Tako to radi HDZ: Sanader svečano otvorio gradnju 50 km autoceste Zagreb-Sisak, 17 godina kasnije još je čekamo

Ministar Butković jučer je obišao gradilište koje je otvoreno 2006. godine

Ministar financija Šuker, koji je uz Sanadera bio na otvaranju 2006., rekao je da će 'izgradnja autoceste omogućiti brži povratak na Banovinu i njezinu obnovu'. Gotovo dva desetljeća kasnije, to područje još uvijek čeka dovršetak autoceste, i još jednu obnovu. Sada zbog potresa

Ministar prometa Oleg Butković jučer je posjetio Sisak radi potpisivanja ugovora o sufinanciranju županijskog prijevoza, a ujedno je obišao i gradilište autoceste koja će “glavni grad” jedne od najsiromašnijih županija povezivati sa Zagrebom.

To nas je podsjetilo na činjenicu da će državi, za dovršetak te autoceste, trebati gotovo dva desetljeća, ako uzmemo u obzir da je početak radova na njenoj izgradnji otvorio još bivši premijer Ivo Sanader.

Šuker 2006. godine: Autocesta će ubrzati obnovu Banovine

Prilikom otvaranja radova na autocesti, 2006. godine, Sanader je rekao da će prva dionica biti završena za godinu i pol, a tadašnji ministar financija Ivan Šuker, koji je također bio na otvaranju, rekao je da će “izgradnja autoceste omogućiti brži povratak na Baniju i njezinu obnovu.” Naime, tada je još uvijek bila aktualna poslijeratna obnova.

Gotovo dva desetljeća kasnije, to područje još uvijek čeka dovršetak autoceste, a i još jednu obnovu. Sada ne obnovu zbog ratnih razaranja, nego zbog potresa.

Znamo svi da je Hrvatska prilično nejednako razvijena, da su razlike među pojedinim krajevima vrlo velike. Po razvijenosti prednjači Zagreb, koji je nekoliko puta razvijeniji od najsiromašnijih krajeva. No, apsurd je da upravo Sisačko moslavačka županija spada među najsiromašnije krajeve, usprkos blizini Zagreba.

Autocesta duga 50 kilometara gradi se gotovo dva desetljeća

Tome je naravno pridonijela i prometna povezanost. Autocesta koja se gradi od 2006. godine duljine je samo 50 kilometara, što bi značilo da će se, kada jednom bude gotova, od Zagreba do Siska i obrnuto moći doći za samo pola sata. Ne treba posebno isticati kako će to utjecati na mobilnost ljudi i povezanost s glavnim gradom.

Sanader je volio otvarati velike građevinske radove, pa je slično kao što je slučaj s ovom autocestom, otvorio i radove na Pelješkom mostu, koji je kasnije dovršen prije svega zahvaljujući novcu iz EU fondova. Most je uvršten u strateške europske prometne projekte, pa smo zahvaljujući tome dobili obilno financiranje.

Dovršetak autoceste od Zagreba do Siska uvršten je, pak, u Projekt revitalizacije potresom pogođenih područja, pa se zato našao na dnevnom redu. Žalosno, ali da nije bilo potresa, tko zna kada bi se netko sjetio završiti tu cestu. Da je autocesta dovršena u roku od par godina, nakon što su započeli radovi, danas bi područje Siska – prilično je sigurno – bilo znatno razvijenije nego što je sada.

Radove potvorio Sanader, dovršava Plenković

Mnogima bi dobra prometna povezanost bila i poticaj da se odsele na ta područja. Znamo da su nekretnine u glavnom gradu skuplje nego bilo gdje drugdje na kontinentu, a pola sata vožnje prihvatljivo je za odlazak na posao do Zagreba. Osim toga, vjerojatno bi i poduzećima Sisak izgledao atraktivniji da je povezan autocestom.

Autocesta na kojoj je radove otvorio Sanader, trebao bi završiti Plenković, kako sada stvari stoje negdje 2024. godine. Time će lokalno stanovništvo napokon dočekati bolju prometnu povezanost, jedno im se ostaje za nadati da jednako toliko neće čekati i završetak obnove. No, sudeći po dosadašnjem tijeku obnove, nemaju baš previše razloga za optimizam.