Utvrđen krivac za stravični sudar vlakova kod Novske. Poginuli strojovođa je projurio kroz dva crvena

U naletu putničkog vlaka na teretni poginule su tri osobe, a jedanaest ih je ozlijeđeno

12.09.2022., Novska - Fotografija iz zraka snimljena dronom rasciscavanja i sanacije pruge nakon zeljeznicke nesrece kod mjesta Rajic kod Novske kada se putnicki vlak zabio u teretni. U sudaru je smrtno stradalo troje ljudi. Photo: Igor Kralj/PIXSELL
FOTO: Igor Kralj/PIXSELL

Županijsko državno odvjetništvo u Sisku i Policijska uprava sisačko-moslavačka dovršili su kriminalističko istraživanje željezničke nesreće koja se dogodila 9. rujna prošle godine u mjestu Rajići, na pruzi Okučani – Novska.

U naletu putničkog vlaka na teretni poginule su tri osobe, jedanaest ih je ozlijeđeno, a sada je poznat i koji je uzrok nesreće. Kako navodi Županijsko državno odvjetništvo u Sisku, nakon provedene istrage utvrđeno je da je krivac strojovođa putničkog vlaka koji je stradao u naletu vlaka. Navodi se kako je prošao kroz dva crvena signala i zabio se u teretni vlak.

Nije stao na znak ‘Stoj’

“Na temelju svih prikupljenih podataka i dokaza, kao i na temelju rezultata provedenog neovisnog vještačenja po vještaku za željeznički promet, utvrđeno je da je strojovođa putničkog vlaka krećući se prugom od Okučana prema Novskoj, nakon izlaska iz kolodvora Okučani, prošao pored tri prostorna signala, pri čemu je pored prvog prostornog signala prošao na upaljeni zeleni signalni znak ‘Slobodno’, dok je nesporno utvrđeno da je pored sljedeća dva prostorna signala prošao bez zaustavljanja na upaljeni crveni signalni znak ‘Stoj’, a automatsko zaustavljanje vlaka djelovanjem “autostop” uređaja (koji se aktivira kod prolaska vlaka na crveni signalni znak) izbjegao je namjernim ručnim aktiviranjem prekidača ‘vožnja po nalogu'”, piše u priopćenju.

Sisačko tužiteljstvo navodi da je strojovođa putničkog vlaka prekršio propise o sigurnosti u željezničkom prometu. U priopćenju sisačkog tužiteljstva navodi se i da su nakon analize prikupljenih podataka otklonjene teze da je strojovođa teretnog vlaka zaustavio vlak na pruzi zbog silaska migranata s vlaka, već da se radilo o kvaru.

Registrirano zaustavljanje vlaka

Kako navodi tužiteljstvo, tijekom vožnje došlo je do smetnji te je strojovođa teretnog vlaka slijedio sigurnosnu proceduru koja uključuje zaustavljanje vlaka i obavljanje provjere kako bi se utvrdio uzrok smetnji koje bi mogle ugroziti daljnju vožnju.

“Od zaustavljanja vlaka nije protekao rok (15 minuta od zaustavljanja) nakon kojeg je bio u obvezi posebno obavijestiti prometnike vlakova o kvaru ili drugom razlogu zaustavljanja vlaka, pri čemu je zaustavljanje vlaka uredno registrirala automatska signalizacija APB sustava, a nesporno su dva prostorna signala za nadolazeći putnički vlak pokazala crveni signal ‘Stoj’ koje je vlakovođa nadolazećeg putničkog vlaka bio dužan poštovati i zaustaviti vlak”, piše tužiteljstvo.

Prometnici nisu kršili odredbe

Županijsko državno odvjetništvo u Sisku ističe i da je na temelju analize zaključeno da prometnici vlakova u kolodvoru Okučani i kolodvoru Novska svojim postupanjem nisu prekršili odredbe Pravilnika, odredbe Poslovnog reda kolodvora niti drugih propisa i internih akata.

“Promet na pruzi Okučani–Novska reguliran je sustavom automatskih pružnih blokova pa u situaciji kada on ispravno radi, promet se regulira svjetlosnim oznakama na prostornim signalima, a u slučaju resetiranja sustava kao i registriranja okolnosti koje mogu ugroziti sigurnost prometa, automatski se na prostornim signalima pale crvene signalne oznake ‘Stoj’, kojih su se strojovođe dužni pridržavati”, navodi sisačko tužiteljstvo.