Uber planira uvesti prijevoz putnika helikopterom do hrvatskih otoka

Loic Amado gostovao je u Presingu Saše Cvetojevića na N1 Televiziji

Loic Amado
FOTO: prtscr/N1

Uber, popularna usluga prijevoza putnika, nedavno je počela s radom i u Zagrebu. Nakon što su se slegli prvi dojmovi, nakon što je prvi putnik koristio Uber i nakon objave prvih recenzija, N1 je ugostio predstavnika Ubera za jugoistočnu Europu.

Uberov Loic Amado gostovao je u Pressingu Saše Cvetojevića gdje su razgovarali o ostvarenim poslovnim rezultatima Ubera u Hrvatskoj, ali i svijetu.

Amado opisuje Uber prvenstveno kao tehnološku tvrtku i kaže da su oni samo napravili aplikaciju što povezuje korisnike i vozače u jednom gradu. Isto tako, Amado govori da vozači nisu njihovi zaposlenici. “To su samostalni partneri koji sami rade svoj raspored pa se njihov broj mijenja. Svaki licencirani vozač je dobrodošao, ali mora proći stroge kontrole. Ne smije biti kažnjavan. Oni nisu naši zaposlenici i oni mogu kada hoće otići na internet i bilo kada zaraditi novac. Mi trenutno imamo partnere vozače koji su neovisni i koji sami plaćaju poreze”, rekao je Amado.

Prijevoz helikopterima i brodovima

Što se tiče razloga zašto su odabrali ulazak na hrvatsko tržište i koje nove usluge bi mogli ponuditi korisnicima, Amado najavljuje prijevoz brodovima ili helikopterima: “Vrlo ste zanimljivo tržište. Imate prekrasnu obalu s puno mogućnosti i želimo uvesti neke druge usluge. Razmišljamo o prijevozu brodovima i helikopterom. Mogli bismo uvesti prijevoz brodovima do otoka. Tako nešto imamo u Istanbulu. Mislim da će sljedećeg ljeta biti dobra prilika za razvoj tih usluga”.

O konkretnim brojkama korisnika ili području na kojem je dostupna njihova usluga, Uberov predstavnik nije htio govoriti. “Ne otkrivamo te brojeve, ali sama činjenica o 7 tisuća prijava puno govori. Puno je više korisnika nego u dugim gradovima gdje sam bio.”

Sigurnost je prioritet

Loic Amado i Saša Cvetojević
Loic Amado i Saša Cvetojević prtscr/N1

Na pitanje provjeravaju li jesu li vozači kompletno zadovoljili svu proceduru ili to ostavljaju lokalnim vlastima, Amado je odgovorio diplomatski. “Sigurnost je naš najveći prioritet. Svaki vozač prolazi temeljitu provjeru. Provjeravamo vozačku dozvolu, dozvolu za obavljanje taksi djelatnosti i potvrdu o nekažnjavanju. Nakon toga obavljamo trening s njima i oni se mogu nakon toga uključiti u rad.”

Otpor taksi prijevoznika

Nakon žestokih prosvjeda lokalnih taksista, Uber je u srpnju objavio da prekida rad u Francuskoj, gdje je bio prisutan kroz UberPOP servis. Kompanija kaže da ne želi ugrožavati svoje vozače. Francuski taksisti traže zakonsku zabranu Ubera jer, kako kažu, taj servis predstavlja nelojalnu konkurenciju budući da vozači Ubera ne moraju imati licence

Amado diplomatski odgovara da se bave industrijom koja se desetljećima nije mjenjala te da pokušavaju odgovoriti na zahtjeve svakog tržišta na kojem posluju. “S druge strane vidimo da baltičke zemlje jako dobro prihvaćaju Uber. Spremni su razgovarati o brojnim novim mogućnostima”, rekao je Amado.

Prijevoz helikopterima već funkcionira

Već spomenuti Uberov prijevoz putnika helikopterima postoji u nekoliko gradova svijeta. Amado ukazuje na činjenice da omogućuju letove iz Nice u Cannes tijekom trajanja tamošnjeg filmskog festivala: “Imamo uslugu Chopper u Cape Townu i Nici. Iz Nice u Cannes se leti za vrijeme filmskog festivala. Ovisi do tržišta. Nadam se da ćemo sljedeće godine tako nešto pokrenuti u Hrvatskoj”