Je li upravo otvoren ozbiljan skandal u MORH-u? Zbog kvarova su prizemljeni svi nedavno remontirani helikopteri

O brojnim problemima helikoptera obnovljenih u mandatu ministra Krstičevića piše se već nekoliko tjedana

20.01.2020., Zadar - Postavljanje vijenaca na centralni Sredisnji kriz na zadarskog gradskom groblju i  svecanim mimohodom postrojbi sudionika operacije s ratnim zastavama uz pratnju OSRH obiljezena je 27. obljetnica Vojno redarstvene operacije Maslenica. Ministar obrane Damir Krsticevic Photo: Marko Dimic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Nakon što je Tportal danas prvi objavio da je zapovjedništvo Hrvatskog ratnog zrakoplovstva prizemljio svih deset višenamjenskih helikoptera Mi-171Sh zbog učestalih kvarova nakon remonta obavljenog u Rusiji, i Telegramu je u Uredu predsjednice Kolinde Grabar Kitarović potvrđeno da je kao vrhovna zapovjednica obaviještena o toj odluci zapovjednika HRZ-a Michaela Križanca.

“Predsjednica je zatražila žurno izvješće načelnika glavnog stožera Oružanih snaga RH”, poručuju. Hrvatska je u siječnju 2018. helikoptere poslala u Rusiju na remont koji je trajao do kolovoza 2019. godine. Ukupna vrijednost remonta 10 helikoptera MI-171Sh iznosila je 206,9 milijuna kuna.

O brojnim problemima hrvatskih helikoptera nakon remonta u ruskom zavodu izvijestila je nedavno Nova TV. Novinarka Ivana Pezo-Moskaljov došla je do dokumentacije iz koje proizlazi da je na svaki helikopter bilo i do 30 reklamacija. Radilo se o problemima zbog kojih su letjelice morale biti prizemljene te dodatno servisirane.

Što je moglo biti kobno za pilote?

Među uočenim reklamacijama bilo je curenje goriva iz rezervoara, curenje ulja, neispravni pomoćni motori, otkazivanje ili krivo prikazivanje instrumenata, otkazivanje dovoda zraka u motore. Ključno za donošenje odluke o prizemljenju bilo je, prema izvorima Tportala, otkriće krivo spojenog crijeva za ulje koje služi za hlađenje motora.

“Zbog te pogreške piloti su cijelo vrijeme dobivali pogrešne parametre temperature ulja, što je u konačnici moglo rezultirati i zapaljenjem motora i što bi posadu i putnike u helikopteru moglo dovesti u životnu opasnost”, tvrde isti izvori.

Zapovjednik HRZ-a još je nedavno tvrdio kako je s ovim helikopterima sve u redu, te kako je sreća da su domaći stručnjaci sve nedostatke uočili na vrijeme. Iz MORH-a su potvrdili i da se otklanjaju svi kvarovi na račun Zrakoplovno-tehničkog centra koji je sklopio ugovor s ruskim remontnim zavodom.