Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Radio Student pokrenuo je crowdfunding kampanju za novi odašiljač. Četiri dana kasnije, imaju skoro sav novac

Posjetili smo ekipu na Fakultetu političkih znanosti kojoj treba 10.000 dolara

ZADNJA IZMJENA: stu 10, 2017
Foto: Borko Vukosav

Ekipa Radio Studenta krenula je u crowdfunding kampanju kojom se nadaju prikupiti novac za novi odašiljač. Ovaj, koji koriste danas, star je 21 godinu, koliko i sam radio. Stoga se njegov odlazak u nekakav tehnološki muzej, kako su nam pojasnili kada smo ih ovaj tjedan posjetili u studiju na zadnjem katu Fakulteta političkih znanosti u Lepušićevoj, s nervoznom strepnjom očekuje već neko vrijeme.

Radio Student neprofitni je radio, nastao prije 21 godinu kao produžetak kolegija Radio na smjeru novinarstvo Fakulteta političkih znanosti. Zamišljen je kao poligon na kojem će studenti koje zanima radijsko novinarstvo vidjeti u praksi kako izgleda proces rada na radiju; od pisanja vijesti do tehničke realizacije. I gdje će, ako to požele, moći čuti sami sebe kako zvuče u eteru.

Oko radija se s vremenom stvorio mali mit

Kako nam je ispričao glavni urednik Ivan Vlašić, odašiljač s kojeg se emitirao signal u početku je bio postavljen na lošoj lokaciji, pa se radio student tih prvih godina doslovno čuo na prostoru između par većih zagrebačkih križanja. Sve dok ga 2009. nisu premjestili na bolju lokaciju. “Od tada se naš radio čuje u cijelom Zagrebu i u međuvremenu je postao dosta slušan. Mislim, slušan je relativan i rastezljiv pojam, ali oko radija svakako postoji mali mit”, kaže Vlašić.

Ekipu smo posjetili u srijedu Borko Vukosav

Radio Student mogao si je dozvoliti da identitet izgradi oko glazbe koju su uglavnom birali sami studenti i koja nije bila srednjostrujaška i za koju je, da bi je se cijenilo, ipak bilo potrebno elementarno poznavanje glazbe i njenih pravaca, pojašnjava Vlašić. “Mi, osim što radimo program, i educiramo. Program je isključivo namijenjen zadovoljavanju javnog interesa. Proizvodimo 54 emisije, a u njima sudjeluje 147 studenata volontera”, pojašnjava Vlašić.

Radio nije ograničen samo na studente novinarstva, nego je otvoren svim studentima sveučilišta. “Naša je agenda proizvoditi sadržaj koji ima smisla. Sadržaj koji po našoj procjeni nedostaje u javnom prostoru. Emisije se bave ljudskim pravima, ekologijom, mladima s invaliditetom i slično. Poanta je da ne bude samo pozadinska buka”, kaže.

Zašto im treba novi odašiljač

Radio je, kaže Vlašić, skup medij. Zahtjeva tehnologiju koja nije jeftina, a stvari redovito otkazuju. “Odašiljač koji mi sada koristimo star je 21 godinu, što je za tu tehnologiju strašno puno vremena”, kaže. Matija Trupinović, producent na radiju, kaže da su o nabavci novog odašiljača počeli razmišljati prije otprilike godinu dana, kada im je FM signal počeo pucati. Internetski stream bi nastavio normalno, a FM signal bi nestao. “I onda smo sve raskopavali, od kanala do servera, do svega. Mijenjali smo server, što se ispostavilo nepotrebnim”, kaže.

Dosad su skupili 93 posto iznosa Borko Vukosav

Problem je bio u odašiljaču, koji su kroz godine više puta popravljali i krpali, ali, kažu, sada nikakvi popravci više nemaju smisla.”To vam je poput starog para hlača. Kada ih se opere sedam tisuća puta, kroz njih se može vidjeti. Uvijek se taj odašiljač krpao da nekako ide, ali sada se to više ne može. Mogao je krepati jučer, može krepati za godinu dana, a može krepati sad za 10 sekundi”, kaže Trupinović.

Odlučili su, stoga, pokrenuti crowdfunding kampanju, kojom žele skupiti 10.000 dolara za novi odašiljač. “Novi odašiljač kakav nama treba košta oko 55, možda 60 tisuća kuna. Pokušavamo skupiti 10.000 dolara, jer dio odlazi na porez, dio ide za Indiegogo platformu, dio moramo potrošiti na sitne poklone koje ćemo podijeliti ljudima koji doniraju, što je inače praksa u ovakvim kampanjama”, kaže Vlašić. Odaziv je za sada odličan. Kampanja je pokrenuta prije četiri dana, a u trenutku zaključivanja ovog teksta, skupili su 94 posto traženog iznosa. “Prvi dan smo došli do 50 posto. Ja stvarno ne znam je li neka kampanja u hrvatskoj bila uspješnija”, kaže Vlašić.

 

Jerko Mihaljević
Telegram autor
729 članaka Više o autoru
Više s weba