Prometni stručnjak o rotoru koji je zbunio dio Zagrepčana: ‘To je najbolje moguće rješenje’

'Urbanističko rješenje tog prostora postavljeno je prije više od 100 godina kada su tu vozila zaprežna kola i nije postojala opasnost od sudara', kaže Željko Marušić

28.08.2023.,  Zagreb - Otvorena je obnovljena prometnica i dva kruzna toka u sklopu rekonstrukcije raskrizja Nova cesta - Kranjceviceva - Bozidara Adzije. Fotografije iz zraka. Photo: Igor Kralj/PIXSELL
FOTO: Igor Kralj/PIXSELL

U zagrebačkoj četvrti Trešnjevka otvoren je dvostruki rotor. Radovi su trajali čitavo ljeto, a gradonačelnik Tomislav Tomašević na današnjoj je konferenciji za novinare rekao kako se radi o sigurnijem rješenju u usporedbi s prijašnjim jednim rotorom.

Prometni stručnjak Željko Marušić za Danas.hr je pohvalio ovaj projekt i rekao kako se radi o odličnom rješenju. “Urbanističko rješenje tog prostora postavljeno je prije više od 100 godina kada su tu vozila zaprežna kola i nije postojala opasnost od sudara”, rekao je Marušić.

Dodaje kako je ovo rješenje najbolje s obzirom na to da bi druga opcija podrazumijevala rušenje 350 ili više stambenih jedinica. Iako ističe da je dvostruki rotor daleko od idealnog, kaže da se s obzirom na postojeće uvjete radi o najboljem mogućem rješenju.

Jedna od neuralgičnijih točaka u gradu

Nastavlja kako je točka na križanju Nove Ceste, Kranjčevićeve i Božidara Adžije jedna od “neuralgičnijih” točaka u gradu. “Ranije se događalo da bi vozači išli prema rotoru iz Adžijine i Kranjčevićeve pa bi ih iznenadila bočna interakcija s drugim vozilom. I kod izlaska iz rotora događalo se da drugi auto udari vozilo”, rekao je.

Marušić je podsjetio vozače na prometna pravila u kružnom togu. “Ako nema nikakvih znakova, temeljno je pravilo da vozila u rotoru imaju prednost, a vozila koja se uključuju na rotor moraju ih propustiti. Zatim slijedi pravilo desne strane, a nadređeno pravilo svim pravilima su znakovi”, rekao je Marušić.

Zaključio je istaknuvši važno pravilo o tomu na kojoj se strani rotora treba voziti. “Unutarnja traka rotora je servisna, kad se uđe u rotor onda se vozi po svojoj strani i nema ulazaka u unutarnju traku rotora”, zaključio je Marušić u razgovoru za Danas.hr.