Politika & Kriminal

Ovo je otkrio Telegram, a ne inspekcija: Iako je lockdown, restoran u Sheratonu najnormalnije radi. Bili smo na ručku

Uprava hotela se dosjetila: lažno registriraju građane kao goste hotela pa ih puštaju u svoje restorane i barove

Hrvatska je već više od deset dana u svojevrsnom prešutnom lockdownu, sa zatvorenim restoranima, kafićima, teretanama. Uvedene su strože mjere na granicama, zbrajaju se ljudi u kućnim posjetama, najavljeno je kako srednje škole prelaze na online nastavu i tako dalje.

Kada je premijer na sjednici Vlade 26. studenoga najavio zatvaranje gotovo svega, među prvima su glas digli ugostitelji koji su kazali kako takav lockdown mnogi od njih neće preživjeti. No, za razliku od malih samostalnih poduzetnika koji protiv ove odluke ne mogu ništa, neki veliki sustavi pronašli su način kako da zeznu pravila.

Reporteri Telegrama izašli su na teren

Od zatvaranja ugostiteljskih objekata u cijeloj Hrvatskoj nije prošlo dugo, a do redakcije Telegrama došle su glasine kako restoran u zagrebačkom hotelu Sheraton najnormalnije radi; ne samo za svoje goste nego i za ostale građane. Kako smo čuli iz nekoliko nepovezanih izvora, model im je vrlo jednostavan: zainteresirane za objed u njihovom lokalu, osoblje hotela prijavljuje kao goste u takozvanom dnevnom boravku.

No, nakon uplate 150 kuna, građani ne dobivaju ključ sobe za dnevni boravak koji su formalno platili, nego vaučer za restoran u kojem mogu ručati ili večerati kao da nikakvo zatvaranje ugostiteljskih objekata nije na snazi.

Reporteri Telegrama odlučili su provjeriti jesu li glasine koje su se masovno proširile gradom uistinu točne pa smo se zaputili na pokušaj ručka u Sheraton. Stigli smo u hotel čiji je ulaz bio prazan. Na vratima nitko nije dočekivao goste, a troje djelatnika stajalo je za recepcijom i razgovaralo.

Fiktivno smo platili dnevni boravak

Čim smo im prišli, otvoreno smo pitali može li se uplatiti dnevni boravak u hotelu, u zamjenu za restoranski vaučer, rekavši da smo za taj model čuli od prijatelja. Naravno, nismo spomenuli da smo novinari. Jedna od djelatnica odgovorila nam je potvrdno. Uzeli su nam podatke i upisali nas kao goste hotela u dnevnom boravku. Kako nas je bilo dvoje, djelatnica nam je pojasnila kako je dovoljno da samo jedan od nas izvrši uplatu za sobu, jer osoba koja kupi dnevni boravak na ručak može povesti svoju “plus jedan” osobu. Tada nam je rekla i kako ćemo dobiti vaučer na 150 kuna, što je cijena dnevnog boravka, i uputila nas kako s njim možemo u Sheratonov Piano bar, restoran Kralj Tomislav ili u restoran Fontana.

Vaučer smo odmah platili i dobili ga u ruke. Zaputili smo se prema restoranu Kralj Tomislav. Spomenimo, tek, kako o stvarnom smještaju u dnevni boravak nije bilo razgovora. Bilo je jasno da smo došli na ručak i bilo je jasno da nismo prvi koji to rade. Na ulazu u restoran nas je dočekala jako ljubazna konobarica koja nas je tražila vaučer, a prije nego što smo ga pokazali pitala nas je i dolazimo li iz Sheratona ili Westina. Potvrdu nemamo, ali za pretpostaviti je da je ista praksa na snazi i za goste Westina budući da se radi o istoj grupaciji.

Najnormalnije smo dobili račun

U Sheratonovom restoranu smo dobili meni, ležerno ćaskali s osobljem i ručali kao da se radi o jednom od sporijih dana u tjednu, bez ikakve primisli o lockdownu. Izmjenjivali su se konobari koji su nas posluživali. Restoran je pritom bio prazan, no valja napomenuti da je bio ponedjeljak rano poslijepodne, što je i inače jedan od najnepopularnijih termina u restoranima.

Na kraju našeg ručka dobili smo račun, umanjen za iznos vaučera za dnevni boravak. Račun nam je najnormalnije izdan, još su nas pitali želimo li da ga naslove na tvrtku. Kao što se vidi na fotografiji, izdao ga je restoran Kralj Tomislav. Na računu je naveden i broj sobe u kojoj smo formalno registrirani, no mi je nismo ni vidjeli.

Što je propisano mjerama?

U odluci stožera civilne zaštite, onoj istoj kojom su zatvoreni kafići i restorani, propisano je da hoteli smiju posluživati svoje goste, odnosno kako stoji u podstavku 10. popisa mjera od 26. studenoga: “samo osobe koje u njima koriste uslugu smještaja”.

Telegramovi reporteri, ponavljamo, nisu bili smješteni u hotelu Sheraton; nitko nam nije ni spomenuo bilo kakvu sobu za dnevni boravak.

Nastavite čitati