Šef zagrebačke Čistoće: 'Ne možemo naći ljude koji će odvoziti smeće, kamioni su iz 90-ih'

Zagrebačka vlast na udaru je kritika zbog problema s odvozom otpada, odgođen je i novi model

24.05.2022., Zagreb - U Ziceru na Zagrebackom velesajmu odrzano je predstavljanje projekta - Digitalizacija sustava sakupljanja komunalnog otpada u Gradu Zagrebu i projekt nadzemnih bokseva za prikupljanje otpada. Davor Vic.
   Photo: Davor Puklavec/PIXSELL
FOTO: Davor Puklavec/PIXSELL

Zagreb se dugo bori problemom komunalnog otpada. Gradonačelnik Tomislav Tomašević planirao je 1. srpnja uvesti novi model odvoza otpada, no u utorak je objavio da se rok pomiče na 10. listopada. Mlada zagrebačka vlast već je neko vrijeme na ozbiljnom udaru kritika zbog problema s otpadom, a o svemu je danas za N1 govorio Davor Vić, voditelj Čistoće. Dotaknuo se napada, sustavnih problema u Čistoći Zagrebačkog holdinga te manjka vozila i radnika.

“Zatekli smo sustav koji je godinama bio zanemarivan, u najgorem smislu to su kapaciteti. Činjenica je da mi svakom korisniku moramo doći po njegov otpad i naravno da su tu ključni kapaciteti i obujam rada. Godinama se svakom korisniku miješani komunalni otpad odvozio od dva do šest puta tjedno. Kada je došla obveza da se otpad mora i odvajati, programi za plastiku, staklo, metal, papir i biorazgradivi otpad su se samo dodavali’, rekao je.

Istovremeno, kaže, nije se razvio sustav naplate po količini koji bi korisnike poticao da odvajaju otpad.

Nedostaje ljudi koji odvoze, čiste, sade…

Najvećim problemom smatra to što se, tvrdi, godinama nije ništa radilo po pitanju ljudskih kapaciteta i radnih sredstava.

“Nije se radilo niti na organizacijskim kapacitetima podružnice. Pokušalo se s vatrogasnim mjerama u pogledu zapošljavanja administrativnog i rukovodećeg kadra i onda smo došli u situaciju na razini Holdinga da nam fali ljudi koji rade osnovnu djelatnost – to su ljudi koji odvoze otpad, čiste ulice, paze parking, sade cvijeće…”, kaže Vić.

Napominje da im problem trenutno stvara tržište rada na kojem ne mogu naći radnike.

Vozila se svaki dan kvare, neadekvatna su

Kazao je i da nije nikakva tajna da vozila nedostaje, kao i da su ova koja imaju u lošem stanju.

“Dovoljno je da malo bolje pogledate, a sada smo u fokusu javnosti zbog činjenice da imamo određene operativne probleme i određenim korisnicima ne izvršavamo uslugu u onom obimu u kojem su navikli. Neka od vozila su iz sredine i s kraja 90-ih. Oni se svaki dan kvare”, kazao je.

Tvrdi da ih brzo osposobe, ali da su ona neadekvatna za radnike. Rekao je da u pet godina nije nabavljeno niti jedno vozilo. Otkrio je i da je trenutno u postupku nabava 15 novih kamiona. “Holding je stabilizirao svoje financije i sada smo u mogućnosti da nabavimo ta vozila”, dodao je.

Promjene nakon novog modela naplate

Vić očekuje da će dugoročne promjene nastupiti nakon što se uvede novi model naplate. “Onda očekujemo da će se i ova situacija, u kojoj pojedinim korisnicima dolazimo 40 puta mjesečno, mogla reducirati. To je učestalost koja je u koliziji s osnovnim pretpostavkama zaštite okoliša”, rekao je.

Istaknuo je da je novi model naplate utemeljen na sustavu vrećica najpravedniji. “Jer sada onaj koji više odvaja, plaća za susjeda koji ne odvaja”, rekao je.