Pariz se silno trudi postati grad bicikala. Problem je što usput zaboravlja na pješake

Razne organizacije sve više upozoravaju na opasnosti s kojima se pješaci svakodnevno susreću

A picture taken in Paris, on July 9, 2020, shows cyclists on the Place de la Bastille in Paris. (Photo by Thomas SAMSON / AFP)
FOTO: AFP

Pariz je možda na putu da ispuni svoj cilj i postane jedna od europskih prijestolnica biciklizma, ali je gradu dodijeljena manje laskava ocjena kada je u pitanju sigurnost pješaka. Novo istraživanje ocijenilo je mogućnosti kretanja pješaka gradom osrednjom, dijelom zbog sve većeg broja bezobzirnih biciklista i vozača e-skutera.

Ako pomislite da bi bilo lijepo prošetati uz rijeku Seine i da je to savršen način da provedete mirno poslijepodne u Parizu, to nije baš najbolja ideja, piše France24. S preko 15 tisuća e-skutera koji slobodno voze i biciklistima kojih ima preko milijun, šetnja Parizom postala je opasna za pješake koji pokušavaju izbjeći kotače i agresivna zvonca biciklista.

“Pariz je na skali od 20, o sigurnosti za pješake, ocijenjen sa 8.52 ili D, što znači osrednje, 8.14 za udobnost hodanja gradom i samo 7 za napore u poboljšanju dobrobiti pješaka”, kaže Anne Faure, voditeljica grupe za zagovaranje poboljšanja statusa pješaka Rue l’Avenir. Ovoga tjedna to je udruženje objavilo ove prve rezultate francuske ankete o gradskoj prohodnosti.

Nema mjesta za pješake, dječja ili invalidska kolica

“Već niz godina Pariz čini puno za bicikle što je dobro jer je u tome zaostajao za drugim europskim gradovima. No to je dovelo do sukoba sa pješacima”, kazala je Faure za France24. “Pješaci nisu sretni jer smatraju da bicikli zauzimaju puno javnog prostora”, dodaje Faure ukazujući na ogromne napore grada da Pariz prilagodi biciklistima, dodajući tisuće novih biciklističkih staza i povećavajući dostupnost unajmljivanja bicikala posljednjih godina.

Pandemija koronavirusa također je ponukala grad da uvede biciklističke trake za velike brzine i ne uvijek sigurne za pješake, da bi potaknuli ljude da koriste bicikle, a ne javni prijevoz. “Ovog ljeta osvanula je nova biciklistička staza nasred kolnika. Mjesta za pješake, dječja ili invalidska kolica nema”, objavio je Olivier Ansart de Lessan, objavivši sliku staze koja u velikoj mjeri krši pravila na pločniku.

U međuvremenu gospođa Odile Jersyk pokrenula je tečaj za odrasle kako bi naučili sigurno biciklirati. “Bicikli ne smiju postati alat za teroriziranje pješaka”, kazala je za francuski dnevnik Le Parisien.

Posebno problematični e-skiteri

“Porast neoprezne i bezobzirne upotrebe e-skutera još je jedna velika briga”, kaže Faure. Brzina im je u Parizu ograničena na 20 kilometara na sat, te 10 kilometara u nekim područjima poput Champs Elysees. Ali u praksi predstavljaju smrtnu opasnost za pješake izazivajući puno nesreća.

“E-skutere treba zabraniti ili više kontrolirati”, upozorava Faure. “U posljednje dvije godine već je bilo desetak smrtnih slučajeva.”

“Automobili staju na crvenome svjetlu, a skuteri i bicikli ne poštuju prometna pravila vozeći kolnikom. Život za pariške pješake postao je pakao”. piše na Twitteru pariški novinar Brice Couturier.