MORH uvjerava da situacija s helikopterima nije dramatična: 'Tijekom remonta potkrala se banalna greška'

'Riječ je o tehničkoj greški koja se potkrala za vrijeme remonta'

Zapovjedništvo Hrvatskog ratnog zrakoplovstva jučer je prizemljio deset hrvatskih višenamjenskih helikoptera Mi-171Sh. Razlog za to su učestali kvarovi koji su se počeli javljati nakon remonta obavljenog u Rusiji. O detaljima je javnost na konferenciji za medije danas objasnio Zapovjednik HRZ-a, general Michael Križanec.

„Jučer smo dobili informaciju o tehnološkoj grešci koja se potkrala za vrijeme remonta. Nakon toga odlučili smo da prekinemo upotrebu helikoptera. Povezali smo se s ruskim izvođačem i nakon intenzivnih konzultacija došli do zaključaka temeljem kojih smo predložili mjere. Danas smo uspješno otklonili greške na četiri helikoptera koja se nalaze na Plesu, a sutra ćemo na jednom na Krku jer to danas nismo stigli. Ostatak flote omogućava nam provedbu svih misija i potpore”, rekao je Križanec.

Tvrde da nitko nije bio u opasnosti

General je objasnio kako je iz tri helikoptera curilo ulje. „Ni u jednom trenutku nije bila dovedena u pitanje sigurnost posade ili putnika. Greška je primijećena, reagirali smo na vrijeme, o tome smo obavijestili sve nadležne i to je otprilike to.”

Križanec je dodao kako je preostalih pet helikoptera na redovitom remontu. „Što se tiče kvalitete remonta, ponavljam da smo odradili 1100 sati naleta. Da smo imali indikaciju kako je ovo problem koji može zapriječiti uporabu helikoptera, reagirali bi ranije”, kazao je Križanec.

Koliko je bilo reklamacija nakon remonta?

Novinari su zapovjednika Križanca pitali je li bilo reklamacija nakon okončanja remonta, a netko iz medija je dobacio da se pričalo o čak 270 reklamacija. „Brojka od 270 reklamacija nije točna. Bilo ih je ispod 200. Otklonjene su dvije trećine, a ostale se otklanjaju. Vjerojatno će biti još reklamacija jer sve nedostatke želimo otkloniti u jamstvenom roku. Ruski izvođač je grešku priznao još sinoć pa će se svi radovi i materijal naplatit njemu”, kazao je Križanec.

„Ulje koje je prolazilo kroz motor išlo je kroz hladnjak. Sustav filtriranja ulja je funkcionirao. Nemamo indikaciju nikakve štete, to je banalna greška. No, naši standardi sigurnosti su takvi da to nećemo dopustiti. Ruski inženjer je to zamijetio, mi smo alarmirali naše stručnjake koji su pregledali helikoptere i vidjeli da svi imaju tu grešku. Nismo ništa htjeli riskirati”, dodao je Križanec, koji je popravak opisao kao vrlo jednostavan. „Odšarafi, zamijeni 17 litara ulja i stavi novih 17 litara ulja”, rekao je.