Milanović je ponosan na ovaj vlak i kaže da će ga pokušati prodati zemljama bivšeg Sovjetskog Saveza

Vlak ima videonadzor, Wi-Fi i prilagođen je prijevozu invalida i bicikala

09.04.2015., Zagreb – Povodom pocetka redovnog prometovanja novog vlaka, predsjednik Vlade Zoran Milanovic sudjelovao je na prvoj redovnoj voznji na relaciji Glavni kolodvor Zagreb – Zeljeznicki kolodvor Koprivnica. Photo: Zarko Basic/PIXSELL
FOTO: Žarko Bašić/PIXSELL

ZAGREB – Na zagrebačkom Glavnom kolodvoru u četvrtak u 14.30 pušten je u promet novi elektromotorni vlak koji prometuje na redovnoj liniji Zagreb-Koprivnica, a u njegovoj prvoj vožnji sudjeluje i i premijer Zoran Milanović, potpredsjednik Vlade Branko Grčić, ministar financija Boris Lalovac te zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić. Riječ je o prvom elektromotornom vlaku iz serije od njih 44, za prigradski i regionalni promet HŽ Putničkog prijevoza koje proizvodi Končar – Električna vozila.

“Osobno sam se želio provozat prvim vlakom koji je napravila hrvatska tvrtka i silno sam ponosan na to. Pratili smo ovaj projekt od samog potpisivanja ugovora do završetka. Idući cilj je da pokušamo prodati te vlakove drugim državama kao što su one u srednjoj Aziji i u bivšem SSSR-u”, rekao je danas Milanović, piše 24sata.

Ugovor vrijedan 1,63 milijarde kuna

Ugovor o isporuci tih novih putničkih vlakova potpisan je 30. siječnja prošle godine, a ukupna vrijednost ugovora je 1,63 milijarde kuna (bez PDV-a). Ugovori će biti realizirani u dvije faze. Prva podrazumijeva isporuku 20 elektromotornih i jednog dizelsko-električnog vlaka, a u drugoj fazi bit će proizvedeno 12 elektromotornih i 11 dizelsko-električnih vlakova. Nakon puštanja prvog elektromotornog vlaka, svaki idući mjesec u promet će biti puštena po dva nova vlaka iz prve faze, a svi bi vlakovi trebali biti pušteni u promet do kraja 2017. godine.

Milanović u vožnji novim modernim vlakom HŽ-a

 

Elektro-motorni vlakovi dosežu brzinu od 160, a dizel-elektromotorni 120 kilometara na sat. Elektromotorni vlakovi građeni su kao četverodijelne niskopodne garniture s dvije motorne jedinice i dva središnja segmenta, dok će dizel-električni motorni vlakovi biti sagrađeni kao trodijelne niskopodne garniture s dva motorna vagona s upravljačnicom i srednjim vagonom.

Vlak ima Wi-Fi

Imaju videonadzor, Wi-Fi, prilagođeni su prijevozu osoba u invalidskim kolicima i prijevozu bicikala, a položaj vlaka pratit će se GPS-om. Riječ je o hrvatskom proizvodu visoke tehnologije oko čije proizvodnje je zaposleno oko 3000 radnika. HŽ Putnički prijevoz najavljuje do kraja godine i uvođenje mogućnost on-line kupnje i rezervacije karata, te prodaje putem pametnih kartica i stabilnih automata u kolodvorima.