Ovo su ključne nelogičnosti oko istrage prometne nesreće u kojoj je Banožić skrivio smrt oca dvoje djece

Bivšem ministru krv za vještački nalaz nije uzeta neposredno nakon nesreće, nego tek satima kasnije u Osijeku

FOTO: PIXSELL

Otprilike pola sata nakon teške nesreće sada već bivši ministar obrane Mario Banožić imao je 0.21 promila alkohola u krvi. Kako je Telegram jučer doznao, taj uzorak krvi Banožiću je izvađen u 6:47 sati u Općoj županijskoj bolnici u Vinkovcima, u subotu 11. studenoga, dakle 32 minute nakon nesreće, odnosno vremena koje je u službenom priopćenju navela PU Vukovarsko-srijemska. Policija je dojavu o nesreći zaprimila u 6:15 sati.

Toksikološka analiza krvi koja je dala rezultat od 0.21 promila učinjena je uređajem Beckman Coulter, serije AU, metodom EMIT (enzim-imunotest), kolorimetrijom. Nalaz je validiran u 7:51 sati.

No, treba naglasiti kako se ovdje radi o preliminarnom nalazu, analizi koja se radi u bolnici kako bi se odredila krvna grupa pacijenta, u slučaju da mora primiti krv, ali i kako bi se utvrdilo ima li alkohola u krvi, što je liječnicima vrlo bitan podatak ako počne značajnije krvariti ili mora biti podvrgnut operaciji i uspavljivanju.

Testiranje na droge može trajati danima

“Liječnici to naprave da vide je li im pacijent u alkoholiziranom stanju. To je kao i policijski dräger, ali nije prevelik dokaz na sudu. Nekad prođe, a nekad ne. Nije relevantno”, objasnila je toksikologinja i stalna sudska vještakinja Biserka Riha u razgovoru za tportal.

Ekspertica je dodala kako analiza krvi traje otprilike sat vremena kada je alkohol u pitanju, dok za prisutnost droge traje nešto duže, ovisno o preliminarnom rezultatu i specifičnoj drogi koja se sumnja. “To može potrajati i do nekoliko dana”, rekla je Riha.

Osim što rezultate nalaza krvi i urina bivšeg ministra ne znamo ni 72 sata nakon nesreće, sumnju javnosti da se nešto prikriva budi i navodno nepoštivanje policijskog protokola nakon nesreće.

‘Dežurni nije nazvao bolnicu’

“Odmah nakon teške prometne nesreće, u kojoj ima poginulih i teško ozlijeđenih osoba, od osoba koje su poslane u bolnicu na pružanje pomoći uzimaju se uzorci krvi i urina. To najčešće ide tako da dežurni koji vodi očevid naziva bolnicu i daje usmeni nalog za to. Uzimanje uzoraka provodi se odmah, uzorci se spremaju u posebne policijske setove koji se propisno moraju zatvoriti i zapečatiti te odmah poslati na vještačenje. Voditelj očevida to nije učinio. Uzorci nisu uzeti kad je trebalo, odmah nakon nesreće, nego tek u Osijeku”, izjavio je za 24 sata sugovornik iz policije.

S tim se slaže i prometni stručnjak Željko Marušić.

“Dežurni istražitelj je trebao u koordinaciji s hitnom pomoći osigurati dokaze vađenjem krvi odmah. Iz krvi alkohol eksponencijalno opada s vremenom i taj podatak više nije vjerodostojan. Kao drugo, nisu osigurali dokaze. Nepojmljivo mi je da cesta nije bila zatvorena. Zatvorili su je naknadno. Nisu osigurali pravodobno sve dokaze, ali mislim da je ipak dovoljno ispitano”, poručio je Marušić.

Nalazi iz Zagreba se još čekaju

Uzorci krvi i urina, oni koji imaju težinu na sudu, Banožiću su, dakle, izvađeni tek u KBC-u Osijek gdje je bivši ministar prebačen iz Vinkovaca, nekoliko sati nakon nesreće. Ti uzorci su trenutno u Centru za forenzična ispitivanja, istraživanja i vještačenja Ivan Vučetić. Rezultati analize još se uvijek čekaju.

To što su Banožićevi uzorci poslani u Zagreb ne čudi stalnu sudsku vještakinju Rihu.

“Alkohol i droga koja se analizira traže posebne analitičke aparate. U Osijeku se to može napraviti enzimatskom metodom, koja je točna, ali nije kao plinska kromatografija, koja je točnija. Jedino plinska kromatografija je relevantna na sudu”, objašnjava Riha. Pritom Riha ne problematizira što je krv za vještački nalaz uzet tek u Osijeku.

Kamion vozio 78 km/h

Jučer smo neslužbeno doznali da ni Banožić ni smrtno stradali vozač kombija Goran Šarić u trenutku nesreće nisu bili vezani pojasom. Kamion koji je pretjecao Banožić, rekao je Telegramov izvor, vozio je 78 kilometara na sat, što znači da je brzina pretjecanja bila veća. Koliko, još nije utvrđeno.

No, da je sraz dvaju vozila bio silovit vidi se i na fotografijama snimljenima na mjestu nesreće. Vozač kombija, najvjerojatnije, stradao je od vjetrobrana, koji je puknuo nakon sudara, jer se staklo nije odmah rasulo.

Podsjetimo, vukovarsko-srijemska policija podnijela je kaznenu prijavu protiv bivšeg ministra za kazneno djelo izazivanja prometne nesreće u cestovnom prometu sa smrtnim ishodom iz nehaja.