Selak za Telegram nakon presice o dronu: ‘Ne vjerujem u zaključke povjerenstva, oni samo brane Vladu’

Legendarni bivši vojni pilot zaključuje da je niz pitanja još ostalo neodgovoreno

09.07.2014., Zagreb - Konferencija za medije Ministarstva obrane RH povodom medijskih napisa o remontu borbenih zrakoplova MiG-21 pristiglih iz ukrajinskog remontnog zavoda u Odesi. Glavni probni pilot HRZ-a, legendarni brigadir Ivan Selak prilikom probnog leta s jednim od MiG-ova , onog s brojem 134 popeo se na 13 km visine i potom poceo probijati zvucni zid pri cemu mu se ugasio motor MiG-a te je poceo padati da bi ipak uspio upaliti motor na 6 km visine i uspjesno prizemljiti avion. Brigadir Ivan Selak.rPhoto: Goran Stanzl/PIXSELL
FOTO: Goran Stanzl/PIXSELL

Bivši vojni pilot, umirovljeni brigadir Ivan Selak nakon konferencije za medije o službenim rezultatima izvida o padu vojnog drona u Zagrebu kaže kako i dalje ne vjeruje u ono što je objavljeno.

“Tko pametan išta može znati iz ovoga danas?”, poručuje Selak, optužujući članove povjerenstva da ovim objavama zamagljuju ono što je bitno, odnosno da odvlače pozornost s činjenice da se još uvijek ne zna kako je dron doletio do Zagreba bez da je itko na njega reagirao. Sve informacije o bombi, po njegovom mišljenju, predstavljaju zamagljivanje te bitne činjenice. “Ponavljam – uopće nije bit je li bilo bombe ili ne, već je bitno kako je letjelica prošla i došla”, komentira Selak.

Pitanja koja još nemaju odgovore?

Ukazuje zatim na niz pitanja koja su još ostala bez odgovora. Među ostalima kako je moguće da je ministar zajedno s ostalima na početku tvrdio da nije bilo nikakve prijetnje, a sada se vodi postupak zbog ‘teškog kaznenog djela’ što je potvrdio i županijski državni odvjetnik u Zagrebu Jurica Ilić.

“Lumen vojne znanosti javio je da nije bilo eksploziva, a zatim je nanjušio eksploziv. Pri tome su i premijera krivo informirali”, upozorava Selak podsjećajući kako je Plenković izjavio da je dron doletio brzinom od 700 kilometara na sat, a danas je obznanjeno da je letio brzinom od 860 do 900 kilometar na sat.

Analizirajući dalje detalje službenog izvještaja Selak tvrdi kako je bez odgovora ostalo i jedno važno pitanje o samom mjestu pada, odnosno takozvana ciljna balistika. Ne zna se, naime, pod kojim je točno kutem dron udario u zemlju. Doduše, danas je rečeno da je pao okomito, dakle pod 90 stupnjeva, dok Selak ukazuje da to ne odgovara duguljastom obliku kratera. “Tijelo koje pada okomito na zemlju radi okrugli krater”, analizira Selak dodatne nelogičnosti u službenom izvještaju. Podsjeća i na trag dima letjelice koji je snimljen odmah nakon pada i iz kojeg se vidi putanja pada pod kutem od 45 stupnjeva.

Je li dron u Zagreb sletio ili pao?

“To su sve odgovori koje su nam balističari morali dati”, govori dalje Selak. Prema njegovim riječima nedostaje i brzina pada drona koja se mogla izračunati, kao i kinetička energija udara u tlo.

Nije mu uvjerljiva ni teza o programiranom slijetanju. “Ako je slijetanje bilo programirano kako kažu, to znači da je u letjelici moralo biti još kerozina. Znate li kako izgleda kad letjelica u kojoj još ima goriva udari u zemlju? Nastaje svjetlosna gljiva kakvih sam se nažalost nagledao kada su moji kolege piloti ginuli u oborenim avionima. Ovo što se dogodilo nema veze s padom letjelice u kojoj je još bilo goriva”, naglašava umirovljeni borbeni pilot koji jedino vjeruje riječima vještakinje iz MUP-a kada tvrdi da nisu utvrđeni tragovi eksploziva.

“Zar se od ovih ostalih, koji su par sati nakon pada tamo nanjušili eksploziv, moglo očekivati da će demantirati izvršnu vlast za koju rade. Kako neki časnik može demantirati svog ministra ili premijera”, postavlja pitanje Selak i podsjeća kako je riječ o istim ljudima koji su tvrdili da je MIG što se prije par godina srušio kod Velike Gorice bio remontiran u Ukrajini. “Svi iz HRZ-a znali su da taj avion nije bio na remontu u Ukrajini. Oni koji su tako govorili za mene nisu časnici. Oni su se pretvorili u oficire”, poručuje Selak.