Više putnika danas propustilo letove zbog kaosa na zagrebačkom aerodromu: 'Bilo je premalo osoblja, nisu se ni ispričali'

'Nije mi dosad bilo poznato da čovjek koji se na vrijeme čekirao ostane ispred vrata', kaže putnica

28.03.2017., Zagreb - Novi putnicki terminal medjunarodne zracne luke Franjo Tudjman docekao je svoje prve putnike. Najveci zrakoplov kompanije Air Serbia, Airbus A330, sletio je u Medjunarodnu zracnu luku Franjo Tudjman. Photo: Borna Filic/PIXSELL
FOTO: Borna Filic/PIXSELL

Zbog jutrošnjeg kaosa u zagrebačkoj Međunarodnoj više putnika nije se uspjelo ukrcati na svoje letove. Jedna od putnica Elizabeta Lalevska za N1 je ispričala da je trebala letjeti za London Ryanairom u 6:20 sati. No, zbog gužvi na kontroli i check-inu, cijela stvar se toliko odužila da nije stigla na let.

“Kad smo došli na provjeru sigurnosti, tamo je bilo valjda 400 ljudi, čekali smo jer bez toga da ne možete letjeti. Kad smo došli pred vrata aviona, ona su se zatvorila minutu ranije. Nije mi dosad bilo poznato da čovjek koji se na vrijeme čekirao ostane ispred vrata”, kazala je.

“Ostalo je još ljudi, jedan dječak, jedan poslovni čovjek…”, ispričala je. Kaže i da je na aerodromu bilo još 12 ljudi koji nisu poletjeli drugim letovima.

‘Nismo dobili ni ispriku’

U luci je, tvrdi, bilo malo osoblja. “Na provjeri sigurnosti su bila samo dva čovjeka, na check-inu samo jedan. Nama aerodrom nije pružio uslugu kakvu očekujete od aerodroma, ja ne znam što oni misle”, kazala je i dodala da je sve prošlo bez ikakve isprike.

Tvrdi da nije bilo ni posljednjeg poziva za let. Ne želi, kaže, ulaziti u odnos aerodroma s Ryanairom, ali napominje da “ako se ne slažu, ne trebaju nuditi niskobudžetne letove”. “Mislim da je to sramota. Ako smo mi sve na vrijeme napravili, zašto nismo otputovali u London?”, pitala je.

Slično prošao i bivši ministar

O tome što se dogodilo na aerodromu za Jutarnji je prepričao i Božo Kovačević, bivši ministar zaštite okoliša i prostornog uređenja u vladi Ivice Račana te bivši veleposlanik u Rusiji. On zna za barem 12 putnika koji su propustili svoje letove, a među njima je bio i on. Kaže, mnogi su na aerodrom došli par sati ranije.

I on tvrdi da je za sve kriv manjak osoblja. Primijetio je da je na nekoliko stotina putnika samo dvoje djelatnika obavljalo sigurnosnu provjeru. Zato svi putnici nisu prošli skenere metala na vrijeme, kaže, te su na koncu zakasnili na letove. I on, je, kao Lalevska, ispričao da su prošli bez objašnjenja ili isprike.

“Bilo je očito da nedostaje osoblja na aerodromu. Nijedna služba nije se potrudila da organizira ubrzani prolaz onih putnika čiji zrakoplovi ranije polijeću. Nitko nije ništa objasnio niti se itko ikome ispričao”, kaže.

Problema je bilo i s prtljagom

Kovačević je kazao da je probleme naslutio kada je vidio da je za sve kolone, po jednu za svaki zrakoplov, zadužena jedna djelatnica na check-inu. A u cijelom kaosu, problem je nastao i s prtljagom.

Naime, na aerodromu su putnici koji nisu stigli na svoje letove čekali istovar prtljage. Kovačević tvrdi da im je prtljaga istovarena, ali je nisu mogli dobiti nazad odmah, nego su morali pričekati par sati jer osoblja za istovar nije bilo. Nije im, tvrdi, još počelo radno vrijeme.

“Uprava zračne luke trebala bi se ne samo sramiti posljedica svoje neodgovornosti, nego dati kolektivnu ostavku i prepustiti mjesto onima koji znaju, hoće i mogu raditi taj posao”, zaključio je Kovačević.

Što kažu iz zračne luke

Iz Zračne luke Franjo Tuđman za N1 tvrde da problem nije u njima. Uvjeravaju da se broj šaltera za prijavu na let planira “sukladno informaciji o broju putnika na određenom letu i prema ugovoru o razini usluge s prijevoznicima”.

“Kad je riječ o niskotarifnim prijevoznicima, putnici uglavnom koriste web check-in i idu izravno do izlaza ako nemaju prtljagu za prijavu. Zračna luka povećava ili smanjuje broj šaltera za registraciju, ovisno o broju očekivanih putnika za određeno razdoblje, a prema vršnim opterećenjima u danu”, kazali su.

“Zračna luka Franjo Tuđman ima dovoljan broj izvršitelja i trenutno nemamo problema s osobljem. Međutim, situacija koja se bilježi na zračnim lukama diljem Europe reflektira se i na promet u Zagrebu, tako da dolazi do kašnjenja u dolascima, a posljedično tome i u odlascima te s prtljagom”, kazali su.

‘Ryanair zatvara mogućnost ukrcaja 15 minuta prije polijetanja’

Na kraju cijelu stvar svaljuju na putnike kojima predlažu da idući put naprave online check-in.

“Putnicima bismo svakako preporučili, kao što je to već istaknuto na našim službenim web stranicama, da dolaze na vrijeme u zračnu luku, na međunarodne letove minimalno 2 sata prije polijetanja, a na domaće letove sat i pol prije polijetanja. Sugerirali bismo također da se napravi on-line registracija kad god je to moguće te da se putnici pripreme za sigurnosnu kontrolu (voditi računa da se nosi dozvoljena količina pravilno zapakirane tekućine, izvaditi elektronske uređaje iz torbi radi pregleda, odložiti sve metalne predmete u kutiju itd.).

Potrebno je naglasiti i da zračni prijevoznici imaju različita pravila o vremenu otvorenosti izlaza za ukrcaj u zrakoplov prije polijetanja, a sve kako bi se osigurao polazak na vrijeme (Ryanair primjerice zatvara mogućnost ukrcaja u zrakoplov 15 minuta prije polijetanja)”, poručili su iz Zračne luke Zagreb.