dalje od epicentra.

U spotu snimanom na Veliku subotu, među stotinjak lica s HDZ-ovih lista Gordan Jandroković, Nina Obuljen Koržinek, Željko Reiner i Ivan Malenica najviše su razdragani.